Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Aggregaattien vertailua 2015

<< < (43/87) > >>

TLP:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  4.12.2015     kello on 19:43 ---Juu. Kysyinkin, että mitä sen 10 ämpärin perään tulee....  siis se laturi?

--- Lainaus päättyy ---

CTekkiä oon miettinyt, tosin multa löytyy sellanen pikalaturi (12/24+startti) tarvittaessa, jonka vois oikeastaan vaikka asennella kiinteäksi.
Mutta pitää miettiä tuota puolta sitten kun hankinta tulee ajankohtaiseksi.

Rölli:
minä kattelisin tommoseen hommaan luokaa nelänkymmenen amppeerin trukkilaturin, joka osaa ihan oikeesti pistää akkuihin virtaaa lyhyellä ajalla, ja silloinhan ei puhuta 14.5 voltin lataus jännitteestä va työnnetään luokkaa 16 volttia kunnes akun lämpö nouse lähelle 40 astetta ja sitt puotetaan jännitettä jott akun lämpö ei nouse yli 40 asteen kunnes akku noin täys ja siirtuyy normilataukseen ja aikanaan ylläpitoon..

SeaSharky:
Minun lataus-systeemi on kehittynyt kokemusten kautta tämän näköiseksi, olen nyt suht tyytyväinen.

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: SeaSharky -  4.12.2015     kello on 21:03 ---Minun lataus-systeemi on kehittynyt kokemusten kautta tämän näköiseksi, olen nyt suht tyytyväinen.

--- Lainaus päättyy ---
hienon näkönen systeemi va yhtä en ymmärrä..
Miksi toi valintakytkin?
mulla kait kaikki toimii automaattisesti...

SeaSharky:
Yksi syy valintakytkimelle on, kun aurinkopaneleissa ei ole diodia (säätimessä on kyllä), niin auton käydessä 24v pääsisi turhaan panelille, (en halua turhia diodeja väliin syömään tehoja). Toinen syy virtamittaus shuntit, jotka on maan puolella, jolloin kuormalla, akuilla ja aurinkopaneleilla on oma maa, joten valintakytkin vaihtaa myös maan, silloin ei kaikille tarvi omaa virtamittaria. Tietenkin releiillä olisi voinut tehdä automaattisenkin, mutta tulin siihen tulokseen, että selkein ja varmin minun tapauksessa on valintakytkin.
Tässä systeemissä siis kaikki lataaminen tapahtuu aurinkopaneelisääti men kautta, auton laturista tuleva, verkosta tuleva syötetään 40a aurinkopanelisäätim een.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View