Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Kokoeroja teräksisissä kaasupulloissa

<< < (2/3) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  4.02.2015     kello on 10:28 ---Tuossa pullossa tuo kantorinkula oli pullon halkaisijaa suurempi.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo on yllättävää!  Sellainenhan on aina haitta jo logistiikassakin. Pitäisköhän sille sitten tyhjänä antaa lekaa...?   ;D

Catiska:
Oli melkoinen kiusaus puristaa sitä kahvaa lyttyyn prässissä  ;D

Noita rengaskahvallisia on minulla ollut useinkin mutta ei tuollaista. Toinenkin pulloistani oli rengaskahvallinen ja siihen verrattuna tuo halkaisija oli n. 30mm suurempi. Onneksi tuollaisia ei taida olla paljoa liikenteessä.

iso-juuso:
Myöskin pullojen alahelmoissa on kokoeroja, toisissa pulloissa helma on halkaisijaltaan itse pulloa suurempi, ja toisissa se helma on halkaisijaltaan sama kuin itse pullossa. Osa kaasupulloja vaihtavista asiakkaista on hyvin tarkkoja tuon helman suhteen, koska se isompi alahelma ei kaikissa vaunuissa mahdu pullokaapissa olevaan telineeseen / syvennykseen.

Jotkut (lähinnä jonkin tietyn polar-mallin omistavat) ovat valitaneet että se pullomalli jossa on rengasmainen kahva ei lainkaan mahdu heidän vaunujensa kaasukoteloon - tai siis kaasukotelon luukku ei mahdu sulkeutumaan.

Kuten jo todettiinkin, erilliskahvaisten pullojen taarapaino on nelisen kiloa rengaskahvaisia pienempi. Tuosta syystä minä valitsen aina erilliskahvaisen pullon, kun sellainen on tarjolla.

88k5:
Mulla on tuon rengaskahvallisen kanssa aina ollut riesaa, siksi kopeloin pullokaappia mieluummin "ennen kauppaa". Jos ei erilliskahvallisia löydy haen mieluummin muualta..

Syynä on SecuMotionin sijainti juuri tuon rengaskahvan korolla - taaempaan (sivulla ovesta) pullopaikkaa se rengaskahva on just 3cm liian leveä. Tai no, kyllä pullon sinne saa, mutta se pitää pujottaa etummaisen paikan kautta ylösalaisin muljauttaen  :-[

Hauho:
Hiukan poikkean alkuperäisestä.  Parissa edellisessä autossa (Dethleffejä) oli kaasupulloille kelkka jolla pullot sai auton ulkoseinän ulkopuolella.  Kyllä oli mainio varuste.  Nykyisessä pullo putoaa n. 10 cm luukun alareunaa alemmas joten täytyy pujottaa 45 asteen kulmassa sijalleen.  Ikävä ja työläämpi homma huonoselkäiselle, sääli muuten mainiossa autossa kun ei ole tehty luukkua alas asti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View