Matkailukeskustelut > Yleiset leirintäalueet
Tuuri Onnela
Aaron:
Ja siitä syystä sitten kansallispukuiset valloittavat usein saunat Tuurissa ja saunomisen jälkeen grillipaikan. Voihan niihin toki mennä yhtäaikaa muitakin saunojia, mutta ainakin viimekesänä naisten puolelta tuli aika nopeasti muut saunojat pois, päivitellen saunakäyttäytymistä .
Autot pitää vielä saada siihen saunojen ja grillauspaikan viereen ja niillä käydään välillä vaunulla ja tullaan takaisin. Onneksi Tuurissa kuitenkin vartiointiliike toimii, jos meno käy ihan villiksi. Itse soitin kerran vartijalle, kun grillipaikka ei meinannut vielä yhdeltä yöllä hiljentyä. Kiltisti sitten kyllä hiljenivät ja hajaantuivat, kun vartija kävi mainitsemassa asiasta.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli - 19.06.2016 kello on 18:19 ---Sauna testattu. Thumb Hyvät löylyt. Hienot saunat! Porukka kävelee pukuhuoneeseen kurasilla kengillä, mutta sehän ei ole saunan vika.
Saunan oven oli joku asentanut väärin päin. Ovi aukesi sisäänpäin. Lähes jokainen saunoja nyki ovea muutamaan kertaan ennen kuin älysi sen aukeavan väärään suuntaan. Tuo oven väärään suuntaan aukeaminen on todella suuri turvallisuus riski. Saunasta pitää olla esteetön ulos pääsy. :o Thumbd
Tänä iltana pitää testata uudestaan.
--- Lainaus päättyy ---
Mulle rakennustarkastaja sanoi, että saunan ovi pitää aina aueta ulospäin....
Noissa saunakuvissa mietitytti myös kiukaan suojaetäisyys puuseinään. Saattaa olla, että kiukaassa itsessään on suojapelti, mutta en sellaista kuvasta oikein erottanut. Omassani kelpasi hyväksytty suojavaippa kiukaan ympärillä. Muuten olisi pitänyt lautaseinä suojata.
Weicco:
Liekkö joku torvelo siellä tarkastajana vai onko joku poikkeussääntö sen vuoksi että ovea ei voi pönkätä ulkoapäin.
Muumuupapa:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 20.06.2016 kello on 11:53 ---Mulle rakennustarkastaja sanoi, että saunan ovi pitää aina aueta ulospäin....
--- Lainaus päättyy ---
Saunaturvallisuuden perussettiin kuuluu, että ovi aukeaa ulos. Samoin kuin se, että ovessa pitäisi olla lasi ja pesuhuoneessa ja/tai löylyhuoneessa ikkuna.
cossuesco:
Eipä ole tullut vastaan saunan ovea mikä kääntyy vain sisään, molempiin suuntiin kylläkin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta