Sivuja:
Toiminto
  • #346 kirjoittanut 88k5 17 Apr 2015
  • ^,
    Vajaa 1.4tn kötöstys; 3 tiheää vaihetta, 2.1 L sivuventtili nelonen, 50hp, kulutus 13.5 L/100km, huiput 105 km/h. Itsekantava kori ja etujousitus apinoitu vm1938 Opel Kapitanista. Puolimoottoria apinoitu vm1935 Dodge D5:sta, toimii jopa 66-oktaanisella ..

    Hyvä kun vie perille "korkea hattuiset puna-armeija pamput" huonolla tiellä - reserviä kärryn nyhtämiseen ei tainnut jäädä  :D
  • #347 kirjoittanut Rauno 18 Apr 2015
  • Minä ostaisin MB Glk:n en ole ajanut eikä ole kokemusta, mutta jotenkin sopii silmään.
  • #348 kirjoittanut MarkoA 18 Apr 2015
  • Minä olen jopa ajanutkin ;)
    On kyllä tosi kiva auto. Siihen kun ois vielä oikea Moottori, niin mikäs ois ajellessa. Niissähän on hyvät vetomassatkin.
    Mulle oli yllätys kun vertailin Volvo xc60, Mazda cx-5 ja glk keskenään, niin mersu tarjosi minun makuun parhaat sisätilat. Taaksekin mahtuu ja sinne pääsee helposti. Itseasiassa välillä oli jopa pientä kuumetta ilmassa tuollaiseen. Minkähänlainen ois vetoautona?
  • #349 kirjoittanut Pertti K 22 Apr 2015
  • GMC ja Jaguar on tällä hetkellä toivelistan kärjessä. Ei tosin vetoautoksi, Volkkarissa on jo koukku ja vedettävää ei ole kuin jarruton peräkärry. Alfastakin joskus haaveillut, mutta se on jo mennyt ohi. Niin ja Fiiatistakin, Barchettasta.

    Gemssusta tuli juuri käsiraha maksettua. Tuttu yksilö menneiltä vuosilta, nyt vaan ajatutunut ns. lieväksi projektiksi  :D Jaggeen palataan myöhemmin - tai johonkin muuhun.
  • #350 kirjoittanut Catiska 23 Apr 2015
  • Noh, päätin sitten kokeilla minkälainen tuo Lexus on autojaan. 3h päästä pitäisi olla auton toimitus, tilasin mokoman tuolla Siperian turneellani kun ei ollut muutakaan tekemistä yöllä aikaerosta potiessani.
  • #351 kirjoittanut eura665 23 Apr 2015
  • Nyt on pakko hämmästellä, ihanko selvinpäin tilaa aikuinen mies toijotan
  • #352 kirjoittanut "Masi" 23 Apr 2015
  • Ja eikös se entinen vai liekkö se vieläkin jäljellä ollut mersu ja nyt sitten korolalla rupeaa ajeleen. Kaikkee se siperia teettä aikasella miehellä eli kova on paikka se siperia.
  • #353 kirjoittanut K.E.V 23 Apr 2015
  • Sekoo ne viisaatki  :laugh:
  • #354 kirjoittanut 0yxxy0 23 Apr 2015
  •  Oiskohan nyt cabriolet malli myynnissä
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042319569413_uu.shtml
  • #355 kirjoittanut Catiska 23 Apr 2015
  • Mersu pysyy pihassa edelleen, mitä sitä hyvää autoa perheestä pois laittamaan. Tuosta DX Corollasta pääsee eroon jos ei miellytä, kuten yleensäkin. Mutta uteliaisuus voitti, onhan sitä jotain kokeiltava jotta pysyy mieli virkeänä eikä kangistu kaavoihin.
  • #356 kirjoittanut 560FMK 23 Apr 2015
  • Noh, päätin sitten kokeilla minkälainen tuo Lexus on autojaan.
    Thumb Thumb Thumb Tuskinpa kadut.
  • #357 kirjoittanut K.E.V 24 Apr 2015
  • On se ihmeellistä kun toiset saa orkut toisten autohankinnoista  :laugh: ;D :P ;)
    Hyvä kun joku iloinen , edes sivullinen. Omistaja vasta sitten jos tykkää siitä :-[
  • #358 kirjoittanut virpimu76 24 Apr 2015
  • Laitahhan sitten kuvaa,,onkos miehelle sopiva auto.. ::)
    Aina jotenki mieltäny nuot Lexukset ameriikan rouvien kaaroiksi..sorryy

    Musta jos olis nii menis kait miehillekkii..
  • #359 kirjoittanut K.E.V 24 Apr 2015
  • On mulla naapurilla ja yhdellä kaverillakin Lexus , auto siinä kuin muutkin. Miehiä nuo molemmat.
  • #360 kirjoittanut Catiska 24 Apr 2015
  • Mitä tuosta ihmeempiä kuvia ottamaan, sellainen tavallinen corollahan se.

    Useimmat Lexus mallit on varmaankin juuri kuvailemasi kaltaisia, ainakin myös minun mielikuvissani. Tämä IS taas on enemmän BMW ihmisille, selvästi BMW 3-sarjan kilpailijaksi tarkoitettu. Ensimmäinen sukupolvi oli itseasiassa aivan nolon tarkka kopio baijerilaisesta, tähän seuraavaan sukupolveen on onneksi otettu enemmän omaa persoonaa.

    Itseasiassa 3-sarj BMW oli minulla toisena vaihtoehtona, mutta päätin vain kokeilla jotain erilaista. Molemmat kyllä takavetoisia ja hyvin samantyyppisiä muutenkin. Lexus ehkä yritetty (?) virittää joiltain osin sporttisemmaksi, mutta enemmänkin sävyeroja. Ei tuosta vielä paljoa osaa sanoa versus baijerilainen, vaatii pidemmän rupeaman ennen kuin pienet asiat pääsee esiin.

    Moottorissa ja voimansiirrossa tuo ottaa hieman takkiin bemarilta. Moottori ei vedä alhaalta yhtä puhtaasti ja reagoivasti kuin baijerilainen, siksipä en ihmettele että toyo siirtyykin bemarin dieseleihin. Myös vaihteiston välitykset ja ehkä ennen kaikkea perävälitys on hieman liian pitkä. Vaatii totuttelua ajaa yhtä vaihdetta pienemmällä kuin pää sanoisi.

    Varustelu näissä on vakiona parempi (tämä Luxury-paketilla) mutta toisaalta jaappanilaiset ei ole ikinä ymmärtäneet että tässä Premium-luokassa osa ostajista haluaa enemmän valinnan vapautta. Varmasti karsii osan ostajista tuokin, toisaalta jos nuo varusteet riittää niin silloin ne saa kohtuullisemmalla korvauksella.

    Ajettavuuden arvioiminen vaatii enemmän ajoa, mutta aika samat hyvät ja huonot puolet on läsnä kuten tuossa verrokissaankin. Jos haluaa mauttoman ja hajuttoman niin kannattaa katsella jotain muuta autoa kuin IS/3-sarj.

    Viimeistely ja materiaalit on tässä mielestäni aavistuksen korkeammalla kuin 3-sarj vakiona vastaavalla hinnalla. Nahan ompeleet on kauniit, nahka samaa tasoa kuin 3-sarj ja MB, ei sellaista halpaa korppua kuin Toyota käyttää omalla nimellä myytävissä. Luukut ja kotelot avautuu/toimii hyvin pehmeästi. Oikeastaan vain tuo kello kojelaudassa rikkoo tunnelmaa. Onneksi se ei ole keskellä möllöttämässä, mutta varmaan sen voi tilata samalla varaosanumerolla kuin kaikkiin Toyota malleihin alkaen DX-Corollan aikakaudelta. Sitä ei ole muutettu ikinä, joten kait siinä halutaan sitten muistella omia juuria...
Sivuja:
Toiminto