rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?  (Luettu 14781 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #15 : 1.02.2015 kello on 15:48 »
Taitaa olla nuo siirrettävät nestekaasu lämppärit kiellettyjä matkailuajoneuvoiss a. Vaatimuksena lienee yhäkin, että lämmitin on suljetun järjestelmän mukainen, eli palamisilma otetaan ulkotilasta ja palamiskaasut poistuvat suoraan ulos. Happitunnistin laitteessa ei korvaa/poista tätä vaatimusta.
Myöskin lieden käyttö lämmittimenä on kielletty/rajoitettu.


*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #16 : 1.02.2015 kello on 17:15 »
Minulla olisi tollainen ylimmääräisenä.


Truma E2400
« Viimeksi muokattu: 2.02.2015 kello on 14:39 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #17 : 1.02.2015 kello on 17:18 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:42
  • Autossa on pyörät
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #18 : 1.02.2015 kello on 19:54 »
Eipä se paljoa sähköä kuluta...
Se harhakäsitys tulee vesiWebastosta, jossa auton oma puhallin on virtasyöppö.

Sikäli kun kulkimessa on jo entuudestaan kaasulaitteet, niin voisin kaasulämmitintäkin ajatella. Muuten pysyisin kyllä kesäkulkimessa kaasuttomassa vaihtoehdossa.

Tuossa arvoja:
http://www.kaha.fi/category.php?pid=50&comp=38
Mulla on volkkarissa molemmat. Vesiveba lämmittää koneen ja ilma puhaltaa ohjaamoon ja takatilaan lämmintä ilmaa.
Tuntuu nuo sähvöö kuluttavan vaikka tupla akut on autossa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:42
  • Autossa on pyörät
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #19 : 1.02.2015 kello on 19:56 »
Taitaa olla nuo siirrettävät nestekaasu lämppärit kiellettyjä matkailuajoneuvoiss a. Vaatimuksena lienee yhäkin, että lämmitin on suljetun järjestelmän mukainen, eli palamisilma otetaan ulkotilasta ja palamiskaasut poistuvat suoraan ulos. Happitunnistin laitteessa ei korvaa/poista tätä vaatimusta.
Myöskin lieden käyttö lämmittimenä on kielletty/rajoitettu.
Sitähän minäkin, pojat vaan yritti juksaa kuten monesti muulloinkin.
Hinta ohittaa turvallisuusmääräyk set......

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:07
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #20 : 1.02.2015 kello on 20:07 »
Onko nuo siirrettävät kaasulämmittimet sallittuja sisäkäyttöön?
Sitähän minäkin, pojat vaan yritti juksaa kuten monesti muulloinkin.
Hinta ohittaa turvallisuusmääräyk set......

Sisäkäytöstä kysyit, et vaunu

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:07
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #21 : 1.02.2015 kello on 20:09 »
Moi.Vanhaa matkailuautoa ostamassa,mutta lämmitintä ei ole.Onko kokemuksia missä lämpötilassa tarkenee?kaasuhella on joten sillä pientä lämpöä saa.

Tokiha liikuteltavia kaasulämmittiä saa mut ei taida happi riittää niitä käyttämällä.

Mikä auto ja onko siinä ollut lämmitin aikaisemmin.

Jos on ollut niin mikä, onko patterit tai truman putkisto vielä olemassa? Käytetty sopiva saattaa jostain löytyä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:32
  • Lempäälä
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #22 : 1.02.2015 kello on 20:22 »
Minulla olisi tollainen ylimmääräisenä.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Ton näkoisen laitoin joskus n.15-20 v. sitten keikkamersuun (paitsi kaasuputket). Toimi reilut kymmenen vuotta hyvin, ainakin siihen asti kun Mersu myytiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:30
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #23 : 1.02.2015 kello on 20:42 »
Taitaa olla nuo siirrettävät nestekaasu lämppärit kiellettyjä matkailuajoneuvoiss a. Vaatimuksena lienee yhäkin, että lämmitin on suljetun järjestelmän mukainen, eli palamisilma otetaan ulkotilasta ja palamiskaasut poistuvat suoraan ulos. Happitunnistin laitteessa ei korvaa/poista tätä vaatimusta.
Myöskin lieden käyttö lämmittimenä on kielletty/rajoitettu.

Eikös vaunujen/autojen ilmanvaihto ole mitoitettu vain tietylle ihmismäärälle ja tilapäiselle keittämiselle. Jossakin siellä on lappu, jossa on mainittu henkilömäärä, jolle ilmanvaihto on suunniteltu. Eikä lämmittimiä ole huomioitu  tuossa ilmanvaihdossa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #24 : 1.02.2015 kello on 20:48 »
Mulla on volkkarissa molemmat. Vesiveba lämmittää koneen ja ilma puhaltaa ohjaamoon ja takatilaan lämmintä ilmaa.
Tuntuu nuo sähvöö kuluttavan vaikka tupla akut on autossa.
Se on kyllä aika erikoinen juttu, miten vesi Webaston käyttö kuluttaa virtaa aivan mielettömästi suhteessa ilma Webastoon.
Tuossa mun retkuilu VW:ssä on ilma Eberi, jota olen käyttänyt niin, että tavoite on +20 astetta ja ulkolämpö lähellä +-0 astetta. Pisin käyttö ilman latausta on ollut n. 15 tuntia, eikä 180 Ah akku ollut puolessakaan.
Vastaavasti jos kytken vesi Eberin ja auton sisälämppärin, niin tunnin käyttö jo tyhjentää 75 Ah ajoakun.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #25 : 1.02.2015 kello on 20:53 »
Eikös vaunujen/autojen ilmanvaihto ole mitoitettu vain tietylle ihmismäärälle ja tilapäiselle keittämiselle. Jossakin siellä on lappu, jossa on mainittu henkilömäärä, jolle ilmanvaihto on suunniteltu. Eikä lämmittimiä ole huomioitu  tuossa ilmanvaihdossa.
Siinä lapussa muistaakseni lukee myös, että katossa pitää olla ilmanvaihtoluukut, joita ei saa tukkia.
Olen niitä kovin etsinyt, mutta mulla ei retkuiluautossa ole ainoatakaan luukkua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:42
  • Autossa on pyörät
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #26 : 1.02.2015 kello on 20:59 »
Sisäkäytöstä kysyit, et vaunu
Etkä otsikkoa lukenut  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:07
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #27 : 1.02.2015 kello on 21:07 »
Etkä otsikkoa lukenut  ;D

Luin, mutta ainahan nää rönsyilee

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #28 : 1.02.2015 kello on 21:24 »
Siinä lapussa muistaakseni lukee myös, että katossa pitää olla ilmanvaihtoluukut, joita ei saa tukkia.
Olen niitä kovin etsinyt, mutta mulla ei retkuiluautossa ole ainoatakaan luukkua.

Ei ole mainintaa katon ilmanvaihto luukuista. Vaan ylipäätään ilmanvaihtoaukoista joissa ei sulkemismekanismeja, ei saa tukkia. 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
Vs: matkailuautossa ei lämmitintä.Tarkeneeko?
« Vastaus #29 : 1.02.2015 kello on 22:06 »
Ei ole mainintaa katon ilmanvaihto luukuista. Vaan ylipäätään ilmanvaihtoaukoista joissa ei sulkemismekanismeja, ei saa tukkia.
Juu ei taida olla siinä tarrassa.
Se olikin Tukes joka tuntuu määräävän siitä katon rajassa olevasta ilmanvaihtoaukosta.

"Ilmanvaihto ja poistokaasut
Ajoneuvon sisätilan lämmittämiseen käytettävän lämmittimen ja veden lämmittimen on oltava suljetun järjestelmän mukaisia (palamisilma otetaan suoraan ulkoa ja palamiskaasut johdetaan ulos).

Ilmanvaihdon on oltava riittävä estämään palamistuotteista ja pienistä nestekaasupäästöist ä aiheutuvat vaarat. Ajoneuvossa tulee olla vähintään yksi ilmanvaihtoaukko sekä lattian että katon rajassa. Aukot eivät saa olla suljettavia.
 
Palamiskaasujen poistohormi on johdettava suoraan ulos ajoneuvon katon tai seinän läpi."