Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Aggregaattien vertailua 2015
migel:
No 440egee tää aikaisempi veli maksoi honkkariin kipor ig2000sesta alennuksineen.
Käyttöasteesta kans vähän riippuen niin ainakin omalta osalta ostaisin kiporin.Hyvä täydennys aurinkopaneeleill pimeen aikoinain,,,,,,,,,,,,,,,,t migel
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 16.01.2015 kello on 10:37 ---Tuonhan voisi kompensoida sillä, että ostaa neljän vuoden aikana kolme Kiporia 1500€ hintaan ja saa yhteensä kuuden vuoden takuun. :)
--- Lainaus päättyy ---
Voisihan halpis agrin ostaa aina uuden, kun takuu menee umpeen. Mulla agri on lähinnä siksi, että jos tulee murhetta puskassa, voi agrin kaivaa kontista. Entäs jos se on halpis, joka ei käynnisty, niin murhe jatkuu. >:(
Mökillä on minulla ollut kymmenen vuotta SDMO Ranger 2500 aggregaatti kiinteästi asennettuna puuhasteluhuoneessa . Paljon on käytetty, mutta nyt generaattori osa uuvahti. Moottori, Honda kyllä pelaa. :)
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 16.01.2015 kello on 11:31 ---Voisihan halpis agrin ostaa aina uuden, kun takuu menee umpeen. Mulla agri on lähinnä siksi, että jos tulee murhetta puskassa, voi agrin kaivaa kontista. Entäs jos se on halpis, joka ei käynnisty, niin murhe jatkuu. >:(
--- Lainaus päättyy ---
Mulla nyt ei ole mitään kokemusta....
Onkohan Honda sellainen agri, johon ei kertakaikkiaan tule koskaan mitään vikaa?
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: ryydis - 15.01.2015 kello on 22:19 ---Lisätään ohtopikkia kun tää näkyy kiinnostavan.
Kyllä, taloon voi asentaa samanlaisen pistotulpan. Mutta ei saa asentaa ylläkuvatulla tavalla. Pitää olla 4-napainen vaihtokytkin eli päävirtakytkin ei riitä. 4-napainen siksi että N on myös katkaistava verkon suuntaan. Ilman nollan katkaisua vaihe voi mennä korjaajan näpeille joka lähistön tolpassa. Erityisen vaarallinen jos on ollut nollavika ja sen takia sähköt myöhemmin poikki. Nollavian tunnistaa siitä kun kotona hajoaa laitteet ylijännitteestä.
Mun oma toteutustapa on karavantulppa ulkoseinässä josta syöttö pannuhuoneen omaan ryhmäkeskukseen. Siellä on 4-napainen vaihtokytkin joka karavaanaritöpselin kautta muuttaa pannuhuoneen 1-vaiheiseksi. Näin saan pannuhuoneen tekniikan käymään Kiporilla, öljypoltin ja pumput toimii eli kämppä lämpee. Lisäksi pannuhuoneesta tulee yhteen pistorasiaan sisälle sähköä jolloin roikalla saa helposti kylmäkaapit ja kännylaturit sähköihin.
Myös kummipyörästyroksia lumiinikopissa pitää seinäsähkön / agregaatin verkonvaihto tehdä 2-napaisella vaihdolla jotta N irtoaa agregaattikäytössä valtakunnasta. Näin siis jos on kiinteä agregaatti käytössä.
--- Lainaus päättyy ---
tiesinhän että täällä tiedetään kaikki ,sori vain että juonsin sivuraiteille
meille ei tule sitten kun jatkojohto kissanluukun kautta sisälle josta haaroitus kylmäkoneille
puuhella ja takka ei onneksi tarvitse säähköä
ja vettä todnäk tulee vaikka meiltä sähkö olisikin poikki ^-^
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 16.01.2015 kello on 08:46 ---Aika monisäikeinen juttu...
Miksikö tehdä kopio? Ensinnäkin suunnittelukustannu kset jäävät pienemmiksi. Toiseksi markkinointi jää pienemmäksi tuolla LookLike tyylillä.
Mitä tulee laatuun, niin onkohan sillä mitään väliä, päriseekö siellä Kipor, vaiko Honda, jos kumpikin toimii.
Ainakin täällä monet ovat olleet tyytyväisiä Kiporiin, eikä varmaan vähiten hinnan vuoksi.
--- Lainaus päättyy ---
Kommentoin vain ja ainoastaan onko sama tuote.
Vähemmistökansalais et myi joskus torilla Tsenith ja Omeka merkkisiä kelloja, aidoilta näytti ja kauppa kävi.
Kun se hinta on pääasia ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta