rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: VW Touareg  (Luettu 49915 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.08.2018 kello on 18:18
Vs: VW Touareg
« Vastaus #75 : 4.03.2015 kello on 18:14 »
Mulla ois semmonen mielikuva että sillon pahimman tuontibuumin aikoihin veho olis tuottanut vaihtareita saksasta suomeen ?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
Vs: VW Touareg
« Vastaus #76 : 4.03.2015 kello on 18:42 »
Vielä tuosta otsikon autosta sen verran että lienee volkkari mihin on toimivimmat osat tuosta konsernista asennettu. Hyvin toi oma volkkari on ilmajousineenkin pysynyt toimintakunnossa tuon 8,5 v.
Käytettynä siinä mielessä hankala ostaa (ainakin suomesta) koska kilometrejä löytyy vaihdokeista järjestäen +200 000 km. Sitten kun nostaa hintaa +30 000 euron niin alkaa löytyy vähemmän ajettuja. Ulkonäköhän tuossa on karsea (ihan niin kuin mun vw-possussakin) mutta jos sisaruksiaan yhtään muistuttaa niin mukava ja hiljainen peli ajella ja laadukkaan tuntuinen myös sisältä. Kiovassa istuin tuollaisessa v10 tdi-taksissa ja kovin oli samanoloinen kuin Possu. Tilaa on ulkomittoihin nähden hieman naftisti mutta taitaa olla maastureissa aika yleistä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: VW Touareg
« Vastaus #77 : 4.03.2015 kello on 19:06 »
Jos minulle tarkoitit, niin ajatuksissa oli ~40000€ luokkaan asettuva. Sillä saa jopa 2012 mallin autoja. Juttelin nimittäin just vastikään yhdestä kun sellainen oli myynnissä. Hienon näköisiä autoja. Mutta ovat vain täältä katsoen kaikki niin kaukana. Ei jaksa lähteä (vielä ) katsomaan. Myöhemin sitten.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2020 kello on 12:36
Vs: VW Touareg
« Vastaus #78 : 4.03.2015 kello on 19:50 »
Jos minulle tarkoitit, niin ajatuksissa oli ~40000€ luokkaan asettuva. Sillä saa jopa 2012 mallin autoja. Juttelin nimittäin just vastikään yhdestä kun sellainen oli myynnissä. Hienon näköisiä autoja. Mutta ovat vain täältä katsoen kaikki niin kaukana. Ei jaksa lähteä (vielä ) katsomaan. Myöhemin sitten.
Niinkuin tuossa joskus aiemmin kirjoitin, niin tuo uudempi Touareg on sitten ihan eri auto, kuin 2010 vuosimallia vanhemmat eli esim q7 kokemukset ei oikeen päde tuohon. Myös moottorit ja vaihteistot on uusia eli vanhaa Touaregia ja sen vikoja ei kannata rinnastaa uudempaan korimalliin. Eiköhän ne Volkkarillakin ole jotakin oppineet edeltäjän vioista.

Ylipitkä huoltoväli suomen olosuhteissa lienee edelleenkin murheita aiheuttava, kun öljy pikeentyy koneeseen ja aiheuttaa kaikenlaista harmia, eikä maahantuojan huolto-ohjelmaan lisäämä Fortekäsittely ole kuin ensiapua tukkeentuville öljykanaville. Esim nämä jakoketjuongelmat ovat seurausta tästä.

Nykyisen korimallin ongelmien esille saamista hankaloittaa suomen olematon uuden korimallin Touareg kanta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:51
  • Kulkija
Vs: VW Touareg
« Vastaus #79 : 4.03.2015 kello on 20:54 »
Aika tarkka 8.8 litraa. Mutta meidän sekalaisessa on hyvin paljon kylillä pyörimistä. Välillä kun rouva ajaa työmatkaa enemmän ja tankista puolet ajetaan maantiellä niin kulutus asettuu aika tarkkaan 8.4-litraa lukemaan. Tankeista laskettuna. Talvella webasto vääristää lukemaa. Ja muutenkin lyhyttä pätkäajoa enemmän.

Minä pidän tätä aika pieniruokaisena ollakseen vapari nelikko automaatti. Pelkässä maantieajossa menee n.7-7.4 litraa. Ja kaikki tankkaukset on vihkossa niin voin tarkistaa.

Onko sulla käsitystä, jotta paljonko manuaali vie vähemmän?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:24
  • Autossa on pyörät
Vs: VW Touareg
« Vastaus #80 : 4.03.2015 kello on 21:31 »
Mulla ois semmonen mielikuva että sillon pahimman tuontibuumin aikoihin veho olis tuottanut vaihtareita saksasta suomeen ?
Näinhän se teki Tussulassa oli oikein heidän tuontiautokauppa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:11
Vs: VW Touareg
« Vastaus #81 : 4.03.2015 kello on 22:02 »
Hei heihei, ei tässä saa tiukkoja olla. Kuten koko topicin ajan, ei tässä olla tarkkoja mistä autosta on kyse vaikka otsikossa lukee Touareg. Kuitenkin on sivuttu autoja jo useampia. Ihan turhaa inttää, onko lehteen painettu juttu totta vai ei. Niin siinä luki.

Beedron kokemuksia Q7:sta kuulisin kyllä mieluusti lisää. Vaikka tässä topicissa taikka muualla. Ihan yleistä juttua. Mitä on tykätty, mihin vois verrata, mitä ylläpito on kustantanut jne. Kaikki tällainen kiinnostaa.

No nämähän on ihan tunnejuttuja. Ennen ensimmäistä Quuseiskaa mulla oli monta Volvoa, viimeisimmät XC90:siä, jotka olivat myös hyviä autoja. Audi vaan tuntui heti hyvältä kaikkineensa ja ennenkaikkea tilavalta. Viime tammikuussa möin Audin ja vaihdossa tuli 11-mallinen XC60. Siinä ei kyllä mitään vikaa ollut, mutta se ei vaan sopinut käteen. Lokakuussa vaihdoin tuon nykyisen seiskan ja se sopi taas kuin hanska käteen:)

Käyttökustannukset pyörii verojen osalta tonnin kantturoissa ja naftaa palaa maantiellä 9 litran luokkaa ja seka-ajossa 10-11 litraa. Edellistä höykkyytin isovaunu perässä ja hyvin se siellä riekkui. Tuolloin kulutus pyöri 14-15 litran välissä.

Puuta pitää koputtaa, että remontteja ei ole juuri noiden kanssa ollut. Tuollaisia Volvoja, jota Risto hehkuttaa minulla on ollut neljä ja p*rse ei niiden remontteja kestänyt. Ehkä sattui vaan huonot yksilöt.

Välillä on ollut puhetta, että liisariautoa pukkaisi niin silloin pitää vahvasti miettiä vaihtoehtoja uusi XC90, uusi Q7 ja facelift GL.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: VW Touareg
« Vastaus #82 : 4.03.2015 kello on 22:10 »
No nämähän on ihan tunnejuttuja. Ennen ensimmäistä Quuseiskaa mulla oli monta Volvoa, viimeisimmät XC90:siä, jotka olivat myös hyviä autoja. Audi vaan tuntui heti hyvältä kaikkineensa ja ennenkaikkea tilavalta. Viime tammikuussa möin Audin ja vaihdossa tuli 11-mallinen XC60. Siinä ei kyllä mitään vikaa ollut, mutta se ei vaan sopinut käteen. Lokakuussa vaihdoin tuon nykyisen seiskan ja se sopi taas kuin hanska käteen:)

Käyttökustannukset pyörii verojen osalta tonnin kantturoissa ja naftaa palaa maantiellä 9 litran luokkaa ja seka-ajossa 10-11 litraa. Edellistä höykkyytin isovaunu perässä ja hyvin se siellä riekkui. Tuolloin kulutus pyöri 14-15 litran välissä.

Puuta pitää koputtaa, että remontteja ei ole juuri noiden kanssa ollut. Tuollaisia Volvoja, jota Risto hehkuttaa minulla on ollut neljä ja p*rse ei niiden remontteja kestänyt. Ehkä sattui vaan huonot yksilöt.

Välillä on ollut puhetta, että liisariautoa pukkaisi niin silloin pitää vahvasti miettiä vaihtoehtoja uusi XC90, uusi Q7 ja facelift GL.

Kiitos kommenteista.

Alan:
Lainaus
(Outbackistä ) Onko sulla käsitystä, jotta paljonko manuaali vie vähemmän?

Käsitykseni olen muodostanut subaruoutback.org foorumin perusteella. Manuaalilla voi päästä jonkun desin vähemmällä jos on oikein säästeliäs / taitava ajaja. Mutta ilman kummempaa yritystä CVT vie voiton maantiellä helposti (aina pitkä välitys ) sekä myös pikkupyörittelyssä, jos manuaalikuski ei erikseen seuraa vaihtovaloja ja aja aina mahdollisimman isolla vaihteella. CVT on erittäin pätevä.

Diesel on homma erikseen, ja siitä en kommentoi ihmeempiä kun ei ole tästä 2010-2014 mallin dieselistä omakohtaista kokemusta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:46
Vs: VW Touareg
« Vastaus #83 : 5.03.2015 kello on 08:14 »
Onko sulla käsitystä, jotta paljonko manuaali vie vähemmän?

Paperilla nyky CVT on taloudellisempi.  Ja tänä vuonna sen saa jo myöskin Foresterin dieseliin.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 3.08.2022 kello on 12:22
Vs: VW Touareg
« Vastaus #84 : 5.03.2015 kello on 18:16 »
Mulla ois semmonen mielikuva että sillon pahimman tuontibuumin aikoihin veho olis tuottanut vaihtareita saksasta suomeen ?

Kerrataan nyt vielä, ettei turhaan spekuloida: Ostin siis auton Veholta käytettynä, mutta autolla oli mukana huoltokirja ja muut dokumentit, mistä selviää ensimmäinen omistaja ja että auto on tälle suomessa myyty. Lisäksi myös merkkihuollettu..

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 3.08.2022 kello on 12:22
Vs: VW Touareg
« Vastaus #85 : 5.03.2015 kello on 18:22 »
Jaa. Ite yrittänyt faktoilla pelata.

Tunneihmisistä yksi lysti, mutta sitten on faktatieto ja mututieto, joiden suhde vaihtelee. Ajoittain faktaakin onneksi kuulee, kuten tässäkin ketjussa.

Kun jo offtopicissa ollaan, niin mua kiinnostaisi tuon Markon bensa-Subarun kulutus ilman kulkinetta sekalaisessa ajossa.

Siteeksi asiaa; kaveri hankki viime vuonna -05 Touaregin 3.0 TDI. Webasto-ongelmia lukuunottamatta on ollut kovin tyytyväinen aiempaan Freelanderiin verrattuna, joskin vetää raskasta kärryä, ei vaunua.

Faktoista sen verran, että noita Touaregin vikoja korjauttaessa selvisi eri lähteistä, että ainakin tuo imusarjavika, automaatin öljyvuoto ja kardaaniin pettäminen ovat tyyppivikoja. Lähteinä lähinnä VW:n merkkihuollot, sekä pari riippumatonta korjaamoa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: VW Touareg
« Vastaus #86 : 10.03.2015 kello on 21:47 »

Tiedän tosta saksan ihmeestä aika paljon,kun vanhin poika rakentaa niitä ;) Viimeksi 700hv MB Thumb Sano sitä jotten vanhempi ruoste vikanen... Ja 124W...Ja siihenkin tuli Bemun loota,kun MB ei kestä Thumb Ja jos joku haluaa tietoa Saksan Ladasta,niin yv,laitan numeron josta voi kysellä Thumb
Miten tähän keskusteluun liittyy se että poikasi kyhää jotain sota-ajan mersua jossa on 70hv sekä bemarin loota kun mersun loota oli jo miljoonan jälkeen kaput?? Ei tuollaisen ravimersun rakentelukokemukset oikein jalosta keskustelua eikä anna mitään oleellista tietoa oikein mihinkään...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:51
  • Kulkija
Vs: VW Touareg
« Vastaus #87 : 10.03.2015 kello on 22:06 »
Faktoista sen verran, että noita Touaregin vikoja korjauttaessa selvisi eri lähteistä, että ainakin tuo imusarjavika, automaatin öljyvuoto ja kardaaniin pettäminen ovat tyyppivikoja. Lähteinä lähinnä VW:n merkkihuollot, sekä pari riippumatonta korjaamoa.

Mun yleisellä tasolla heitetty pohdinta faktoista ja fiktioista ei kohdistunut sinuun tai edes Touaregiin.

Pitää puhuttaa kaveria lisää, kunhan kerkiän. Auto on komea ja pystyvä, jos toimii.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 19:45
Vs: VW Touareg
« Vastaus #88 : 28.02.2019 kello on 23:54 »
Otetaas vanha ketju esille. Aiheen aloittaja on varmaan autonsa jo löytänyt ja vähän uudemmasta ikäluokasta, mutta kun asia kiinnostaa itseäni, niin jatketaan.

Entisellä autolla joskus pelotti vetää vaunua, kun ei ihan joka tilanteessa ollut varmaa kumpi vie kumpaa, vaunu vai auto. Kuitenkin kyydissä on kaikkein kallein omaisuus -perhe. Niinpä kaikkien varoittelusta huolimatta vaihdoin sellaiseen autoon johon minulla köyhänä ei tule olemaan varaa. Vaihdoin autoa monta vuotta vanhempaan ja enemmän ajettuun. Ostin Touaregin 3.0 Tdi vm. 2006. Autolla on ajettu about 250 tkm. Auto on ns. Suomiauto. Kone käy nätisti ja kori on siisti.

Mutta koska autohan on jo melko iäkäs ja suhteellisen paljon jo ajettukin, niin tietenkin siinä on käytetyn auton ominaisuuksia. Olen nyt puolen vuoden aikana vaihtanut alustaan 12 kpl puslia ja tukitankoja, koko kierros iskareita ja pyörän laakerin. Lisäksi olen vaihtanut toisen lampunpesimen, apulaitehihnan ja jarruletkut eteen. Parkkitutkaa on tutkittu ja korjattu. Lisäksi jäähdytysnestettä hivenen vuoti kahdesta letkuliitoksesta, mutta ne tokeni kun kiristin klemmareita. Webastoon on vaihdettu poltin ja piirikortti.

Nyt noiden kuluvien osien päivityksen jälkeen auto tuntuu tosi hyvältä ja käteen sopivalta. Merkkiliikkeessä huollot ja kaikki osat tuohon ovat ihan älyttömän hintaisia, mutta onneksi netti on keksitty. Ulkomaisista varaosaliikkeistä saa tuohon ihan vastaavaan hintaan osia kuin johonkin muuhunkin isohkoon normiautoon. Eikä jonkun osan vaihto tuohon sen kummempaa ole kuin muihinkaan autoihin.

Moottori tuossa on vahva kestävyydeltään ja voimaltaan. 165 kW. Vaihteistona 6 lovinen Tiptronic mekaanisella jakolaatikolla. Eli ykkös sarjan Touaregissa on oikea jakolaatikko. Vetokyky 3500 kg. Vaunu tulee perässä kuin tyhjää vaan, kunhan mäkisellä tiellä pistää vaidevalitsimen S-asentoon. S-asennossa vaihteisto ei turhaan arvo meniskö ylämäkeen 6 vai 5 vaihteella.

Nyt sitten vaan seurataan kuinka kauan tuo auto kestää ja kuinka kauan pussi riittää ylläpitoon. Toivottavasti kauan, kun kerrankin on sellainen auto josta tykkään.

Olisi mukava kuulla muidenkin Touaregin omistajien kokemuksista.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.03.2024 kello on 10:59
Vs: VW Touareg
« Vastaus #89 : 25.07.2019 kello on 13:15 »
Olen tässä arponut asuntovaunun ja asuntoauton välillä, kumpi tulee seuraavaksi, kun tuli Hymeri myytyä pois. Asuntovaunuun olisin kallistumassa joka tarkoittaisi myös vetoauton hommaamista ja tässä kohtaa Touareg olisi yhtenä vaihtoehtona esillä.

Katse suunnattu eka korimalliin (T1) ja mahdollisesti faceliftiin (2007-2010), mutta ei tuo vanhempikaan malli ole pois suljettu. Hintaluokka  ~10 000€, 200-300tkm ajettuna, automaattina ja koneena 2,5 tai 3,0 diesel.

Sähkövikaa, kardaania ja puslia ilmeisesti on vikalistalla, mutta onko jotain muita kohtia mitä olisi hyvä käydä läpi kun käy renkaita potkimassa? Ja löytyykö kokemusta ilmajousista? Onko minkälaiset vetohommissa? Vai jättäisikö suosiolla pois, jolloin olisi yksi vika kohde vähemmän.