Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Siniaalto invertteri
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 28.02.2015 kello on 18:46 ---Sen verran voin noihin linkittämiini polski-vehkeisiin nyt kommentoida kun äsken tein pienen testiajon: Laitoin imurin pörräämään, ottoteho virrankulutuksen mukaan laskettuna noin 1080W, invertterille luvattu jatkuvaa 1400w. 2,5 tuntia annoin sen sielä imuuttaa tyhjää, invertteri ei edes lämmennyt tuona aikana ja akkujen varaustaso lienee ollut jossain puolessa tai hieman alle, koska täyteenlataus kesti 20-23 ampeerin latauksella noin 6,5 tuntia.
--- Lainaus päättyy ---
Tää oli hyvä testi. Just tuollaisia arjen järkeen käypiä todellisuuteen perustuvia testejä.
Hyvä Thumb Thumb Thumb :)
relluttelija:
Tänään seuraava testi, ottoteholla 1200w. 2,5 tuntia käynnissä, siinä vaiheessa invertteri hälytti, mutta jatkoi vielä. Ei lämpenemistä. Taitaa tuolla jotain käyttöarvoakin olla vaikka aluksi epäilyttikin.
Aakku:
^
Ihan hyvä testi sinänsä...
Mitä sillä testataan, niin mieleeni tulee vain invertterin rasitustesti. Lämpeneekö invertteri vaiko ei. Itse olen huomannut, että kesäkuumalla helteisessä autossa invertteri saattaa lopettaa toimintansa, koska viilentävää ilmaa ei ole tarpeeksi. Viileässä sama invertteri pelaa paremmin.
Hyvä, että joku viitsii tehdä testejä. Se on samalla akkujen rasitustesti. Huonoilla akuilla raja tulisi paljon aikaisemmin vastaan. Toisaalta itse en ala rasittaa akkua edes testi mielessä, koska olettaisin, ettei tällaiset voimakkaat purkaukset ole kovin hyvä juttu akun pitkää ikää ajatellen.
relluttelija:
Polski-invertteri antaa yhtä puhdasta ellei puhtaampaakin virtaa kuin valtakunnan verkko täällä pohjanmaalla. Hertsit pysyi +-0,02 tarkkuudella viidessäkympissä, ja jännite 230-232V kuormitettuna. Täällä kun tuo valtakunnan verkon jännite seilaa 213-235V välillä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 2.03.2015 kello on 22:28 ---Polski-invertteri antaa yhtä puhdasta ellei puhtaampaakin virtaa kuin valtakunnan verkko täällä pohjanmaalla. Hertsit pysyi +-0,02 tarkkuudella viidessäkympissä, ja jännite 230-232V kuormitettuna. Täällä kun tuo valtakunnan verkon jännite seilaa 213-235V välillä.
--- Lainaus päättyy ---
Aakku ei ole tainnut vielä sitä omaansa mitata?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta