Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut Fenix 20 Jan 2015
  • Mun käsittääkseni yksityisen ihmisen ei omalla yksityisalueellaan tarvitse ilmoitella, jos haluaa kameralla tiluksiaan kuvailla.
    Mutta se on huolehdittava, että naapurin yksityisyyttä ei saa loukata ja myös julkinen katualue on harmaata aluetta.

    Ihan selkeää vastausta tähän ei näköjään löydy edes tietosuojavaltuutet ulta. Mutta käsittääkseni käytännöksi on muotoutunut se, että yksityishenkilön ei tarvitse kotirauhan suojaamassa paikassa tehdä henkilösuojalain mukaista rakisteriselosteust a tai muutakaan paperisotaa, mutta ilmoitus alueen valvonnasta pitää olla. Siis käytännössä portinpieleen kyltti "kameravalvonta" tai jos kuva tallennetaan, niin "tallentava viedovalvonta". Mielummin tuo kyltin laittaa, kun saa sakot tai on jopa vuoden vankilassa salakatselusta.
  • #17 kirjoittanut K70 20 Jan 2015
  • Juu ja toimiihan se itse kylttikin jo pelotteena niille, jotka toisten omaisuutta halajavat.
    Ehkä valitsevat naapurin, joilla ei kylttiä ole ja pihalla muutenkin jopot ja lumilingot näkyvillä  :)
  • #18 kirjoittanut Oulaa 20 Jan 2015
  • No juurikin tuon aloituksessa olevan paketin tilasin .
    Puolan poijat laittoivat sen jo postiin .
    Katsellaan lisää kunhan saan romppeet kotiin että saanko ne toimimaankin.
    Yksi valinnan ritteeri oli tuo että kuvaa voi seurata sitten WindowsMobilella sähköposti-ilmoituksen lisäksi vaikka live kuvaa.
  • #19 kirjoittanut nike 21 Jan 2015
  • No juurikin tuon aloituksessa olevan paketin tilasin .
    Puolan poijat laittoivat sen jo postiin .
    Katsellaan lisää kunhan saan romppeet kotiin että saanko ne toimimaankin.
    Yksi valinnan ritteeri oli tuo että kuvaa voi seurata sitten WindowsMobilella sähköposti-ilmoituksen lisäksi vaikka live kuvaa.
     

    Kerrohan heti kokemuksia. Hinta on kyllä niin edullinen että tilaukseen lähtee jos sillä mitään tekee :)
     Thumb Thumb
  • #20 kirjoittanut Topelius 21 Jan 2015
  • Mulla on kans Foscamin 9805 ja 8906 kamerat. En voi moittia niitä ollenkaan. Yllättävän helppo asentaa, ja mikä parasta ne toimivat vielä wlanin kautta, niin ei tarvitse paljoa johtojen kanssa säätää.
  • #21 kirjoittanut Topelius 21 Jan 2015
  • Pitäis kans yhtä naapuria jotenkin huomauttaa kun se kuvaa ihan tahallaan julkista jalkakäytävää salaa ikkunan takaa. Pimeällä näkee hyvin kameran...
  • #22 kirjoittanut nike 22 Jan 2015
  • Mulla on kans Foscamin 9805 ja 8906 kamerat. En voi moittia niitä ollenkaan. Yllättävän helppo asentaa, ja mikä parasta ne toimivat vielä wlanin kautta, niin ei tarvitse paljoa johtojen kanssa säätää.
    Tallennatko kuvaa jollain systeemillä? 
    Itse mielin tallentavaa sydeemiä, joka vetää kaikkien kameroiden videot kovalevylle, josta niitä voi tarpeen ilmetessä käydä katsomassa.

    Onko kellään kokemuksia Foscam FN3104H - 4 channel NVR tallentimesta?

  • #23 kirjoittanut pamaus 22 Jan 2015
  • Minä en tallenna. Aina kun liikettä on  se ottaa kolme kuvaa sähköpostiin. Eli gmailiin
  • #24 kirjoittanut Topelius 22 Jan 2015
  • Minä en tallenna. Aina kun liikettä on  se ottaa kolme kuvaa sähköpostiin. Eli gmailiin

    Muuten sama kuin Pamauksella, mutta mulla on reitittimeen laitettu muistitikku kiinni, johon hälytyksen sattuessa kuvia tulee 1s välein. Tuon 9805 mallin saisi myös tallentamaan videokuvaa tikulle jos tahtoo.
  • #25 kirjoittanut Valtteri 22 Jan 2015
  • Minä en tallenna. Aina kun liikettä on  se ottaa kolme kuvaa sähköpostiin. Eli gmailiin

    Taitaa lumisateella lykätä aikalailla postia :o
  • #26 kirjoittanut pamaus 22 Jan 2015
  • Taitaa lumisateella lykätä aikalailla postia :o

    Herkkyyttä saa saadettyä. Eipä juuri tule kuvia lumisateesta se riippuu kameran paikasta. Jos kamera kuvaa puita ja kun ne oikein tuulella heiluu, niin niistä tulee kuvia.

    Aikani asettelin kameroita, että siellä ei ole puita eikä mitään suurempaa, mikä heiluu, niin ei ylimääräisiä kuvia tule.

    Sen verran täytyy korjata, että 13.1 on tänä vuonna kyllä kuvannut lumisadetta. Ja sitä oli aamulla 20 cm pihassa. Tämä on kieltämättä hankala kameralle.

    Tuossa näkyy hyvin tuo ir-led valo, pihalla on täysin pimeää, ja kun kamerat on vastakkain, niin koko piha on valaistu noiden kameroiden avulla. Vaikka ihmissilmälle on täysin pimeää.


  • #27 kirjoittanut Valtteri 22 Jan 2015
  • Meillä tämmönen 8-kameran systeemi,tallettaa liikkeestä itse asetellun pätkän,tilaa 1Tb ja kun tila loppuu lähtee vanhimmasta päästä tallentaan yli. Saa nettiin josta voi läppärillä/puhelimella toisinaan reissussa vilkuilla onko pirtti pystyssä.( Kuvassa näkyvät raidat on kameran tekosia)


  • #28 kirjoittanut nike 22 Jan 2015
  • Valtteri: Minkä merkkinen järjestelmä toi on?
  • #29 kirjoittanut K.E.V 22 Jan 2015
  • Mulla on yx valvontakameratalle nnin johon saa 4kameraa kiinni, usb reikä myös,sitten sen saa verkkoon. tallentaa kiintolevylle , kyselkää yv:llä jos kiinnostaa.
  • #30 kirjoittanut Valtteri 22 Jan 2015
Sivuja:
Toiminto