Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Päivän purnaus!
virpimu76:
--- Lainaus käyttäjältä: winemaker - 29.01.2015 kello on 09:59 ---Tämähän meni kuten arvelin menevänkin, porukat tarttuivat noihin killuttumiin ja tukanväreihin. Purnauksen keskeinen, noteerattavaksi tarkoitettu viesti oli tervehtiminen. Siis kuuluuko nuoren kassamyyjän moikitella vanhempaa asiakastansa. Omassa ikähaarukassa asia on hyväksyttävää.
Tietysti kauppias on avainasemassa, miten ohjeistaa henkilökuntaansa, mutta se onkin sitten jo toisen purnauksen aihe se !
;D
--- Lainaus päättyy ---
No eikös se nyt ole pääasia että iloisesti ON tervehtinyt..eikä turpa mutrussa mököttänyt..ihme hommaa kon ei mikään passaa..
Ai niin :o Hänen olisi pitänyt nousta tuoliltaan tulla asiakkaan luokse ja KÄTELLÄ ja kattella silmiin puoltuntii ja kuunnella asiakkaansa kuulumiset Thumb Thumb Thumb
Sen jälkeen jonoon järjestyneet muut asiakkaat raivoaisivat jo mielessään kassaneiti raasulle..
winemaker:
virpimu, juuri siitä ei ollut kysymys.
virpimu76:
--- Lainaus käyttäjältä: winemaker - 29.01.2015 kello on 09:59 ---Tämähän meni kuten arvelin menevänkin, porukat tarttuivat noihin killuttumiin ja tukanväreihin. Purnauksen keskeinen, noteerattavaksi tarkoitettu viesti oli tervehtiminen. Siis kuuluuko nuoren kassamyyjän moikitella vanhempaa asiakastansa. Omassa ikähaarukassa asia on hyväksyttävää.
Tietysti kauppias on avainasemassa, miten ohjeistaa henkilökuntaansa, mutta se onkin sitten jo toisen purnauksen aihe se !
;D
--- Lainaus päättyy ---
No jos kyse ei ole tervehtimisestä..ni i minä olen pudonnut ny hankeen ja pää on hukkunut toisaalle..eli olen ihan hukassa..ei toimi pää :-\
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: winemaker - 28.01.2015 kello on 18:50 ---On se vaan niin väärin.
Kaupan kassalla tatuoitu (käsivarsissa) tyttö tervehtii puna/vihreässä tukassaan asiakastaan, vanhaa naisihmistä " Moikka ", niin, että huulirenkaansa vastakkain kilisevät.
--- Lainaus päättyy ---
Minusta(vähittäiskaupan esimiehenä ollessani) työntekijältä voi edellyttää pukeutumista
ei provosoivasti ja silmiinpistävästi. Kassatapahtuma kun on se lähes kriittisin hetki, jolla asiakas sidotaan
tulemaan kauppaan uudelleenkin. Ei oo häävi tunne pääsääntöisesti se kuveen kaivaminen.
Teitittely on arvostamisen signaali. Tuttua "vanhusta" voi tervehtiä tuttavallisemmin mutta sen tuttuuden huomaa
jo sivullinenkin. Se että onko väripää, uistin-naama tms. ei ratkaise palvelualtista persoonaa :) Thumb
Jaa missä se purnaus...Hatuttaa tää saikuttelu ja jatkuva lumen tulo! ;)
winemaker:
"Tämähän meni kuten arvelin menevänkin, porukat tarttuivat noihin killuttumiin ja tukanväreihin"
Olet oikeassa virpi, tämä oli kuitenkin se, mihin yleisesti tartuttiin ja sitä halusin tuoda esille.
Kuten mainitsin, tuo tervehtimisasia on niin henkilökohtainen, että siitä tietty ollaan montaa mieltä, itse kuulun siihen vanhaan koulukuntaan. Vanhempia ei kuulu mokitella kaupan kassalla.
No, tietysti joku kysyy missä ikäraja sitten menne, sanotaanko päivää vai hei, moi, moikka jne. Nämäpä ovat niitä ikuisuuskysymyksiä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta