Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Oulaa 19 Jan 2015
  • Tuollaista valvontajärjestelmä ä olen suunnitellut laittaa kotiin .
    Ja parin kameran systeemiä koppiautoon ,kun en parempaakaan ,lue halvempaa , systeemiä auton valvontaan ole keksinyt .
    Minkään laitteen teknisistä tiedoista en ole löytänyt tietoa että käynnistyykö nämä laitteet sähkökatkoksen jälkeen itsestään uudelleen vai pitääkö ne itse käynnistää ja onnistuuko se käynnistäminen internetyhteyden kautta .
    Parilta myyjältä olen asiaa tiedustellut mutteivät ne ole kerenneet mulle vastaamaan .
    Jaa miksikö .
    Asuntomurrot senkö lisääntyy .
    Parin kilometrin päästä tuossa naapurilta vietiin syksyllä  rahat kotoa keskellä kirkasta päivää mutta vorot saatiin kiinni kun oli riistakameran kuvaa.
    Ko vorot olivat piirin poliiseille tuttuja kotimaisia tekijöitä ,ajanpuutteen vuoksi vain jätän ihon värin mainitsematta.
    Siitä lähtein olen sopivaa laitteistoa etsinyt että ei pelkästään tämäniltainen MOT-ohjelma ole nyt inspiroimassa ,mutta vahvistaa se tarvetta ja kiirutta  .
    Kyllä ne vorot alkaa taas kesällä viimeistään etsimään sopivia kohteita kun nyt telkussa oikein kuulutettiin että meillä maalla poliisi on usein tuntien päästä paikalla .
  • #2 kirjoittanut mjo33400 19 Jan 2015
  • Laita toi linkki toimimaan.
  • #3 kirjoittanut hkellokumpu 19 Jan 2015
  •  Katsoin samasen MOT ohjelman.Joskus aikanaan minulla oli securitaksen "virallinen" hälytysjuttu kuukausimaksuineen. Peruin sen jossakin vaiheessa tarpeettomana,joka nyt nykymaailman aikaan olisi hyvinkin tarpeellinen.
     Aiemmin joku kysyi turvalukoista asuntovaunuun,johon totesin aikanaan hankkineena infrapunatunnistuks ella toimivan älämölöjärjestelmän,yhäkin toimii.No kumpaakaan en ole tarvinnut käytännössä.
     Sensijaan olen harkinnut pelkillä webbikameroilla ja koneella varustettua järjestelmää,joka minulla oli käytössä lintupönttökamerana .Hyvin toimi liiketunnistimella,max 4 kameraa.Lähettää hälytyksen tultua kuvat/videon sähköpostiini.Sähkö katkon jälkeen kone boottasi ja ohjelma käynnistyi omia aikojaan.
     Oli käytössä 4-5kesänä.
     Toinen mahdollisuus sama "älämölöjuttu" jota rosvot ei kaiketi kauan kuuntele,varsinkin kun naapurit on joka puolella.Ei vaatisi lisäinvestointeja linjayhteyteen joka noissa valvontakameroissak in on hankittava.
     Tosin vahinkokin murtojäljissä olisi jo ehtinyt tapahtua,mutta huushollin nurin kääntäminen todennäköisesti jäisi tekemättä.
  • #4 kirjoittanut Oulaa 20 Jan 2015
  • nyt linkki pelaa
  • #5 kirjoittanut migel 20 Jan 2015
  • Joo sama kävi mielessä ton MOTin jutun jälkeen että vähän liikaa mainostettiin varkaille poliisien resurssipulaa.

    Itse olen myös ajatellut jos valjastaisi jonkun vanhan tietsikan ja webbikameran kodin piha-alueen valvomiseen.Miten sen toteuttaa ja  miten sitä pystyis valvomaan läppärillä en vielä tiedä kun mikään nörtti en ole mutta uskoisin olevan ihan mahdollista ja mikä tärkeintä niin pikkurahalla toteutettavissa kenties?

                                             t migel

  • #6 kirjoittanut Oulaa 20 Jan 2015



  • tuolla valmistajalla saa heidän pilvestä helposti ladattua tarvittavat värkit
  • #7 kirjoittanut pamaus 20 Jan 2015
  • Minä olen asennellut näitä Foscamin 9805w omaan taloon pari ja muualle muutaman muunkin.

    Toimii wlan verkon kautta ja kuvaa pimeälläkin. Saa tallentamaan omalle tietokoneelle jatkuvasti kuvaa, lähettää sähköpostiin kuvia ja jos on kiinteä ip niin live kuvaa voi katsella mistä vaan.

    Ei kovin helppoja asentaa, tarvitsee nörtteilyä, mutta kun saa toimimaan, toimii ihan kohtuullisesti myös täysin pimeällä omien led valojen asioasta

    http://www.navimare.fi/product_details.php?p=1234

    http://youtu.be/Es9kXdyWyAg
  • #8 kirjoittanut migel 20 Jan 2015
  • Toihan Pamaus on aivan loistavaa kuvaa! Onko nuo kalliita  kameroita? t migel
  • #9 kirjoittanut "Masi" 20 Jan 2015
  • kuva on hyvä, mutta käsikirjoitus aika puuduttava.
    Halpa systeemi on kanssa riistakamera, saatu jo kolmen etelä-suomalaisten auton rekisterit ylös venerannasta ja yksi kelkkamies entiseltä kelkka uralta jolle ajo on selkeästi kyltein kielletty.
  • #10 kirjoittanut Lerssinen 20 Jan 2015
  • Tuollaista nauhaa tulee täällä.. Toki tuo navettakamera on huonolaatuinen mutta siellähän killukoon..



    8 paikkaa on tallentimessa ja 4 kameraa vielä irtaallaan mutta kyllä nekin viimeistään kesällä paikkansa löytää.. Muistiin mahtuu pari kuukautta liikennettä  :)
  • #11 kirjoittanut migel 20 Jan 2015
  • Onkos noi Lerssinen ihan normaaleja webbikameroita?
  • #12 kirjoittanut Lerssinen 20 Jan 2015
  • Bosch Dinioneja.. Huono tuo kuva ku kännykällä otin ruudulta mutta zoomata kestää kilpeen asti.. Ei nyt sentään mitään csi hommia mutta kohtuudella kumminkin.. Analogisia ja kovavirtakameroita 220V.. Tuossa kannattaa huomioida kuinka laajaa aluetta valvon yhdellä kameralla (vähän liian isoa juu tiedän) mutta kun resoa kerran riittää.. Nuo webbi ja riistakamert on hyviä jos kuvattava on 10 metrin päässä  :D
  • #13 kirjoittanut pamaus 20 Jan 2015
  • Toihan Pamaus on aivan loistavaa kuvaa! Onko nuo kalliita  kameroita? t migel

    139 €, mutta vaatii hieman nörtteilyä. Ja täältä olen tilannut. Kuvaa siis täysin pilkkopimeässäkin.

    http://www.navimare.fi/product_details.php?p=1234
  • #14 kirjoittanut Fenix 20 Jan 2015
  • Tuo noin 100€ paketti kotiin toimitettuna alkaa olla jo sen hintainen, että voisi harkita. Toki pitää muistaa, että ei ne enää kovin huippulaatua pääse tuohon hintaan olemaan, mutta varmasti parempi kuin ei mitään. Alkoi tuo paketti kiinnostaa itseäkin. Ei sillä että mitää varastamisen arvoista juuri olisi, mutta pitäähän sitä leluja olla. :D

    Ja muistakaahan, kun laittelette noita valvontakameroita, että laki edellyttää kameroiden olemassaolon tiedottamista selkein kyltein. Ja jos naapurin tonttia osuu kuviin, niin voipi syyllistyä salakatseluun.
  • #15 kirjoittanut K70 20 Jan 2015
  • Ja muistakaahan, kun laittelette noita valvontakameroita, että laki edellyttää kameroiden olemassaolon tiedottamista selkein kyltein. Ja jos naapurin tonttia osuu kuviin, niin voipi syyllistyä salakatseluun.
    Mun käsittääkseni yksityisen ihmisen ei omalla yksityisalueellaan tarvitse ilmoitella, jos haluaa kameralla tiluksiaan kuvailla.
    Mutta se on huolehdittava, että naapurin yksityisyyttä ei saa loukata ja myös julkinen katualue on harmaata aluetta.
Sivuja:
Toiminto