rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Koukun hinta  (Luettu 26099 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.03.2024 kello on 13:20
  • hymer starline 655 316 cdi A
Koukun hinta
« : 19.01.2015 kello on 15:43 »
Olipas reipas hintaero vetokoukun laitossa  hymer 574 autoon , paikallinen hymer-liike olisi veloittanut 1000- 1500e ja koukkupaja oulussa otti 500e , Kannatti lapinreissulla koukata oulussa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #1 : 19.01.2015 kello on 19:55 »
Tuliko 'laillinen' koukku?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #2 : 19.01.2015 kello on 21:08 »
Koukkupaja Jyväskylässä lupasi minulle laillisen koukun 600€ ,sähköineen asennettuna autoon jossa ei ole canväylää.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #3 : 19.01.2015 kello on 21:12 »
Käyppäs näyttämässä katsastuskonttuuril la, mitähän tuumaavat ?

Tuosta kun lukaset pätkän niin selviee kannattiko . . .




Tuossa linkki josta Timpan kuva lainattu . . .

https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=98961388

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #4 : 19.01.2015 kello on 21:34 »
Lainaus niiltä samoilta sivuilta

Lainaus
Yksittäisvalmistetut tai muokatut koukut eivät ole hyväksyttyjä, koska niitä ei ole testattu. Siinä koukun lätkässä pitää olla auton merkki ja malli (eikä siis Renault Trafic jos eri alustainen matkailuauto) sekä hyväksyntänumero "e-jokunumero+pitkänumerosarja" tapaan.

-----
Käyttäjän lisäys viestiin 24.6.2013 klo 17:35:25
Niin ja mikään hatusta kaivettu numerosarja ei ole OK, siitä voi sitten pyytää dokumenttiakin todisteeksi että on kanssa virallinen. Ja huomaa, että alun "e plus max kaksi numeroa" tarkoittaa vain sitä, missä maassa mahdollinen hyväksyntä olisi annettu testatulle mallille. Se ei siis itsessään ole mikään hyväksyntä, ja aika usein valmiiksi esitäytetty kaikkiin ko valmistajan koukkuin

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #5 : 19.01.2015 kello on 21:51 »
Mulla oli sama juttu Ravin kanssa. 1000€ olis ollut Toyotan kautta koukku, kun koukkupaja asensi Kovilin koukun 500€...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #6 : 22.01.2015 kello on 22:33 »
Mulla koukkupajalta 600e irroitettava Bosal, merkkiliikkeessä 1000e.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #7 : 22.01.2015 kello on 23:17 »
Verrattaessa alkuperäistä ja tarvikekoukkua kannattaa myös muistaa käytettävyyserot. Nuo tarvikekoukut on sellaisia missä saa itse kontata puskurin alta irroittamaan/kiinnittämään koukkua, alkuperäiset ainakin meillä on olleet joko sähköisesti esiinkääntyviä tai vivulla takakontista.

Siistiä ja nopeaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #8 : 23.01.2015 kello on 09:09 »
Verrattaessa alkuperäistä ja tarvikekoukkua kannattaa myös muistaa käytettävyyserot. Nuo tarvikekoukut on sellaisia missä saa itse kontata puskurin alta irroittamaan/kiinnittämään koukkua, alkuperäiset ainakin meillä on olleet joko sähköisesti esiinkääntyviä tai vivulla takakontista.
Siistiä ja nopeaa.

Moneenkohan autoon tuollainen löytyy?   ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #9 : 23.01.2015 kello on 09:11 »
Miljooniin... Ainakin Vw, MB, Bmw, Audi jne.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #10 : 23.01.2015 kello on 09:37 »
Nuo tarvikekoukut on sellaisia missä saa itse kontata puskurin alta irroittamaan/kiinnittämään koukkua, alkuperäiset ainakin meillä on olleet joko sähköisesti esiinkääntyviä tai vivulla takakontista.
Ei se autovalmistaja sitä "alkuperäistäkään" kyllä itse valmista :laugh:

Eli ihan tasan sama moottorillinen koukku on saatavissa myös jälkimarkkinointina, ihan koukku-firmoistakin. Sellaisen hinta vaan on melko suolainen tuollaiseen perinteiseen irroitettavaan vrt. ja siksi usein päädytään konttaamaan puskurin alla. Henk.koht. 2 vimosimpaan autooni itse asentamaani, irroitettavaa koukkua maksoi n. 300€/kpl, merkkikohtasine 13-pin sähkösarjoineen kaikkineen. Tuossa koukun liitos on pystysuunnassa ja kun "puomin" irrottaa, ei koukusta näe mitään että autossa edes sellaista on jos ei sinne puskurin sisään kurkkaa. Ei ole muovipuskurissa koloja, ei mitään. Myös sähkösarja pyörähtää tuonne puskurin taakse näkösuojaan 8)



Ja erityisesti tämä jälkimmäinen Citroën C5 III koukku oli todella miellyttävä asennettava. Kontista löytyi valmiit liittimet joihin koukun sähkösarjan mukana tullut BSI liitettiin ja merkkikohtaisella huoltolaitteella (nimeltään Lexia) autolle kerrottiin että sulla muuten on sitten tästä lähin koukkukin persuksissa. Näin auto myös sammuttaa takatutkansa autom. kun koukkuun liitetään jotain vedettävää Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #11 : 23.01.2015 kello on 17:20 »
Ei se autovalmistaja sitä "alkuperäistäkään" kyllä itse valmista

Eli ihan tasan sama moottorillinen koukku on saatavissa myös jälkimarkkinointina, ihan koukku-firmoistakin.

Ei varmaan juuri kukaan tällä foorumilla luule että auton valmistaja niitä tekisi, kuten ei juuri mitään mitä autossa on. Eli aivan turhaan naurat pilkallisesti vedet silmissä...
On vain vakiintuneita tapoja ilmaista jälkiasennus- ja ensiasennustarvikke ita.

Kommentissani oli lähinnä kyse muistutuksesta että joskus hintaerolle löytyy myös jotain katetta.
Toki osa merkeistä menee sieltä missä aita on matalin ja myy ylihintaan tavallisen, peruskoukun reippaaseen hintaan.
Toiset merkit hoitaa tuossakin kohdin suunnittelua käyttäjiä ajatellen ja tarjoaa laadukkaamman käyttökokemuksen tuossakin kohdin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #12 : 23.01.2015 kello on 17:50 »
Kommentissani oli lähinnä kyse muistutuksesta että joskus hintaerolle löytyy myös jotain katetta.
Toki osa merkeistä menee sieltä missä aita on matalin ja myy ylihintaan tavallisen, peruskoukun reippaaseen hintaan.
Toiset merkit hoitaa tuossakin kohdin suunnittelua käyttäjiä ajatellen ja tarjoaa laadukkaamman käyttökokemuksen tuossakin kohdin.

No, jos koukku maksaa 300 tai joku sähköhärpäke 3000, vai saako sillä, niin aika harva haluaa maksaa siitä 'laadukkaasta käyttökokemuksesta'.  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #13 : 23.01.2015 kello on 17:55 »
Eihän tuossa ollut yhtään mutua mukana? Ihan faktaa laitoit peliin... Kerro vielä mihin automalliin nuo hintasi pätee?

Esim W212 Mersun kohdalla (jälkikäteen asennettuna) hinnat on sähkösarjoineen n. 550,- perinteinen ja 700,- sähköllä toimiva. Asennuksessa tulee vielä hitusen hintaeroa muttei paljon. Perusmallia en ole asentanut mutta tuollaisen sähköisen kyllä itse, koodaus mukaan lukien.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Koukun hinta
« Vastaus #14 : 23.01.2015 kello on 18:29 »
Eihän tuossa ollut yhtään mutua mukana? Ihan faktaa laitoit peliin... Kerro vielä mihin automalliin nuo hintasi pätee?

Sorry. Pitänee mennä luullun arvaamisen kurssille.  :-[
Kyse olikin siis VAIN sähköisestä lukituksesta....