Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Mistä löytyisi pätevä peruutuskameran asentaja?
Timontti:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 6.03.2015 kello on 00:00 ---Jos nuo aeimman linkin takaa löytyvät kuvat pitävät yläkaapiston osalta paikkansa ...
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä ne pitävät paikkansa. Pohdin vielä hiukan, mitä itse voisi tehdä riskeeraamatta tiiviystakuuta. Jälki olisi tietysti harrastelijamaista, mutta omaan käyttöön tätä autoa varustelen enkä myytäväksi. Kameran voisi kiinnittää ruuveilla siihen takaseinän yläreunassa olevaan muoviseen rakenteeseen lisäjarruvalon viereen auton varsinaista seinää vahingoittamatta tai kittaamalla sen muovin alapuolelle seinään. Siitä kaapelit voisi vetää suoraan ylös katolle ja sieltä aina avoimen tuuletusaukon nurkasta sisäkattoon. Siitä sitten pinta-asennuksena 88k5:n kuvassa näkyvää yläkaappien yläsokkelia pitkin asunto-osan etureunaan. Mutta sitten tulee ongelma, miten siitä pääsisi siististi ja katsastuksessa hyväksyttävällä tavalla ohjaamoon ratin ja tuulilasin väliselle alueelle. Virran voisi ottaa tupakansytytinpisto rasian vieressä olevasta pistorasiasta, jonka kannessa lukee "Max 180W". Siihenhän kai useimmat ihmiset navigaattorinsa kytkevät. Harkitsemassani navigaattorissa on paikat peruutuskameran johdoille.
Arska:
Mulla on peruutuskamera auton alla ,siitä näkee mitä peruutaessa tarttee. Ensin meinasin kameran laittaa ylös mutta totesin että kaapelin veto on liian työläs joten helpoin homma näin laiskalle oli laittaa se auton alle. No vävy sen sinne asensi. En minä reikien tekoa pelänny saati kosteus vaurioita.,
Sent from my iPad using Tapatalk
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Timontti - 6.03.2015 kello on 20:16 ---Kyllä ne pitävät paikkansa. Pohdin vielä hiukan, mitä itse voisi tehdä riskeeraamatta tiiviystakuuta. Jälki olisi tietysti harrastelijamaista, mutta omaan käyttöön tätä autoa varustelen enkä myytäväksi. Kameran voisi kiinnittää ruuveilla siihen takaseinän yläreunassa olevaan muoviseen rakenteeseen lisäjarruvalon viereen auton varsinaista seinää vahingoittamatta tai kittaamalla sen muovin alapuolelle seinään. Siitä kaapelit voisi vetää suoraan ylös katolle ja sieltä aina avoimen tuuletusaukon nurkasta sisäkattoon. Siitä sitten pinta-asennuksena 88k5:n kuvassa näkyvää yläkaappien yläsokkelia pitkin asunto-osan etureunaan. Mutta sitten tulee ongelma, miten siitä pääsisi siististi ja katsastuksessa hyväksyttävällä tavalla ohjaamoon ratin ja tuulilasin väliselle alueelle. Virran voisi ottaa tupakansytytinpisto rasian vieressä olevasta pistorasiasta, jonka kannessa lukee "Max 180W". Siihenhän kai useimmat ihmiset navigaattorinsa kytkevät. Harkitsemassani navigaattorissa on paikat peruutuskameran johdoille.
--- Lainaus päättyy ---
Itse vetäisin kaapelit kaapiston yläsokkelin sisällä. Toinen vaihtoehto on itse yläkaapin sisällä vaikka johtolistalla;
..mahdollisesti yläkaapin ja seinän välissä on syvennys tai jopa ilmasola - sinne johtolista..
Ohjaamon muovipaneeli b-pilarista a-pilariin pois - siellä juoksee kaapelit nätisti. A-pilarin panelin alla vetämiseen sijaan voi vetää korikotelon sisällä. Silloin ei haittaisi vaikka on airbag paneelissa.. siellä hyvä sola kojelaudan alle.
Itse unohtaisin alustan hiekka- ja suolasuihku kautta kaapelien kierrättämisen - tulee useita läpivientejä. Kaikkein huonoin on lattiamattojen alla..
Arska:
Ei ainakaan meillä alustan kautta kaapeleille tarttenut tehdä yhtään läpivientiä,kyllä sieltä aina joku rako löytyy mihin kaapelin tunkee.
Timontti:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 6.03.2015 kello on 21:24 ---...
Ohjaamon muovipaneeli b-pilarista a-pilariin pois - siellä juoksee kaapelit nätisti. A-pilarin panelin alla vetämiseen sijaan voi vetää korikotelon sisällä. Silloin ei haittaisi vaikka on airbag paneelissa.. siellä hyvä sola kojelaudan alle.
Itse unohtaisin alustan hiekka- ja suolasuihku kautta kaapelien kierrättämisen - tulee useita läpivientejä. Kaikkein huonoin on lattiamattojen alla..
--- Lainaus päättyy ---
Selittäisitkö vielä, mitä paikkaa tarkoitat sanonnalla "korikotelon sisällä"?
Raotin tänään hiukan kuljettajan turvavyön yläkiinnikkeen takana olevaa pientä (noin 20x20 cm) muovilevyä ja totesin, että siitä saisi kaapelit vedettyä kuljettajan oviaukon ylitse sisä- ja ulkoseinän välissä, jos irroittaa A-pilarin päällä olevan, muutamalla ruuvilla kiinni olevan muovisuojuksen. Sitäkö tarkoitat nimellä "A-pilarin paneli"? Onko siinä vaarana airbagin laukeaminen, jos ne A-pilaria peittävät muovit irroittaa? Voiko airbag ylimalkaan laueta, jos autossa ei ole virta päällä?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta