rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: VW Touareg  (Luettu 49207 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
VW Touareg
« : 23.02.2015 kello on 10:05 »
Moro

Onkos kokemuksia Touaregistä vetoautona? 3.0 tdi automaatti ja vuosimalli n. 2010-2013 joita olen päässäni pyöritellyt. Onko pahoja sudenkuoppia tekniikan tai muun osalta? Vetopaino max 3500kg, joten vaunun pitäis sen puolesta tulla perässä. Ja CO2 maltillisissa lukemissa, joten mitään verotusylläreitä ei pitäis tulla. Todennäköisin vaihtoehto hankinnalle lienee saksan haku. Toki suomestakin voi ostaa jos sopiva löytyy.
Onnistuuko huolto missä vaan Volkkarihuollossa? Miten kone, jotain isoja/kalliita huoltoja tietyillä kilsoilla? Kaikki kokemukset tervetulleita.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: VW Touareg
« Vastaus #1 : 23.02.2015 kello on 15:38 »
Minulla oli tuon sisarmalli, Q7. Moottori ja voimansiirtohan noissa on samat, sähköt eri joten osa kokemuksista sopii tuohon volkkariinkin.

Moottori on aivan riittävä vaunun vetoon, sinne pariin tonniin asti riittää tuolla koneella minun mielestäni sujuvasti. Audi on pidemmällä akselivälillä, mikä saattaa vakauttaa kulkua. Periaatteessa tuo oli ihan ok vaunun veturina, mutta suosittelisin siihen puuhaan hommaamaan vähän suurempi halkasijaiset vanteet ja matalaprofiiliset renkaat. Vakio rengastus kun hieman notkuu sivusuunnassa, tosin ei niin paljon kuin toyon lantikka saati Pajero.

Vaihteisto pelaa vaunun vedossa hyvin, normi huollot ja yleensähän nuo vw/audi/BMW yms lootat kestää sen n. 300tkm, eli ei niin vahvoja kuin Mersun, mutta tuskin nuo kilsat heti tulee vastaan.

Moottorissa ei ole muuta ihmeellistä kuin imusarjan läppämekanismi. Siitä kulahtaa servon ja läppien välinen tanko -> vikakoodia ja imusarjan vaihto tai läppien poisto. Itse kyllä vain korjasin sen välitangon, maksoi tarvikkeet lennokkiliikkeestä ostettuna vajaan kympin. Imusarjat olisi olleet 1400,- pari. Nuo menee kait siinä 170tkm paikkeilla, minulla meni hieman ennen.

Muuten minulla kaikki rokkasi kuten pitääkin, ilmajousitus ei nyt ehkä ollut ihan sitä mitä odotin, mutta muuten aivan ok kaara. Ajoin autolla n. 130tkm itse, ostin sen vähän käytettynä. Muuta korjattavaa minun aikana ei ollut kuin nuo nivelet, siis alta kympin kustansi korjaukset. Huollot tietty kalliinpia kuin vaikka A4/Passat osastossa, hinnoitellaan kait nekin auton ostohinnan mukaan vaikka perus tekniikka olisikin saman kaltaista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:20
Vs: VW Touareg
« Vastaus #2 : 23.02.2015 kello on 15:52 »
Vaihteisto pelaa vaunun vedossa hyvin, normi huollot ja yleensähän nuo vw/audi/BMW yms lootat kestää sen n. 300tkm, eli ei niin vahvoja kuin Mersun, mutta tuskin nuo kilsat heti tulee vastaan.

Moottorissa ei ole muuta ihmeellistä kuin imusarjan läppämekanismi. Siitä kulahtaa servon ja läppien välinen tanko -> vikakoodia ja imusarjan vaihto tai läppien poisto. Itse kyllä vain korjasin sen välitangon, maksoi tarvikkeet lennokkiliikkeestä ostettuna vajaan kympin. Imusarjat olisi olleet 1400,- pari. Nuo menee kait siinä 170tkm paikkeilla, minulla meni hieman ennen.

Minä en tuommoiseen 'autoon' koskis pitkällä kepilläkään!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: VW Touareg
« Vastaus #3 : 23.02.2015 kello on 16:20 »


Minä en tuommoiseen 'autoon' koskis pitkällä kepilläkään!
Mihin vastaavaan sitten koskisit? Olisi vallan mukava tietää mikä kapine vastaavilla ominaisuuksilla (teho/vääntö, vetokyky, mukavuus) tarjoaisi pienemmät korjauskulut, oletin että niihin viittaat kun noin lainasit.


Noin yleisesti keskustelut ovat "hedelmällisempiä" jos perustee jotenkin omia mielipiteitään, ei vain heittele ilmaan jotain epämääräistä...
« Viimeksi muokattu: 23.02.2015 kello on 19:29 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: VW Touareg
« Vastaus #4 : 23.02.2015 kello on 16:56 »
Kiitos Catiskalle erittäin hyvästä vastauksesta. Kokemus on yleensä kaikkein paras mittari kertomaan minkälaisesta laitteesta on kyse. Audejakin olen tosiaan miettinyt. Mutta VW:n saa samalla rahalla n. Kolme-neljä vuotta uudemman ja luonnollisesti vähemmän ajetun. Sen verran marginaalikulkinees ta kuitenkin kyse ettei esimerkiksi täältä mun lähipiiristä löydy mitään kokemuksia. Paikkakunnalla oli yhdellä lääkärillä Touareg, mutta ei kuulu tuttavapiiriin.
Tuollaista juuri arvelin, että se parintonnin taakka pitäis kulkea perässä vielä kohtuudella. Kuitenkin auton oma massa menee käytännössä 2500kg hujakoille reissussa, joten jää varmasti vielä vaunua painavammaksi.
Harmi juttu tuollaiset läpän ohjaustangot yms kun ne varmasti pettää just silloin kun sitä vähiten toivoo/odottaa. Mersun laatikoista on mullakin huonompia juttuja kavereilta kun alta 100tkm automaatti alkaa oireilla. Mutta ainahan niitä yksilöitä sopii joukkoon.

Tsahkalin vastauksesta en oikein saa mitään irti. Ei mun nähdäkseni vastannut mitenkään kysymykseeni.
Mutta tuollaistahan täällä tulee vastaan melko tiheään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:20
Vs: VW Touareg
« Vastaus #5 : 23.02.2015 kello on 17:15 »
Mihin vastaavaan sitten koskisit? Olisi vallan mukava tietää mikä kapine vastaavilla ominaisuuksilla (teho/vääntö, vetokyky, mukavuus) tarjoaisi pienemmät korjauskulut, oletin että niihin viittaat kun noin lainasit.

Tsahkalin vastauksesta en oikein saa mitään irti. Ei mun nähdäkseni vastannut mitenkään kysymykseeni.
Mutta tuollaistahan täällä tulee vastaan melko tiheään.

Jos noilla kilometreillä tulee tuonkaltaisia remppoja, niin minun mielestäni se ei anna autosta kovin kummoista kuvaa. Joidenkin mielestä asia toki saattaa olla ihan 'normaalia'.
Ei se minulta pois ole.   :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: VW Touareg
« Vastaus #6 : 23.02.2015 kello on 17:29 »
No anna nyt se esimerkki päinvastaisesta, vastaavasta kulkineesta. Ei tuo muuten mitään jalosta. Pelkkiä heittoja vain heittojen perään. Tämä on keskustelufoorumi, ei ole mitään keskustelua jos vain tekee irtoheittoja populistityyliin...

Tuossa autoluokassa ei kovin valtaisasti ole tarjolla, Toyo yms vastaavat ovat melko nuhaisia eikä viattomuus niitäkään korista. Ystäväni Lantikka vaati jo 210tkm kohdalla turbon vaihdon, muutama nostaja + nokka-akseli ja laturikin tarvitsi uusimista. Lisäksi ajo-ominaisuuksissa joutuu valitettavasti hieman antamaan periksi, toki jos tietty traktorimaisuus ei häiritse... Ja automaattivaivat tulee pääsääntöisesti sellaisilla kilsoilla että useimmat autot ei niille kilsoille pääse. MB lootat menee sitten yleensä kaksi - kolme kertaa pidemmälle, mutta se tuskin kysyjää hetkauttaa yhtään, en edes oleta että löytäisi Saksasta niin paljon ajetun, muutaman vuoden ikäisen tuon tyylisen auton.

Imusarjan läpät/niiden välitanko ei ole edes paha. Ei sinänsä vaadi välittömiä toimenpiteitä, aavistuksen jää tehoa uupumaan jos läpät ei liiku. Uusiakaan ei ole pakko kuten edelle kerroin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 09:55
Vs: VW Touareg
« Vastaus #7 : 23.02.2015 kello on 17:36 »
Nuo läpät on iso ongelma monessa merkissä. Jos 10€ sijoitus korjaukseen on sinusta paha niin en taaskaan ymmärrä poinniasi. Nykytekniikka vaan on ongelmaherkkää ja varsinkin tekniikka joka jotenkin vaikuttaa päästöihin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:26
  • Autossa on pyörät
Vs: VW Touareg
« Vastaus #8 : 23.02.2015 kello on 18:55 »


Asiaan > Minulla on tutuilla Tuareg V10 jossa hieman kutitusta (430 hv), hyvin toimii, toisella Q7 hyvin toimii, kolmannella Porsche Cayenne DSL hyvin toimii. Toisin kuin edellinen ML Mese mistä sai kyllä hyvin vaihdossa ;) Nuo 3 ensimmäistähän ovat sisarmalleja, tekniikassa jonkin verran eroja.

Ihan suositeltava kulkine.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2015 kello on 19:29 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: VW Touareg
« Vastaus #9 : 23.02.2015 kello on 19:31 »
Poistelin ylimääräisiä pois ja poistelen myös jatkossakin.

Koittakaa jatkaa ja pysyä aiheessa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: VW Touareg
« Vastaus #10 : 23.02.2015 kello on 19:39 »
Touareg on jostain syystä mulla jäänyt pohdintojen ulkopuolelle. Lienee yhtenä syynä, että muistaakseni täällä pohojossuomen lääväsä en ole koskaan moista myynnissä nähnyt. Q7:a ja X5:a olen pyöritellyt mielessä. Samaten Toyotan Land Cruiseria ja Mitsun Pajeroa. Jopa XC90 on mielessä ollut, kun se kuulemma vetää mitä vaan ja menee alle 8-litran vaunun kanssa. Eikä ole ikinä yhtään vikaa. Land Rovereihin en uskalla kajota.
Mieli tekis ehdottomasti eniten bensakulkinetta luotettavuuden vuoksi. Siitä syystä uusi Outback on vahvoilla.
Olen päättänyt ajaa tällä nykyisellä 4 vuotta. Eli vuoden päästä vaihto on ajankohtainen. Mutta mieluusti näitä spekuloi jo etukäteen.
Sen olen päättänyt, että uutta en enää tilaa. Se on hulluutta (tai rahamiesten hommaa ). Tavoite on siis saada max 4-v ikäinen ja alle 100tkm ajettu. Mielellään iso ja hyvä veturi.
Touareg nousi esiin ikäänkuin puskista, kun en sitä ole aiemmin osannut pitää vaihtoehtona. Mutta juuri nyt sekin on yksi varteenotettava. Ei kuulosta pahalta mitä tässä nyt parilta foorumilta olen lukenut.
VAG:n tuotteet ei muuten kiinnosta kun automaatin haluan ja dsg:ä en huoli. Joten vaihtoehtoja ei ihan hirveästi ole.

  • Vieras
  • Vs: VW Touareg
    « Vastaus #11 : 23.02.2015 kello on 19:52 »
    Minkähänlainen olis Nissan Pathfinder.? Massaa olis
    reilusti ja vetokykyä myös.

    Ei ole itellä mitään tietoa sen kestävyydestä, mutta
    vaikuttais mielenkiintoiselta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.08.2023 kello on 22:46
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #12 : 23.02.2015 kello on 20:25 »
    Kiinnostava vaihtoehto tosiaan tuo Touareg, täytyy lisätä myös omalle listalle vaihtoehdoksi ja koittaa päästä koeajamaan.
    Muina vaihtoehtoina 5-7 vuotiaat ML 320cdi, Audi A6 3,0tdi ja BMW 530xd.
    Ei ole liiaksi vaihtoehtoja kun vaatimuksena neliveto, automaatti ja 2000kg jarrullista vetokykyä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #13 : 23.02.2015 kello on 20:30 »
    Ja automaattivaivat tulee pääsääntöisesti sellaisilla kilsoilla että useimmat autot ei niille kilsoille pääse.
    Tän vuoden ekassa Autopiltissä oli miljoonan ajettu 525td Bemu, avaamattomalla ZF:n automaatilla, vieläpä alkuperäisillä öljyillä!! :o Ja toimi kuulemma moitteetta edelleen niillä miljoonan ajetuilla öljyillä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
    Vs: VW Touareg
    « Vastaus #14 : 23.02.2015 kello on 20:33 »
    Jopa XC90 on mielessä ollut, kun se kuulemma vetää mitä vaan ja menee alle 8-litran vaunun kanssa. Eikä ole ikinä yhtään vikaa.
    :o ja :o. Hurjia väitteitä. ;D