Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ilmajousitus

(1/3) > >>

ktako:



Millaisia kokemuksia on kirjoittajilla VB:n ja Goldschmittin ilmajousisarjoista. Vallilan takomo myy ja asentaa VB:tä ja Vaunuosa tarjoaa Goldschmittiä. Kummankohan tuotteet ovat mielestänne hinta/laatusuhteiltaan parempia? Käyttö kokemuksia pyydetään etenkin sprintterin 06> alkon alustoista.

kimi:
Minä kääntyisin Vaunuosan puoleen. Itse harkitsin ilmajousia Transittiin ja pyysin hintaakin muutamasta paikasta. Jousituksen muutos oli loppujen lopuksi iskareitten vaihto taakse ja nimenomaan vaunuosan myymät erikoisiskatrit, tyytyväinen olen ollut.

Vaunuosan erikoistietäminen ja osaaminen on kuitenkin asauto puolella ja se paras tai perempi ratkaisu saattaa löytyä sieltä.

eura665:
Minulla on goldschmittin ilmajouset lisäjousina fiiatissa, auto on kyllä vanhus vm98, mutta siinä toimineet erinomaisesti.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 16.02.2015     kello on 18:56 ---(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Millaisia kokemuksia on kirjoittajilla VB:n ja Goldschmittin ilmajousisarjoista. Vallilan takomo myy ja asentaa VB:tä ja Vaunuosa tarjoaa Goldschmittiä. Kummankohan tuotteet ovat mielestänne hinta/laatusuhteiltaan parempia? Käyttö kokemuksia pyydetään etenkin sprintterin 06> alkon alustoista.

--- Lainaus päättyy ---

Vanha aihe, mutta sisältö tuli ajankohtaiseksi kun reissussa kierrejousi napsahti ja 1 kiekka poissa pelistä.

Tuliko mitä alle? Vai jäikö tulematta? Mulla Fränkissä sama kombo MB '08 ja AlKo. Ja nyt saattaapi vieterit lähteä ja palkeet tilalle.. muuten rakennetta ei tarvitse muutella kuten lehtijousituksen kanssa. Huom. kyse ei ole lisäjousista, vaan korvaavasta. Iskarit säilyvät samoina (SVt)

Onko lakiteknisesti estettä/velvoitetta (muutoskatsastus)?

Ja jos joku tuuninkiharrastaja lukee, niin vaihtoehtona saattaa olla DIY (saa kertoa tuotemerkkikokemust a jne.), koska hinnanero on valtava, esim. 1385 kg kantava palje ei maksa kuin 149€ eli alle puolet mersun omasta kierrejousesta.. jos pareittain vaihdetaan, niin halvaksi tulee (yhdellä kierrejousella saa noit palkeita 3 kpl). Eli VB paketti asennettuna maksaa karkeasti 5x  :o
Ohjausautomatiikall a hintaa saadaan lisää. Olishan se mukava muistilla ja autom.kork. säädöllä - mutta tarvitaanko karavaanari hommassa niitä vai riittääkö kuskille vain painetieto ja "pelisilmä" / vatupassi?

Avaan projektin tuonne Frankian tuunausta -otsikon alle, kun jotain alkaa tapahtua (jos alkaa)

kimi:
Oma piiri kummallekin puolelle. Ilma ei pääse kulkemaan puolelta toiselle ja esin kovassa sivutuuulessa saat stabiloitua autun ainoastaan toisen puolen paineita nostamalla. Aikoinaan minulla oli jenkkifarkussa yhdellä piirillä ilmajouset takana, siinä toimi hyvin vetohommissa ja ei tuo tarvinnut muuta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View