Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Virusten vallassa

(1/7) > >>

ose:
Vistakoneesta oli päässyt Norman virusohjelma vanhaksi. Koneessa on nyt Vista security centerin mukaan 32 erilaista matoa, urkkijaa  yms loista. Asensin siihen Normanin poiston jälkeen F-securen 2009 version USB tikulta, virusohjelma toimii muuten vaan ei päivity eikä löydä koneelta mitään ylimääräistä. CD-asennus ei onnistu eikä myöskään FS 2011 asennus verkosta, ei avaa exe tiedostoa. Illan mittaan kone meni siihen tilaan että ei pääse selaimella enää ollenkaan nettiin, toiminta loppuu Vistan security centeriin.
 F-secure  2011 on tilattuna mutta jos asennus CD:ltä ei onnistu niin ei siitä ole mitään iloa...Harkinnassa on nyt uusi 1,5 TB sata II kovo ja Windows 7 professional edition. Hintaa tulee noin 200 ja virusohjelman kanssa 250 €. Onko tuossa 7 asennuksessa mitään kikkoja, vistaa en ole itse laittanut, muutaman XP: olen asentanut rakentamiini koneisiin.
Kone on reilu parivuotias Fujitsu Siemens AMD 5200 prossulla ja 4 GB muistilla sekä Radeon HD 3450 näytönohjaimella ja WD 640 GB kovolla. Pelannut tähän asti tosi hyvin ja pyörittänyt kaikki pelit ongelmitta. 

99:
jos koneessa on ollut joskus Norman, ei sitä saa pelittämään muuten kuin asentamalla käyttis uudestaan. Ja ilman Normania. IMHO.
Tässä tilanteessa suosittelen kokeilemaan tuota Ubuntua, ei maksa kuin vaivan...

ps. Norman pitäis lailla kieltää.

ose:
Normanista ei koskaan voinut tietää onko se päivittänyt virustetokantaa tai miloin se on tarkistanut koneen. Tuli tuon marketkoneen mukana. Asentamani uusi FS 2011 vanheni aika nopsaan, tilaus loppuu vapunpäivänä ja tilasin eilen illalla, lyhytikäinen. Kolmas kone lataa ubuntua netistä, koetan laittaa tikun kautta sen tuohon pöpövärkkiin.

99:
Windowskoneissa olen käyttänyt virustorjuntaohjelm aa Avast!, On hyvä ja halpa (=ilmainen) :)

perho-ukko:
 Poika kävi puhdistamassa koneen,päivitti Avast-ohjelman,nyt toimii !!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View