Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Diesel agrikaatti
Bliz:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 17.01.2015 kello on 18:02 ---Tuota olen viimeksi tutkaillut, pitää vielä selvittää, että saako sen ahdettua pannuhuoneeseen, siis vietyä, paikka on valmiina.
--- Lainaus päättyy ---
Jos jostain ihmeen syystä päädyt sen hankkimaan niin oisin todella kiinostunut näkemään kyseisen yksilön toiminnassa. Asun tässä namikylässä ihan vieressä.
Oon harkinnut tommosta itsellekkin voimanlähteeksi linjuriin mutta ei oo mitään käsitystä kuinka kovaa mökää tuo pitää käydessä..
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Bliz - 17.01.2015 kello on 23:07 ---Oon harkinnut tommosta itsellekkin voimanlähteeksi linjuriin mutta ei oo mitään käsitystä kuinka kovaa mökää tuo pitää käydessä..
--- Lainaus päättyy ---
Kaverilla oli aikoinaan asautona pohjoissuomessa käytössä ollut kauppa-auto. Kaikki toimi sähköllä ja siinä oli vanha alkuperäinen 20kw diesel aggregaatti. Kun luukut tilaan missä tuo oli ja laite oli käynnissä ja rasitettuna se metelöi, luukut kiinni ongelmaa ei ollut. Nyky laitteet on hiljaisempia ja en usko äänen tulevan ongelmaksi jos asennus on toteutettu oikein.
jokkel:
Meillä on mökkikäyttöön hankittu 6 vuotta sitten 5kW kiinan ihme agrigaatti, aurinkopanelien tueksi. Siinä ei ole kuin pari ongelmaa. Sähkön laatu on kohtuullista, mutta ääni ja pakokaasut. Ääntä pystyy jonkinverran vaimentamaan, äänieristetty koppi ja lisä-äänenvaimennin, käyntiääni kuuluu silti hiljaisessa kesäyössä kilometrin päähän. Halvoissa dieseleissä ei ole kovinkaan hyvälaatuisia pumppuja. Pakokaasujen haju on aiheuttanut sen, että laitetta käytetään vain työkoneiden tarpeeseen. Tilapäiseen sähkön lisätarpeessa onkin tullut käyttöön täälläkin mainittu nelitahtinen digiohjattu Kipor(?).
Turhan Höpöttäjä:
Karavaanarille puskaan sopiva agri latausta varten. https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Aggrekaatti_94724412.htm?ca=18&w=3
elwari:
Ei nykyään myytävässä 1000W Hondassakaan muuta vikaa ole kuin hinta...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta