rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: VW Touareg  (Luettu 47542 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:28.09.2020 kello on 22:57
Vs: VW Touareg
« Vastaus #30 : 23.02.2015 kello on 22:50 »
Komia on! Ja kelpais. Mutta harvinaisuutensa vuoksi ei mun silmään niin haluttava. Lähinnä huolto & osien saatavuus huolettaa. Volkkariin pitäis saada palikkaa helpolla.
Ja edes jotain mahdollisuuksia, että liikkeessä osaavat jotain tehdä sille. Tosin nämä Hyundai mielikuvat ei perustu mihinkään. Kunhan kuvittelen.
Viralliset CO2 päästöt tukee Touaregin tuontia. Ja jatkossa verotuskin hieman alempi. Tosin niin marginaalisesti, ettei sillä sinänsä ole merkitystä.
Hyundain myynti jatkossa lienee vaikeampaa kuin Volkkarin?

Ei sotketa DSG soppaa tähän ketjuun, kiitos.

Huollot missä vaan korjaamolla ja osia saa halvalla suoraan Koreasta, Saksasta tai ebaystä. Tai sit merkkiliikkeestä ei niin halvalla :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
Vs: VW Touareg
« Vastaus #31 : 24.02.2015 kello on 18:07 »
Minkähän vuosimallin 525 oli kyseessä?
E39-koppanen, olikohan vm. 2000.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 3.08.2022 kello on 12:22
Vs: VW Touareg
« Vastaus #32 : 3.03.2015 kello on 19:03 »
Moro

Onkos kokemuksia Touaregistä vetoautona? 3.0 tdi automaatti ja vuosimalli n. 2010-2013 joita olen päässäni pyöritellyt. Onko pahoja sudenkuoppia tekniikan tai muun osalta? Vetopaino max 3500kg, joten vaunun pitäis sen puolesta tulla perässä. Ja CO2 maltillisissa lukemissa, joten mitään verotusylläreitä ei pitäis tulla. Todennäköisin vaihtoehto hankinnalle lienee saksan haku. Toki suomestakin voi ostaa jos sopiva löytyy.
Onnistuuko huolto missä vaan Volkkarihuollossa? Miten kone, jotain isoja/kalliita huoltoja tietyillä kilsoilla? Kaikki kokemukset tervetulleita.

Älkää hyvät ihmiset moiseen koskeko. Itse hommasin 2011 140000km ajetun 2005 mallisen 3.0V6 TDI:n ja ajattelin että sain itselleni käyttöauton vuosiksi. Seuraavan puolentoista vuoden ja noin 30000km aikana tapahtui seuraavaa:

-   Lampunpesimet ei toimineet.

-   Toinen etuvalo nippusiteellä kiinni/umpion kiinnitys rikki.

-   Turbon putki vuoti öljyä.

-   Imusarja hajosi (läppävika).

-   Ilmastointi meni (kylmäaineet kadonneet).

-    Starttiongelmia, joiden syytä ei ensin löydetty.

-    Vika löytyi, kun jätti parkkipaikalle (starttimoottori hajosi, viikon odotus toisella puolella Suomea).

-   Lasinpyyhkimien vivusto jumiutui lopullisesti 30km edellisestä korjauksesta (vajaa viikon odotus    lisää heti perään).

-    Umpiot eivät tuppaa pysymään kiinni (parkit sammuu ja Ksenonvalot “niiaa” välillä).

-   Automaatti tunkee öljyä pihalle (vaatii VW huollon mukaan laatikon vaihdon, arvio 9000+ €).
        Lopulta selvisi ei-merkkiliikkeessä stefan vihdolla ja parin-kolmen päivän työllä.

-   Vesipumppu vuoti/vaihdettiin.

-   Kuskin oven ikkunan nostin hajosi.

-   Takaluukun mekanismi takeltelee

-   Kardaanin kannatinlaakeri levisi (jätti tielle). Laakeria ei saa erikseen. Uusi kardaani töineen 1700€ (kuulemma tyyppivika jo alla 100tkm ajetuissa).

Tuon viimeisen vian kun sain laitettua, vein äkkiiä vaihtoon pilkkahintahyvityks ellä - kunhan pääsi eroon... :-(


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: VW Touareg
« Vastaus #33 : 3.03.2015 kello on 19:43 »
No auts!!! Kylläpä mahtui paljon noin vähän ajettuun!? Oliko kilsat tuossa mittarissa vai ostitko saksasta/ulkomailta tuodun (et hakenut itse merkkiliikkeestä ). Vaikea näitä tällaisia juttuja on tosiaan varmasti sulattaa kun kohdalle sattuu. Näissä alle 50% tuon hinnasta maksaneissa japsirimpuloissa ei ole tuollaisia naurettavia yksinkertaisesti huonoudesta johtuvia vikoja alle 10v/200tkm. Voi luvata ihan varmasti.
Ja kun tässä asiaa olen sulatellut, niin väkisin se vanha ajatus työntyy päähän että annettaisko vaan niiden Saksan huippuautojen olla ja tyydytään huonohin, rumiin, tylsiin ja erittäin luotettaviin japaninrimpuloihin. Harmi kun Toyotan LC on käytettynä IMO ihan törkeän ylihinnoiteltu. Uusi on mulle aivan liian kallis ja käytetty pitää liikaa hintaa. Sen pitäis olla 4v/100tkm ja puolet pois hinnasta. Mutta ei päde LC:n kohdalla, valitettavasti.

Mutta ei suljeta mitään pois vielä. Yhtenä päivänä tuntuu yhdeltä ja toisena toiselta ;)
Tänään juuri katsastin tuon meidän Outlanderin. 11 vuotta ja 170tkm. Ja yllättäin, pelaa kuin kello. Toki tuohonkin jo remppaa on tehty, mutta jotenkin ikänsä puolesta jo helpommin sulatettavissa. Konttorilla inssi kehui auton olevan ikäisekseen siisti ja jämäkkä. Kaikki toimii oikein. Tällaisia saa nelivuotiaan Touaregin hinnalla n. Viisi kappaletta :P

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 3.08.2022 kello on 12:22
Vs: VW Touareg
« Vastaus #34 : 3.03.2015 kello on 19:48 »
Onni onnettomuudessa mun kannalta oli, että ostin Touaregin Veholta käytettynä ja sain siihen 12kk/30000km takuun. Veho maksoi kaiken (pisteet Veholle!), paitsi sähköikkunan korjauksen ja tuon viimeisen kardaanin tielle putoamisen, jolloin oli jo tuo 12kk täynnä... Ei ollut heille kovin hyvä kauppa,
paitsi että saivat kyllä liian halvalla vaihdossa mun Subaru Outback 3.0R:n, joka oli aivan loistava auto kaikin puolin (no 17l sadalla bensaa 1600kg kärryn kanssa vähän mietitytti). Mitään autonvaihtoa en kyllä ole enempää katunut!!

  • Vieras
  • Vs: VW Touareg
    « Vastaus #35 : 3.03.2015 kello on 19:56 »
    se vanha ajatus työntyy päähän että annettaisko vaan niiden Saksan huippuautojen olla ja tyydytään huonohin, rumiin, tylsiin ja erittäin luotettaviin japaninrimpuloihin.

    Noin minäkin olen ajatellut ja ajelen tylsällä ja erittäin luotettavalla japsirimpulalla, usein olen käynyt kyllä ottamassa kylmät tyypit saksalaisissa premium maastureissa jollaisen olisin kyllä saanut tuon, tylsän ja toisten mielestä myös ruman japsiauton hinnalla.  ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
    • Tyhmä
      • Urheilua aktiiveille
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #36 : 3.03.2015 kello on 19:59 »
    Pistit tosiaan hienon pirssin vaihdossa. Se on muutama litra kulutuksessa sinne tänne jos vaakan toisella puolella auto jää sinne Suomen toiselle puolen aina tasaisin välein.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #37 : 3.03.2015 kello on 19:59 »
    Tuon viimeisen vian kun sain laitettua, vein äkkiiä vaihtoon pilkkahintahyvityks ellä - kunhan pääsi eroon... :-(
    Mihinkäs vaihtui, mikä tuli tilalle?

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla: 3.08.2022 kello on 12:22
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #38 : 3.03.2015 kello on 20:03 »
    Jep sitä Subaru Outback 3.0R:ää kaikilla mausteilla haikeena muistelen vieläkin joka päivä neljän vuoden jälkeen! Vaihdoin Touaregin Land Rover Freelander 2:een (TD4). Ihan OK, mutta ei se oo Outback... :-( 

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
    • Tyhmä
      • Urheilua aktiiveille
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #39 : 3.03.2015 kello on 20:04 »
    Noin minäkin olen ajatellut ja ajelen tylsällä ja erittäin luotettavalla japsirimpulalla, usein olen käynyt kyllä ottamassa kylmät tyypit saksalaisissa premium maastureissa jollaisen olisin kyllä saanut tuon, tylsän ja toisten mielestä myös ruman japsiauton hinnalla.  ;D

    Ja ettei kukaan ymmärrä väärin niin nuo mun kommentit rumasta, tylsästä ja huonosta japsimuovirimpulast a on muiden opettamia termejä. Minä tyhmä olin pitänyt näitä japsejani hyvinä ja miellyttävinä autoina.

    Esim just tämä meidän kakkoskulkine. Haluttiin nelivetoinen cittari bensa-automaattina. Ei mulla oikeasti ollut mielessäkään mitään muita vaihtoehtoja kuin Sube, Toyo, Honda ja Mitsu. Kun kuitenkin haettiin reippaasti alta kympin autoa. Tuolla budjetilla jätin suosiolla kaikki hienommat tekniikat kauppaan ja koetin ostaa mahdollisimman simppeliä.
    Nelivetokin toimii vaikka vetäis abs antureilta karvat poikki.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
    • Tyhmä
      • Urheilua aktiiveille
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #40 : 3.03.2015 kello on 20:12 »
    .. mutta ei se oo Outback... :-(

    Tämä menee kyllä täysin off topiciksi, mutta sallittanee? Eli meillä oli 2009 Outback 2.0 TD ja nykyinen 2010 2.5i Outback. Nykyinen peittoaa tuon edeltäjän oikeastaan kaikissa ominaisuuksissa (ohjaus, ajettavuus, tilat, äänieristys, näkyvyys, vetokyky, ulkonäkö jne ).
    Joten uskoa sopii, että esim Outback 3.6-litraisella H koneella ois aika mahtava paketti. Saatikka tämä tuleva, juuri nyt maaliskuussa esitelty Outback joka taas ominaisuuksiltaan peittoaa tän poistuvan mallin.

    Jotta oisit vain pysynyt Outbackissä ;)

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla: 3.08.2022 kello on 12:22
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #41 : 3.03.2015 kello on 20:12 »
    Ja kun nyt rupesin noita eri autojani luettelemaan, niin sanotaan nyt, että kaikilla oli/on ihan hyvä vetää tuota meidän 1600kg Hymeriä. Subaru jopa jätti liikennevaloissa "perheautot" jälkeensä vaunu perässä ;-) Volkkarilla oli oikein mukava vetää, ei vaan ollu vetopäiviä paljoa kun mokoma oli joko pajalla tai odotti sinne pääsyä koko ajan. Freelander 2 on OK, muttei oikein missään suhteessa kovin erikoinen.

    Nelivedoista sen verran, että Subaru meni kuin juna, oli lunta vaikka millä mitalla. Freelanderissä tuntuu Haldex, eli syvässä lumessa etuvetoisen piirteitä (keula/etupyörät hakevat vähän levottomasti). Touaregin luistonesto taas oli vaarallisenkin yliherkkä luistolle. Joskus talvella ohittaessa meinas tulla hätä käteen rekkaa ohittaessa, kun yksi pyörä sutas keskipolanteessa vähän tyhjää ja rupes luistonesto vetämään heti saman tien tehoja pois...

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla: 3.08.2022 kello on 12:22
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #42 : 3.03.2015 kello on 20:15 »
    Tämä menee kyllä täysin off topiciksi, mutta sallittanee? Eli meillä oli 2009 Outback 2.0 TD ja nykyinen 2010 2.5i Outback. Nykyinen peittoaa tuon edeltäjän oikeastaan kaikissa ominaisuuksissa (ohjaus, ajettavuus, tilat, äänieristys, näkyvyys, vetokyky, ulkonäkö jne ).
    Joten uskoa sopii, että esim Outback 3.6-litraisella H koneella ois aika mahtava paketti. Saatikka tämä tuleva, juuri nyt maaliskuussa esitelty Outback joka taas ominaisuuksiltaan peittoaa tän poistuvan mallin.

    Jotta oisit vain pysynyt Outbackissä ;)

    Mulla oli 2004 malli (eli uusin malli mukaanluettuna kolmanneksi uusin). Itse tykkään edelleen sen ulkonäöstä eniten, uudemmalla en ole ajanut...

  • Vieras
  • Vs: VW Touareg
    « Vastaus #43 : 3.03.2015 kello on 21:44 »
    Harharetkillä on täälläkin kuljettu. Yhtään ns Premiumia ei enää tähän perheeseen tule. Vaikka tokihan MB ML oli rouvan mieleen, siis aina silloin kun se toimi.
    Nyt parempi puolisko ajellut viimeisen puolitoistavuotta Mazdan CX-5 ja ei ole vielä vikoja löytynyt. Noh joo se onkin vaan tylsä Jaappanilainen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #44 : 4.03.2015 kello on 07:46 »
    Harharetkillä on täälläkin kuljettu. Yhtään ns Premiumia ei enää tähän perheeseen tule. Vaikka tokihan MB ML oli rouvan mieleen, siis aina silloin kun se toimi.
    Nyt parempi puolisko ajellut viimeisen puolitoistavuotta Mazdan CX-5 ja ei ole vielä vikoja löytynyt. Noh joo se onkin vaan tylsä Jaappanilainen.

    Katsos! Tapsakin on välillä saitilla,-morjensta vaan. Missäs kynävirtuoosi on itseään oikein piiloitellut? :D   t migel