Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Canal Digitalin signaalin muuttaminen tallennettavaksi.
Hauho:
Täytyy myös muistaa että CD itse tarjoaa myös 576i:tä eli esim. scart-yhteyttä. Siinä ei ole mitään hd-suojausta.
Ja nyt sitten ääni jo tulee, kun tulis vielä kuvakin.
Eli jollain lailla samalla tavalla kuin sillä tv-urheiluselostajalla joka sanoi "nyt lähti kuva, kohta lähtee varmaan äänikin."
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: plagu - 3.03.2015 kello on 11:27 ---Mä oon vuosia käyttäny virittimenä pelkästään dream multimedian tuotteita, eivät välitä höpönlöpä cd:n suojauksista ja kaiken pystyy tallentamaan vaikka verkkolevylle.
--- Lainaus päättyy ---
Kieltämättä aika mielenkiintoinen värkki Thumb
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 3.03.2015 kello on 13:49 ---Täytyy myös muistaa että CD itse tarjoaa myös 576i:tä eli esim. scart-yhteyttä. Siinä ei ole mitään hd-suojausta.
--- Lainaus päättyy ---
Scart liittimestä tulee ulos vain analoginen PAL signaali jossa on näkyvissä 576 juovaa, ei siis digitaalinen, eikä HD.
Analogisessa signaalissa ei ole suojausta.
Googlettamalla HDMI to SCART löytyy muuntimia, mutta toimiiko ne eli sortuuko suojaukseen, en tiedä.
Hauho:
Tuollaisen yhden muuntimen kokeilin, mutta ei sieltäkään tullut läpi kuin mainitsemani äänisignaali.
Sellainen vaihtoehto että kytkisi myös nauhottimen "takana" olevan samaan 576 -signaaliin jäi kokeilematta. Tuolla virittimellä on ominaisuus että se hakee tv:n perusteella sopivan tarkkuuden. Otin kylläkin hdmi kaapelin irti ja valitsin manuaalisesti 576i -tarkkuuden muttei mitään vaikuttanut.
Noiden HD ja 576 -signaalien kuvalaadun ero oli silminnähden (matka n. 4 m, eikä monissa kuvissa ihan nenä ruudussakaan näkynyt kuin yksittäisten hiusten osalta) kovin pieni 40 tuuman televisiossa joten jos sen saisi läpi riittäisi tarkkuus kyllä näihin tallenteisiini.
Mittareilla saisi isotkin erot.
Vaan kun ei nuo silmätkään ole enää ensiluokkaiset.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 3.03.2015 kello on 18:31 ---Noiden HD ja 576 -signaalien kuvalaadun ero oli silminnähden (matka n. 4 m, eikä monissa kuvissa ihan nenä ruudussakaan näkynyt kuin yksittäisten hiusten osalta) kovin pieni 40 tuuman televisiossa joten jos sen saisi läpi riittäisi tarkkuus kyllä näihin tallenteisiini.
--- Lainaus päättyy ---
Meillä on 46'' ja panelissa riittävästi Hz:jä, enkä kyllä ymmärrä, miksi niistä HD lähetyksistä oikein vouhotetaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta