Tekniikkakeskustelut > Primus

Primus 2450 (?) ampuu vedet pihalle

<< < (3/12) > >>

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Vihannes - 15.02.2015     kello on 14:40 ---Nyt lähti pumppu pyörimään, kun vähän heiluttelin sen johdotusta ja oikaisin vaunun kunnolla suoraan. Patteritkin rupes saamaan lämpöjä, eikä mitään lorinoita yms. kuulunut, eli ei siis ole ilmaa putkissa juurikaan?

Paljonkos tuon pannun kuuluu höyrytä kun on päällä? Nyt tulee ainakin mun silmään aika runsaasti höytyä, mutta ei enää heittele nestettä ulos, eikä kuuluu muutenkaan mitään outoja ääniä päästele, vain tasainen kohina kuuluu jonka voimakkuus kasvaa kun vääntää lisää polttimia päälle.

Mulla on ainakin johdotukset tälleen:

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Ylöspäin menevät punainen ja musta menee moottorille ja alas menevät neljä johtoa (mustaan suojakuoreen) ilmeisesti suoraan termostaatille.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Kuulostaa hyvälle. kyllä sitä höyryä pakkasel syntyy kaasun palaessa..

Vihannes:
No ei se nyt mennytkään ihan putkeen... Jätin sen tohon pihalle pöhisemään ja lähin ite kahville n. puoleksi tunniksi, kun tulin takas niin työnsi höyryä paisuntasäiliöstä ja nestettä pumpun akselin ympäriltä oma diagnosi oli, että kun oli koppa kiinni, niin on liikaa kosteutta siellä joka johtaa siihen että tuo pumppu lakkaa pyörimästä ja nesteen lämmöt nousee vähän turhan korkealle, voisiko olla näin? Pitänee huomennä käydä hakemassa Motonetistä joku edullinen pumppu ja testata mitenkä tuo reagoisi uudellä pumpulla..

Kari:
Mulla oli tossa syksyllä pitkään käytössä artic 40T, jossa tuo primuksen 2450. Ainut vika mikä ilmeni oli just tuo kiertovesipumpun liitin. Kiertovesipumppu ei pyörinyt, mutta ei myöskään keittänyt. Oli aika jatkuvassa käytössä ja vaikka en heti hokannut tuota liitosta tarkastaa, niin pannu vain sammu ennenkuin alkoi puskeen vesiä pihalle. Liekkö tastä paljo apua, mutta näin täällä.

-------:

--- Lainaus käyttäjältä: Vihannes - 15.02.2015     kello on 15:11 ---No ei se nyt mennytkään ihan putkeen... Jätin sen tohon pihalle pöhisemään ja lähin ite kahville n. puoleksi tunniksi, kun tulin takas niin työnsi höyryä paisuntasäiliöstä ja nestettä pumpun akselin ympäriltä oma diagnosi oli, että kun oli koppa kiinni, niin on liikaa kosteutta siellä joka johtaa siihen että tuo pumppu lakkaa pyörimästä ja nesteen lämmöt nousee vähän turhan korkealle, voisiko olla näin? Pitänee huomennä käydä hakemassa Motonetistä joku edullinen pumppu ja testata mitenkä tuo reagoisi uudellä pumpulla..

--- Lainaus päättyy ---
Varo ettet pety motonetin pumppuun.. Satsaa kunnon pumpuun. Tohon jos passaa tuo moottori, mikä muissakin on niin löytyy moottoreita tohon..

Vesseli:
Mulla oli joskus vuonna käpy vaunussa vastaava ongelma.
Kaikki oli muuten kunnossa, mutta vaunun tekijä oli
laittanut pannun nestekiertoon pesukoneen poistoletkun,
josta oli irronnut tavaraa ja tukkinut nestekierron. Ongelma
ilmestyi tietenkin myöhään syksyllä ensimmäisten pakkasten
aikana.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View