Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Veden käyttö talvella
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 11.02.2015 kello on 16:09 ---Teukalla kun on se kemssa, jossa on oma vesisäiliö, jonka tyhjentäminen ei ole mitään herkkua, niin voisi olla jopa älykkäämpää pitää siellä pakkasnestettä.
--- Lainaus päättyy ---
Ok,sori kun puutuin asiaan :(
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 11.02.2015 kello on 16:09 ---Teukalla kun on se kemssa, jossa on oma vesisäiliö, jonka tyhjentäminen ei ole mitään herkkua, niin voisi olla jopa älykkäämpää pitää siellä pakkasnestettä.
--- Lainaus päättyy ---
Todella hankala homma. Avata luukku, ottaa lasiputki kiinnikkeestään ja kääntää se alaviistoon. Sit voi mennä vaikka kaffille. ;)
Teukka-74:
Joku mainitsi ettei vesi tyhjene kokonaan lasiputkesta laskemalla vaan pumpulle jäisi vettä. Tää mun pitää muistaa
K.E.V:
Mallista riippuen parikertaa nupista kääntää, tötsästä painaa tai sähköpumpullisessa käynnistää pumpun. Ei itselläni ainakaan ollut ongelmia jäätymisen, tyhjentämisen tms kanssa sinä aikana kun noita versioita käytin
Hauho:
Tämä raitisveden tyhjennyksestä ja hiukan myös vesilukoista:
Kannattaa katsoa kuinka älykkäästi tyhjennyshanat/proput/tulpat ovat sijoitettu (käyttöohjekirja tai jos ei ole niin käytävä pitkin vesiputkistoa koko putkisto läpi niin ko. tyhjennyspisteet löytyvät).
Jos pumppu on alempana kuin tyhjennyspisteen uloslähtö pumppuun jää vettä.
Samoin onko tyhjennyspiste pumpun etupuolella veden kulkusuuntaan nähden vai pumpun jälkeen.
Kun valuminen on lakannut olen hurauttanut pumppua muutaman kerran ja saanut vielä jonkin verran ulos.
Sitten vielä kaikki hanat auki (myös sähkökäyttöinen wc-pumppu) ja lopuksi virta pumpulta pois. Ei kuitenkaan polteta pumppua/siipipyörää tyhjänä turhaan käyttämällä. Kyllä se muutaman sekunnin pumppaukset kestää.
Hanat ja tyhjennyshanat olen jättänyt auki asentoon.
Näillä keinoin olen välttynyt jäätymisiltä.
Joskus olen miettinyt pitäisikö ilmapumpuilla (sellaisella modernilla karhupumpulla jossa litran ilmasäiliö) painaa hanat täysin tyhjäksi,
mutten ole sitä tehnyt. Kuitenkin sillä ilmapumpulla painan vesilukoista (myös suihkutilan lattiakaivosta) vedet jätesäiliöön.
Koko tähän operaatioon kuluu vain pari minuuttia senjälkeen kun sen on tehnyt pari kertaa ja muistaa kaikki tyhjennyspaikat ja työjärjestyksen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta