rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kroatiaan kesäkuuksi  (Luettu 23528 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #45 : 9.01.2012 kello on 22:19 »
Kattelin perheelle lentoja Hki-Venetsia via Riga. Jotain 164 euroa, eli ei kannata raahata niitä mukana alkumatkaa ja voi ottaa oman matkaviikon. Ryanair  Bergamoon 240+ euroa, Blue1 Venetsiaan yli 300. Kannattaa aina katsoa Air Baltic!!!

En vielä ole varma, jotta seuraanko 88k:n reittiä vai otanko Finnlinesin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:22
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #46 : 9.01.2012 kello on 23:08 »
Aikoinaan harkitsin yhdistelmän laittamista rahtina Bilbaoon ja mennä itse lentäen perässä. Silloin päädyttiin menosta laivalla Saksaan pelkällä h-autolla ja vaunun vuokraamiseen kuukaudeksi etelä saksasta.
Tämän päivän lentohinnoilla tuo voisi taas houkutella. Auto laivalla Bilbaoon ja itse lentäen perässä. Finnlinesin lähtö ke Helsingistä ja auto olisi Bilbaossa ma ip. Voisi hintaa kysellä tuolle.
Tuolta ajaisi nopeasti  välimerelle tai sitten Portugaliin joka on mielestäni hyvä matkakohde olisi ihan vieressä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:03
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #47 : 10.01.2012 kello on 00:02 »
Juu, kyllä viaBaltica ja Puolan läpiajo on omanlainen kokemus "mennyttä aikaa". Automatkailussa sen ehkä kokisi parhaiten, jos sulkisi navigaattorin ;D Länsi-Euroopassa tuo ei ihmeemmin hätkähdyttäisi, mutta tuolla idempänä tarvitsisi muutakin kuin vain ajaa suoraan ja opasteiden mukaan..

Jos ei tuo itse matkanteko olisi osa lomanautintoa, lennettäisin varmaan esim. Italian Firenzeen (m/p 200€ aik.) ja Toscanasta talo 2 vkoksi (alle 1200€/14pv) sekä päälle vuokra-auto.. Nuo hinnat katsoin juuri heinäkuun alkuun.

Äkkiä laskettuna vetää yksiin käyttää ja yöpyä 4 vkoa (2 vkoa kohteessa, 1+1 vko reissua) leirintäalueilla ja ahtaammin kun lasketaan laivaliput ja polttoaineet päälle - jäisi lomasta vielä 2 vkoa käyttämättä  ;D

Mutta tuollainen lennot+talo otetaan mieluummin kohteeseen, jonne m-autolla ei oikein pääse/kerkiä - viimeksi Maltalle  ;)

 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #48 : 10.01.2012 kello on 07:06 »
Mutta tuollainen lennot+talo otetaan mieluummin kohteeseen, jonne m-autolla ei oikein pääse/kerkiä - viimeksi Maltalle  ;)

Juuri näin. Ei vaan ajatus nyt houkuta, kun tuotakin on tehty riittämiin. Kulkea tekee mieli, kaasujalka vipattaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 12:36
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #49 : 10.01.2012 kello on 20:27 »
Mielenkiintoisia vaihtoehtoja on virinnyt!
88k5 "Mennyt aika Puolan läpi" on kokematta, se on edelleen mulla ensisijaisena.
Alanin lento Venetsiaan olis varmaan nopein ja halvin, pikkukoirakin kulkisi mukana, mutta on se kyllä oma kortteerikin mukava, vaikka ajamista sinne ja takaisin on.
Kimin Bilbao olis selvittämisen arvoinen. Meikänkin joutavan auton vois laittaa vaikka kuinka hitaalla ja halvalla kyytillä sinne jo nyt ja lentäis ite perässä. Olis sielläpäin enemmän aikaa katella maisemia. Hyviä ajatuksen aiheita!

Onkohan täällä foorumilla laivarahtihenkilöit ä?
Mielenkiinnosta Thor Libertyn reittiä oon katellu, se haki ohjuksien sekaan halpaa ankkurikettinkiä tästä Kotkasta, olishan siinä menny päällä mun Kanussikin tuonne Afrikkaan, vai mihin lie menossa?
http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=235218000
Näyttää olevan Saksan pikkusatamassa parkissa, aika pommi tuommosen kylän vieressä.
Kiel taita olla tuossa.
Nyt kyllä meikä lipsahti aiheesta, mutta palataan...
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012 kello on 20:50 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #50 : 10.01.2012 kello on 20:48 »
Mielenkiinnosta Thor Libertyn reittiä oon katellu, se haki ohjuksien sekaan halpaa ankkurikettinkiä tästä Kotkasta, olishan siinä menny päällä mun Kanussikin tuonne Afrikkaan, vai mihin lie menossa?
http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=235218000
Näyttää olevan Berliinin kupeessa parkissa, aika pommi tuommosen kylän vieressä.
Nyt kyllä meikä lipsahti aiheesta, mutta palataan...

Kun meni muutenkin OT:ksi, niin tarkistin tuon sijainnin. Näkyy olevan Kielissä ja ilmeisesti menossa kanavaan. Siellä kun/jos mäjähtää, niin kanava on tukossa pitkän aikaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 12:36
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #51 : 10.01.2012 kello on 20:54 »
Juu OT:ksi meni, kerkesin itekkin editoimaan. Luin Berlin kylännimen tuossa, mutta se isompi Berlin on toisaalla, keskellä maata.  Kielin satama on tuolla lähellä alempana. Olisko tankkaamassa?
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012 kello on 21:04 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #52 : 11.01.2012 kello on 07:17 »
Alanin lento Venetsiaan olis varmaan nopein ja halvin, pikkukoirakin kulkisi mukana, mutta on se kyllä oma kortteerikin mukava, vaikka ajamista sinne ja takaisin on.

Meillähän on tosiaan ollut tapana, että minä ajan kulkineella alkumatkan ja perhe lentää alueelle, niin ei tarvi istuttaa vielä pieniä lapsia autossa 800 km päivämatkoja. Eli Venetsiassa majoitutaan autoon Punta Sabbionessa, josta pääsee laivalla suoraan San Marcolle muistaakseni vartissa.

Kotiin palataan sitten joko yhdessä tai, kuten olen tänä vuonna suunnitellut, luottomies ajaa auton omalla kustannuksellaan jostain Italiasta Suomeen ja viettää itse loman samalla. Me lennetään töihin, kun lomaa ei ole loputtomiin. Lentokulut yhteensä pienemmät kuin lauttamatka Trave-Hki.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #53 : 11.01.2012 kello on 09:43 »
Eli Venetsiassa majoitutaan autoon Punta Sabbionessa, josta pääsee laivalla suoraan San Marcolle muistaakseni vartissa.

Tulihan tuokin syksyllä ajettua. Mielikuvaksi jäi, että puoli tuntia on lähempänä totuutta ellei peräti kolme varttia.

Tai jonnekin sinne päin.   ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #54 : 11.01.2012 kello on 09:53 »
^^

Kukas nyt koppiin menisi asumaan lentäen tehtävällä ulkomaanreissulla? Hyvä jos B&B:ssa tai hotellissa tulee oltua 8 tuntia vuorokaudessa silloin kun reissun päälle lähden. Vaunussa tai autossa kuluu huomattavasti enemmän aikaa per päivä.

Mutta nuo ovat kaksi eri matkustustapaa, molemmat ovat oikein mukavia. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka lähtevät matkoillekin asumaan hotellissa tai juopottelemaan, mutten osaa kummankaanlaista arvostaa. Mieluummin menen päivät hieman liiankin kovilla kierroksilla ja toisaalta menen nukkumaan ihmisten aikoihin ja herään ajoissa.

Venetsiassa ehkä kolme yötä, sitten reipas ajopäivä jonnekin Pulan alapuolelle. Istria nähtiin jo viimeksi.

Hmmm.... no olisi tämänkin voinut kirjoittaa joko omaan matkaketjuun tai sitten johonkin yleisempään pulinaan.

Tulihan tuokin syksyllä ajettua. Mielikuvaksi jäi, että puoli tuntia on lähempänä totuutta ellei peräti kolme varttia.

Tai jonnekin sinne päin.   ;)

Olet myös oikeassa; jos se ajaa Lidon kautta kuluu reilu puoli tuntia.  ;D

  • Vieras
  • Vs: ACSI-alennuskirja
    « Vastaus #55 : 31.03.2012 kello on 22:27 »
    Latasin puhelimeen ACSI:n sovelluksen ja kiinnitti huomio sen tekemiin pisteytyksiin alueista, Rauhalahti oli saanut 8.4 joten ainakin sen suhteen tuon voi uskoa, tuon avulla taitanee uskaltaa lähteä reissuun...(jos vaikka sattuupi unohtumaan se etukäteis-suunnitelma)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.06.2018 kello on 22:00
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #56 : 30.03.2014 kello on 04:19 »
    Moro itellä ois tarkotus lähteä tänä kesänä tonne kroatiaan niin mitkäs olis hyvät camping alueet? missä on parhaat nähtävyydet?

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.10.2020 kello on 12:21
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #57 : 30.03.2014 kello on 08:36 »
    Moro itellä ois tarkotus lähteä tänä kesänä tonne kroatiaan niin mitkäs olis hyvät camping alueet? missä on parhaat nähtävyydet?

    Meidän mielestä aivan hyvä paikka tämä Ulava borova kämppäri ,oli kohtalainen uimaranta ja löytyi
    myös varjopaikkoja.

    N 43,07,49.    E 17,17,10

  • Vieras
  • Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #58 : 30.03.2014 kello on 11:48 »
    Moro itellä ois tarkotus lähteä tänä kesänä tonne kroatiaan niin mitkäs olis hyvät camping alueet? missä on parhaat nähtävyydet?

    Täältä pitäisi muutama käyntikohde- ja leirintäaluevinkki löytyä jos vain jaksat läpi ne käydä LOMAMME 20.9-13.10.2013 – 12 osaa Kroatiassa. Tuossa varmasti joitakin päänähtävyyksiä tuleekin esille, saaristo meiltä jäi nyt käymättä. Ne on nyt tietysti minun tapaani kirjoitettu ja tehty. Hieno matka saatiin kokea.  :) :)

    Syyskuussa 5 osaa:
    http://soleilblogi.blogspot.de/2013_09_01_archive.html

    Lokakuussa 7 osaa:
    http://soleilblogi.blogspot.de/2013_10_01_archive.html

    -Soleil-

  • Vieras
  • Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #59 : 6.04.2014 kello on 20:33 »
    Kroatiaa varoisin. Pitää olla tarkkana taskuvaraiden varalta myös majoittua vartioidulle alueelle. Olen sillä ollut pari kertaa. Mutta majoituin sähköaidalla aidatulle alueelle. Kaverini kertoi maasta: olivat puskaparkissa, eivät muista mitään, ilmeisesti suihkutettu jotakin ikkunan kautta. Vaunu tyhjennetty kokonaan, jopa jääkaappi viety ruokineen.