Tekniikkakeskustelut > Kylpyhuone ja WC

Vessaongelma

(1/8) > >>

Ipsu:
Kaverin vaunussa (joku mikä lie pitkä Solifer, oisko -89) ei toimi kasettivessan huuhtelu.
Malli on kai tämä:
http://www.sarkacaravan.fi/index.php?p=1_55_C2

Eli pytyn toisella puolella on se wc-paperinteline ja toisella puolella se kiekko mistä se pytyn luukku aukee ja menee kiinni. Ja kun siitä kiekosta painaa, ni pumpun pitäs toimia ja tulla huuhteluvettä. Vaan tässä kohtaa ei tapahtu mitään. Ei hurise pumppu, eikä liiku huuhteluvesi.

Sininen ja ruskee johto löytyy, onks niillä merkitystä miten päin ne on?

Miehet siis keskenään käyny asiaa pohtimassa, minä en oo koko pyttyä nähny, mut pyydettiin kysymään apuja  :)

kimi:
Sulakkeet kannattaa tarkistaa ihan aluksi. Sen jälkeen pumppu kytkemällä 12V suoraan siihen. Tuo toimii omalla pumpulla ja sähköpuoli on helposti mitattavissa

jyrile:
Mulla on autossa samanlainen vessa. Siitä lakkasi äkisti huuhtelu toimimasta. Syyksi paljastui sähkökytkin. Vessassa on käsittääkseni sellainen varmistusmekanismi että kun otat vessakasetin pois paikaltaan niin vessan huuhtelu ei tällöin toimi ja kun laitat kasetin takaisin paikalleen niin huuhtelu alkaa taas toimimaan. Pienen pieni katkaisin löytyy tilan katosta jossa vessakasetti pidetään. Sulakkeiden tarkastuksen jälkeen kannattaa varmistaa että katkaisin on paikallaan ja toimii ennen kuin alatte tekemään suurempia purkutöitä.

Ipsu:
^Toi olikin hyvä vinkki, kiitos  Thumb

tahko:

--- Lainaus käyttäjältä: Ipsu - 14.01.2015     kello on 23:10 ---Kaverin vaunussa (joku mikä lie pitkä Solifer, oisko -89) ei toimi kasettivessan huuhtelu.
Malli on kai tämä:
http://www.sarkacaravan.fi/index.php?p=1_55_C2

Eli pytyn toisella puolella on se wc-paperinteline ja toisella puolella se kiekko mistä se pytyn luukku aukee ja menee kiinni. Ja kun siitä kiekosta painaa, ni pumpun pitäs toimia ja tulla huuhteluvettä. Vaan tässä kohtaa ei tapahtu mitään. Ei hurise pumppu, eikä liiku huuhteluvesi.

Sininen ja ruskee johto löytyy, onks niillä merkitystä miten päin ne on?

Miehet siis keskenään käyny asiaa pohtimassa, minä en oo koko pyttyä nähny, mut pyydettiin kysymään apuja  :)

--- Lainaus päättyy ---
On manuaalitoiminen (yleensä on tuon ikäisissä Solifereissä) siis ei paineta vaan kiertoliikkeellä huuhtelu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View