rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aggregaattien vertailua 2015  (Luettu 166120 kertaa)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:27
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #345 : 14.09.2018 kello on 20:27 »
Kiinnostaisi tietää miten olet tuon ratkaisun tehnyt. Minulla on autossa 13 napainen pistoke mutta vaunu on 7 joten sen kautta ei virtoja saa  Thumbd Pomppaa hieman aiheesta niin voit laittaa minulle vaikka yv tuosta systeemistä, kiitos. Kiinnostaa.

Laita toinen 7-napainen lataamaan vaan akkua, ei se sen vaikeempaa ole. ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #346 : 14.09.2018 kello on 20:34 »
Laita toinen 7-napainen lataamaan vaan akkua, ei se sen vaikeempaa ole. ;)
Juu. Sainkin hyviä ohjeita ja vinkkejä viestinä  :) Joutuu talvella kaapeli hommiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #347 : 14.09.2018 kello on 21:21 »
Tätä juuri hain takaa. Mitä tekee 600 w aggregaatilla.?

Juu, siis sähköä...
Se olikin 650W se teho muistin väärin.   :-[
Wanhemmissa autoissa, missä laturit on pieniä,tuollaisellakin vehkeellä lataa akkuja kummasti. Ja helposti.
Lisäksi, jos Webaa ei ole, moottorin lämmitys puskassa talvella onnistuu.

Riittikö?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:47
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #348 : 16.10.2018 kello on 14:29 »
Kesällä pärjättiin akuilla ongelmitta ne muutamat 2-3 yön puskaparkit mitä oli, mutta taitaa akusto olla ihmeessä jos koittaa talviaikana töhöttää Trumaticia pari-kolme vuorokautta putkeen. Niimpä herää kysymys että minkäs verran puhtia siitä aggregaatista tarttisi löytyä että akkuja saisi sujuvasti ladattua? Mitään verkkovirtalaitteit a meillä ei ole joten riittää kunhan akut lataantuisivat sujuvasti.

https://www.aggregaatit.com/aggregaatit/bensiini-aggregaatit/aggregaatti-kipor-ig770/ olisi mieluinen koon ja hinnan puolesta, mutta riittääkö tuo kun eikai kellään edes ole näin pientä :-)

Ja en halua runksuttaa autoa tyhjäkäynnillä muutamaa tuntia pelkästään akkuja ladatakseni.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #349 : 16.10.2018 kello on 14:57 »
Mä ostin tosiaan muutama viikko sitten tämän kun oli Puuilon avajaistarjouksessa alle 200e
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/timco-1000i-digitaali-aggregaatti-generaattori

Tunnin testannut niin vaikuttaa toimivan ok, akut lataantuu niin nopeasti kuin verkkovirrallakin. (12v ulostuloa en kokeillut). Melko hiljainenkin.



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:58
  • Kainuu
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #350 : 16.10.2018 kello on 19:38 »
Terve
Olen tainnut tästä jo aiemmin mainita ja on todella oiva peli, painaa 8,5kg ja tankilla (2l) käy akkujen latauksessa 8-9 tuntia, illalla laittaa pörisemään ja aamulla akut täynnä. Ei tosiaan autoa raski laittaa yöksi käyntiin. Kolme kesää tuo on sähköä tahkonnut ongelmitta. Riittää myös esim. lattialämmitykseen sähköllä.
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/puutarha/puutarhakoneet/aggregaatit/digitaalinen-sahkogeneraattori-g-7001-2000037187

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:11
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #351 : 16.10.2018 kello on 19:46 »
Terve
Olen tainnut tästä jo aiemmin mainita ja on todella oiva peli, painaa 8,5kg ja tankilla (2l) käy akkujen latauksessa 8-9 tuntia, illalla laittaa pörisemään ja aamulla akut täynnä. Ei tosiaan autoa raski laittaa yöksi käyntiin. Kolme kesää tuo on sähköä tahkonnut ongelmitta. Riittää myös esim. lattialämmitykseen sähköllä.
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/puutarha/puutarhakoneet/aggregaatit/digitaalinen-sahkogeneraattori-g-7001-2000037187
"illalla laittaa pörisemään ja aamulla akut täynnä"....

Missäs tuollaista voi käyttää koko yön?
Huoltoasemallako?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:58
  • Kainuu
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #352 : 16.10.2018 kello on 19:49 »
No tuolla kalareissuilla puskassa, laittaa venetrailerin alle ja sateensuojaksi heittää kestopeitteen päälle niin ei häiritse jos ei ihan trailerinrenkaan vieressä makaa. Vai tarkoitatko polttoaineen kulutusta tuolla huoltoasemalla?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:11
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #353 : 16.10.2018 kello on 20:43 »
No tuolla kalareissuilla puskassa, laittaa venetrailerin alle ja sateensuojaksi heittää kestopeitteen päälle niin ei häiritse jos ei ihan trailerinrenkaan vieressä makaa. Vai tarkoitatko polttoaineen kulutusta tuolla huoltoasemalla?
No lähinnä sitä melua mietin...

Aikoinaan jossain Euroopassa stellplazissa sammuttivat agren kun asetuin lähistölle. Sanoin kyllä, ettei se minua häiritse ja jälkeenhän siihen parkkeerasinkin.
Huoltsikat ovat aika vapaita melusaasteen osalta. Töissä kertoivat ajaneensa kaksi kylmäkone rekkaa matkailuauton kahden puolen pirruuttaan. Oli kuulemma nopiasti mennyt luukut kiinni ja matkailuauto lähti matkoihinsa.
Olin hetken sanaton ja ajattelin, jotta on meitä joka lähtöön.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:58
  • Kainuu
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #354 : 16.10.2018 kello on 20:51 »
Ei tuolla 4 metrin välein olla, onpa joskus useampi kilometri lähimpään kulkijaan tuolla avattaren maisemissa. Eikä kesällä tarvi monta kertaa viikossa käyttää

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #355 : 16.10.2018 kello on 21:02 »
Kyllä Espanjanssakin jossain vapaaparkissa voi pari agrea hyrrätä muutaman tunnin päivässä. Ei häiritse kun
homma hoidetaan toiset huomioiden, ja katsotaan mihin kellonaikaan pöristellään.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #356 : 19.10.2018 kello on 17:55 »
Asuntoauton tai -vaunun laturit ovat yleensä aika pieniä teholtaan. Yleensä alle 500W agrekaattitehoa tarvitaan lataamiseen. 2kw agre käy ihan tyhjäkäyntiä ja mittari näyttää n.360W tehoa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #357 : 19.10.2018 kello on 19:25 »
Kellään tietoa Ducar 2500is. Olisi grillikaupassa alennuksessa 499e

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:47
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #358 : 16.11.2018 kello on 13:15 »
Koska tämä kesksutelu on rönsyillyit aika paljon muuhunkin kuin aggregaattien vertailuun niin laitampa kysymykseni tänne kun en viiti pikkuasian takia uutta avata.

Ostin käytetyn tavaran trokarilta Kipor IG2000:n, ja alun vaappuva käynti ja epämääräinen toiminta saatiin kuntoon mm. tyhjentämällä ruokalusikallinen hiekkaa tankista ja nyt se pelaa pääosin moittettomasti. Välillä se kuitenkin sammuu, en tiedä millä oirein kun en ole koskaan vieressä seisonut. Niin tuosta tankin korkista kysyisin. Siinähän on ilmaruuvin asennot OFF ja kun kääntää puoli kierrosta vastapäivään niin se osoittaa ON. Käyttöohjeessa kuitenkin lukee "Käännä polttoainekorkin vipu ON?asentoon koko kierroksen myötäpäivään". No ensinnäkin ON/OFF ovat vastakkaisilla puolilla eikä 'koko kierroksen' (eikä tuo käännykään koko kierrosta), ja OFFilta ONnille mulla siis käännetään vastapäivään eikä myötäpäivään kuten ohjeessa lukee. Ja kun tuon kääntää ON asentoon niin se korkin keskinatsa nousee siinä vähän samalla, ihan kuin se ennemminkin sulkisi ilmanvaihdoin kuin avaisi.

Niin nyt kun ne sammumiset ovat tapahtuneet poikkeusetta tuon korkin ollessa kiinni ja vivun ON asennossa, niin tulee mieleen että meneekö noissa ne korkin sisuskalut jotenkin nurin niskoin tai muuten epäkuntoon? Kun kertaakaan tuo ei ole sammunut jos vipu on OFF asennossa tai jos olen jättänyt tankin korkin löysälle. Vai onko mun korkki ja käyttötavat ihan kunnossa ja laitteessa joku muu vaiva joka on nyt vaan sattumalta esiintynyt vain silloin kun 'kaikki on oikein'.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Aggregaattien vertailua 2015
« Vastaus #359 : 16.11.2018 kello on 16:38 »
^ainakin mun Kipor toimii ON asennossa.