rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ajaminen Euroopassa  (Luettu 10454 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 13:58
Vs: Ajaminen Euroopassa
« Vastaus #60 : 29.03.2014 kello on 22:08 »
Tuota.... Voisi hieman rauhoittua näissä jutuissa. Koen itseäni ja muita matkaajia loukkaavaksi alkaa syyttämään meitä valehtelijoiksi.
Itsekin suhtaudun skeptisesti näihin Paroni Munchausenin juttuihin.

Itse olen ajanut vasta 25 vuotta siellä sun täällä. Meitä kohtuullisen paljon Eurooppaa ympäriinsä nähneitä on monia muitakin.
Sen pari kertaa vuodessa meno-paluu olen balticaa ajellut ja ei koskaan ongelmia missään viro-latvia-liettua-puola. Kerran vuodessa omalla tahi vuokra-autolla länsi-euroopan puolella eikä sielläkään mitään. Työkseni tuli kymmenkunta vuotta sitten ajettua pääasiassa saksa,hollanti,belgia,luxemburg, ranska ja englanti + pohjoismaat. Välillä pohjois-italiaan. Viimeksi mainittua lukuunottamatta ei suurempia ongelmia ja ne pienetkin ihan yleensä tietoisesti itse aiheutettuja. Ja voin mainita että vauhtia on aina riittänyt jos vaan on vehkeet kulkeneet, mutta muuten maassa maan tavalla.
Viime vuonna ajettu moskovan reissukin ilman ongelmia ja syksyllä taas uudestaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:03
  • viva la France
Vs: Ajaminen Euroopassa
« Vastaus #61 : 31.03.2014 kello on 10:55 »
Ainut paikka missä on rahaa pyydetty oli joskus vuonna nolla kun turkkiin rekan kanssa meni.
Ja ei kelvannut euroopan valutat, vaan taaloja piti olla.
Sen jälkeen kun EU:hun liityttiin ei ole kukaan kysellyt enää lahjuksia. Tosin venäjän federaatiossa joku poliisi joskus kyseli avustusta ruuan ostoon.
Ja sentää olin aika monta vuotta työkseni tien päällä.
Ja matkavehkeen kanssa ympäri eurooppaan joka vuosi useampi reissuja joten olisi luullut jo jonkun kyselevän.
Tietysti jos poliisi pysäyttää ja ensimmäiseksi sille sanoo; että lahjuksiako kerjää, niin varmasti on kusessa.
Eli kun osaa olla ihmisiksi on ne poliisitkin ihmisiä.

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #62 : 31.03.2014 kello on 17:25 »
    Kokemuksia on varmasti kaikilla, ja ketään valehtelijaksi kannata syyttää.

    Via-Baltica on siistiytynyt melkoisesti jos pääteitä ajaa.
    Silti öisin ei kannata paikallisteitä ajaa. Mielummin mennä majoitukseen. Mitä ilmeisesti suurin osa täällä menee.

    Itse tosiaan reissannut pitkään, nähnyt kaikenlaista, ikävää jos pilasin päivänne ;) Koska esim Puolassa "ei saa jättää auttamatta jos tarve vaatii", sitä myös hyödynnetään. Parasta on vain ajaa eteenpäin ja näyttää puhelinta korvalla.

    Puolassa minut yritettiin kiilata levähdyspaikalle. Kahden auton voimalla. Ajelin vain eteenpäin ja näytin puhelinta. Jättivät rauhaan.

    Mutta tosiaan, hienoa jos teillä on vain hienoja kokemuksia. Olen sentään matkustanut noita reittejä 14 vuotta ja paljon nähty. Jopa Autoliitto varoittaa olemasta liian luottavainen..

    Minusta on naurettavaa vain kertoa "hyviä" matkailukertomuksia . Kun se kerran kosahtaa niin sitten kosahtaa kunnolla.

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
    • Autossa on pyörät
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #63 : 31.03.2014 kello on 17:38 »
    köhöm...  ::) Itse olit editoinut kirjoituksestasi pois tuon lauseen missä epäilit muitten käyneen missään. Se kyllä näkyy esim ALAN:in lainauksessa , se siitä.
    Mutta hankalaa niihin on keksiä mitään jos ei sattunut mitään  ;D
    Espanjassa kylläkin jotain , mutta se ei ole Via Baltican varrella.

  • Vieras
  • Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #64 : 31.03.2014 kello on 17:49 »
    Epanjassa ajoin joskus, kun olin töissä oliiviviljelmillä. Ei ollut ongelmia missään, ihanat ihmiset. Fugessa asuin hetken. Liian kuuma ilmasto minulle. Ja liikaa suomalaisia.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #65 : 11.04.2014 kello on 16:57 »
    Mulle tuli jännä fiilis, että onko Seija ja Reissaajanainen ehkä siskoksia?   ;)

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
    • Autossa on pyörät
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #66 : 11.04.2014 kello on 17:45 »
    Mulle tuli jännä fiilis, että onko Seija ja Reissaajanainen ehkä siskoksia?   ;)
    Vaihtanut nimmarin , sama henkilö.
    Ei voisi muuta ollakaan  ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 15:39
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #67 : 11.04.2014 kello on 18:04 »
    Mun mielestäni olisi oikeasti hyödyllistä avata myös semmoinen ketju, minne voitaiisin kerätä kaikkia niitä vähemmän mukavia sattumuksia matkojen ja vuosien varsilta, sillä totta kai on hydyllistä kaiken kivan ja innostavan lisäksi kuulla myös miten rosvot ulkomailla toimivat, ja miten niihin saattaisi voida varautua/ennakoida.


    Ei sitä aina heti tajua tai ymmärrä että esim auton ovet pitäisi pitää lukossa ajon aikana, kun vaikka etelä-ranskalaisien kaupungin läpi ajettaessa joku saattaa liikennevaloissa ajaa skootterilla viereen, avata ovesi ja napata sylissäsi/jalkotilasssi olevan käsilaukun, ja kiihdyttää skootterillaan liikenteen sekaan ennen kuin ehdit kissaa sanoa.


    Ei ole tämä juttu omalle kohdalle sattunut, mutta totta silti. Omasta kokemuksestakin voin muutaman esimerkin kertoa siellä "varoittavat esimerkit "-ketjussa...minkä toki voisin itskein avata....:) Just nyt en ehdi kyllä.



    t.Kaarina

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
    • Autossa on pyörät
    Vs: Ajaminen Euroopassa
    « Vastaus #68 : 11.04.2014 kello on 18:08 »