Sivuja:
Toiminto
  • #286 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 12 Mar 2017
  • Jos tarvii agrin pihvien paistamiseen, niin ehkä olis parempi pysyä kotona....   ::)
    Samaa mieltä Thumb
  • #287 kirjoittanut Aakku 12 Mar 2017
  • Jos tarvii agrin pihvien paistamiseen, niin ehkä olis parempi pysyä kotona....   ::)
    Onko se jonkinlainen etikettivirhe sitten...?

    Minä nyt en oikeasti autossa käristä millään vekottimella. Mikro on ollut invertterivetoisena ja sekin tyhjänpanttina. Kahvit keitän sähköllä, koska olen sen todennut helpommaksi, kuin kaasu.
    Ymmärrän hyvin ruoanlaittotarpeet, jos on väkeä auto täysi. Itse matkaan yksin, tai emännän kanssa ja käyn mielummin valmiissa pöydässä syömässä.
    Agrikaatti olisi mulla varmaan, jos olisi isompi auto. Näen siinä hyviä puolia turvallisuustekijän ä. Aina on hyvä olla useampia energialähteitä. Etenkin kaukana sivistyksestä ja kylmemmissä olosuhteissa. Voihan se auton starttiakkukin joskus piiputtaa. Kaasuvehkeissäkin on kuulemma joskus vikoja ilmennyt, eikä lämmitys kenties pelaa. Eri asia sitten on lähteekö se agrekaattikaan käymään tarpeen tullen.
  • #288 kirjoittanut retkeilijä 12 Mar 2017
  • Tuo 9A 12V tekee 100W eli nälkäkuolema jos tuolla alkaa pihvejä paisteleen. Eikä se agri nyt mahottomia haise, meillä rouvalla tarkka hajuaisti niin ei oo puhunu mitään vaikka agri kodinhoitohuoneessa, en kyllä itekkään haista bensan hajua vaikka tiedän bensaa olevan tankissa. Aikoinaan hommasin varalle puskaan ja tarvekkin tuli kun kaasuloppu, akku loppu ja pannun musta boxi meni rikki samalla reissulla. Sattu vaan yö aika ja lunta maassa ei ois aurinko panelit auttanu. Mutta 2kW agri hoiti hommansa  :)
    Ei s e Agrekaatti ja kannu ulkona tavaraboksissa haise ja pörinä ulkona haittaa ääntähäm mualmaan mahtuu

    Noissa tapauksissa kannattaa lähteä ajelemaan heti pois  :D

    Kun mennään luontoon retkeilemään, olisi luonnosta myös osattava nautita. Ja  kevyt  retkeilyvaunu tai retkeilyauto ovat hyviä tukikohtia luonnossa viihtymisen. Voi olla pidempään paikoillaan ja käväistä vaikka yöllä tai aikaisin aamulla tarkkailemassa luontoa.

    Mielestäni retkeilyssä on tärkeää, että voi poiketa arjen rutiineista ja askareista  lähelle luontoa. Silloin yksinkertaisuus palkitsee, kun TV jää kotiin ja kuunnellaan radion sijaan luonnon ääniä: tuulta, aallokkoa, lintuja ja muita eläiiä. Myös puolisoa.  Meille riittää as.auton monipuolinen kaasu- ja 12V:n varustus, puugrilli ja tuolit ulos, ja tiskittömyys kertakäyttöastoilla .

    Älköön kukaan tulko lähelle leiriämme aggregaatteineen ja radioineen häiritsemään.  Tai agressioita voi ilmetä.  >:(
  • #289 kirjoittanut TLP 12 Mar 2017
  • Älköön kukaan tulko lähelle leiriämme aggregaatteineen ja radioineen häiritsemään.  Tai agressioita voi ilmetä.  >:(

    Kannatta mennä niin syrjään, ettei sinne muut löydä.
  • #290 kirjoittanut 0yxxy0 12 Mar 2017
  • Jos tarvii agrin pihvien paistamiseen, niin ehkä olis parempi pysyä kotona....   ::)

    Kaasulla minä pihvit grillaan mutta tässä alettiin aurinkokennoja kehumaan ettei agria tarvi. Mutta kun menen mökille jonne ei loviisasta tule johtoa silloin agri mukana kaasun lisäksi  ;D
  • #291 kirjoittanut Mautoilija 12 Mar 2017
  • Kaasulla minä pihvit grillaan mutta tässä alettiin aurinkokennoja kehumaan ettei agria tarvi. Mutta kun menen mökille jonne ei loviisasta tule johtoa silloin agri mukana kaasun lisäksi  ;D
    Kannattaisiko mökillekin laittaa paneelit :-*
    Kesäisin vietämme kuukauden puskaparkkeillen, eikä verkkosähköä tai agrea ole tarvittu. Kaasu, diesel ja aurinko on taannut mukavat elinolosuhteet.
    Vakiasumuksessa ruoat valmistuvat sähköenergiaa käyttäen. Siirtyminen nestekaasulieden käyttöön ei tuota minkäänlaista ongelmaa. Kokkiosasto sanoo jopa kaasuliettä paremmaksi.
  • #292 kirjoittanut 0yxxy0 12 Mar 2017
  • Kannattaisiko mökillekin laittaa paneelit :-*
    Kesäisin vietämme kuukauden puskaparkkeillen, eikä verkkosähköä tai agrea ole tarvittu. Kaasu, diesel ja aurinko on taannut mukavat elinolosuhteet.
    Vakiasumuksessa ruoat valmistuvat sähköenergiaa käyttäen. Siirtyminen nestekaasulieden käyttöön ei tuota minkäänlaista ongelmaa. Kokkiosasto sanoo jopa kaasuliettä paremmaksi.

    Mulla ei oo mitään sanavaltaa/osuutta mökkiin ja jos siellä ollaan viikko kesällä ja max syyslomalla toinen minä pärjään vaunulla ja agrilla. Kyllä muutamalla tonnilla saisi reitin loviisasta mökin seinäänkin, mutta olen äänetön mökissä  :) ja mökki muutenkin vähällä käytöllä muttei kannata myydäkkään pois mm hyvän rannan ja saunan takia.
  • #293 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 12 Mar 2017
  • Vapaalla ollessa mennään kulkimella tai menemme mökille. Jospa sitten kun ikää tulee lisää, töllötellään kotosalla.  :D
  • #294 kirjoittanut Tarvasjoki 12 Mar 2017
  • Onhan kaikilla jotka as autolla liikkuu oma auton Agrekaatti kunhan pistää avaimesta koneen pölirisemään niin lataahan se akut!
  • #295 kirjoittanut Aakku 12 Mar 2017
  • Onhan kaikilla jotka as autolla liikkuu oma auton Agrekaatti kunhan pistää avaimesta koneen pölirisemään niin lataahan se akut!
    Lataa, mutta ei Grillaa.... :)

    Sehän tässä tärkeää oli.
  • #296 kirjoittanut Tarvasjoki 12 Mar 2017
  • No onhan sulla inventteri että saat sitä 220 että sähkö killi toimii ku sitä ei voi olla ilman   T
  • #297 kirjoittanut volvo 12 Mar 2017
  • olisiko halvin ja helpoin vaihtoehto, pallogrilli ja grilli hiilet?
  • #298 kirjoittanut Aakku 12 Mar 2017
  • olisiko halvin ja helpoin vaihtoehto, pallogrilli ja grilli hiilet?
    Tällainen kertakäyttöinen on helpoin.... :)




  • #299 kirjoittanut "Masi" 12 Mar 2017
  • olisiko halvin ja helpoin vaihtoehto, pallogrilli ja grilli hiilet?
    Noin niin kuin sähköön verrattuna ylivoimainen jo pelkästään maun kannalta.
    Oikeastaan ainut oikea grillaus tapahtuu hiilillä.
    Kaasun lämpö on liian kosteaa, lihasopan voi keittää liedellä helpommin energiasta riippumatta.
    Ja puskassa sähkö tulee parhaiten ajoneuvon oman generaattorin kautta ja myös nopeimmin.
    Ja sähkögrilli on tumpelon vekotin, jos joku moisen esiin kaivaa kannattaa aivan oikeasti siirtyä ja kauas.
  • #300 kirjoittanut kärcherking 12 Mar 2017
  • Mikähän järki tuossakin on? Autossa/vaunussa on kaasupullot johon saa grillejä sopuhintaan. Nyt grillaat sähköllä johon tarvitaan haisevaa päristintä. Thumbd  >:(
    Toivottavasti puskamme on kaukana toisistaan.

    Se siinä on järki kun ollaan parikin viikkoa reissun päällä agregaatilla saa samalla ladattua akkuja ja ei tarvii sähkötolppaa etsiä. Viimeisen kolmen vuoden aikana yks yö oltu leirintäalueella😁En siis pelkän grillin vuoksi agregaattia tarvii..
Sivuja:
Toiminto