Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Sähköpostin estäminen
matson1:
Elisan myyjä soitti ja kauppasi liittymää, sanoin ei kiitos ja samalla sanoin että elisalta tulee sähköpostia kokoajan ja haluan sen pois. Myyjä sanoi että pitää ottaa yhteys asiakaspalveluun niin sieltä saa poiston, tosin se kuulema maksaa kun ne sen poistavat. Voiko tämä tosiaan olla mahdollista, minun pitää maksaa heille jotta he eivät lähetä minulle sähköpostia jota en tarvitse, voi hyvänen aika sentään kyllä meinasi pääräjähtää......
Tosin tuossahan oisi kyllä hyvä pisnesidea, laittaisi ihmisille kokoajan paskapostia ja perään tilinumeron että maksa niin postintulo loppuu....
Roksis:
Saiskohan vaikka esim. elisalle lähtemään sähköpostia vaikka minuutin välein automaattisesti kun netti on auki. Kirjottas siihe poistakaa tää osoite.
Ruutiukko:
Minä kanssa taistelin tuo musti ja mirrin kanssa, sitä sp-postiterroria ja paperimainosten tulvaa ei saanut loppumaan millään. Lopulta kun muu ei auttanut, kävin tekemässä siellä osoitteen muutoksen tuonne erämaakämpälle. Sinne kantakoon paperimainoksensa kolmenkilometrin päähän umpihangessa tarpoen. Uuden sähköpostiosoitteen tempasin hatusta. Hiljalleen on loppunut mainostulva tuon yrityksen osalta, enkä tuossa putiikissa enää asioi. Se on joskus näköjään tehty lähes mahdottomaksi tuo mainonnan kieltäminen jos ne jossakinvaiheessa ovat sp-osoitteen ja kotiosoitteen saaneet.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 18.02.2015 kello on 18:28 ---Saiskohan vaikka esim. elisalle lähtemään sähköpostia vaikka minuutin välein automaattisesti kun netti on auki. Kirjottas siihe poistakaa tää osoite.
--- Lainaus päättyy ---
Saa helpostikin, vaikka joka sekuntikin. Mutta se lasketaan tietoliikenteen häirinnäksi ja on kriminalisoitu.
Fenix:
--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 18.02.2015 kello on 18:28 ---Saiskohan vaikka esim. elisalle lähtemään sähköpostia vaikka minuutin välein automaattisesti kun netti on auki. Kirjottas siihe poistakaa tää osoite.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvinkin helposti. Siksihän tuota spämmiä tulee meidänkin osoitteisiimme. Tosin tuo varmaan täyttäisi tietoliikenteen häirinnän tunnusmerkit ja on niin ollen kriminalisoitua, kuten 99 jo sanoikin. Ja lisäksi melko turhaa. Kyllä heidän oma spamassasin hoitaa tuollaisen floodauksen suoraan roskakoriin.
Monilla operaattoreilla vakiona tarjottava roskapostin poisto on tarkoituksella kehno, jotta ihmiset ostaisivat sitten heidän kalliita tietoturvapaketteja an.
Itse käytän vähänkään epäilyttäviin paikkoihin erillistä roskapostiosoitetta ja varsinaisen sähköpostini tarkistaa iki.fi palvelun spamassasin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta