Tyhmä kysymys: Tuo on lasikuitua. Suosittelette siis lasikuitua siihen. Ööh mistä sitä saa? Lisäksi käytännön ohjeet, miten se kuumennetaan kiinni? Lasikuitumatto laitetaan hartsilla kiinni. Korjaussarjoja jossa tarvittavat tarvikkeet saa autotarvikeliikkeis tä. Esim tuolta: https://www.motonet.fi/fi/haku?q=lasikuitu&category=3098 Itse pidän lasikuitua parempana kun muovinen rakenne. Joku piti asiaa valitettavana Muistaakseni siihen sarjaan kuuluu itse lasikuitumattoa sen verran kun tarvitset tuohon korjaukseen, hartsia ja sen sekaan kiihdykettä. Ohjeet ovat pakkauksen mukana, mutta muistelen että näin voi toimia: 1. Leikkaa matosta sopivat paikka palat (1-2 kerrosta varten) ja puhdista kiinnityspinta rasvasta ja liasta. 2. Sekoita jonkin verran hartsia ja kiihdykettä/kovetetta. 3. Sudi pensselillä sinne kääntöpuolelle tartuntapinta. 4. Paina lasikuitumatto tiiviisti tuohon pintaan ja pensselillä sudi koko matto hartsisekoitteella. Huomioi että hartsiseos kuivahtaa/lämpenee sekoitusastiaan nopeasti ja käytä koko ajan hartsia kestäviä suojahanskoja. Kenties jos oikein vahvan haluat niin toinen kerros päälle vaikka yksintein. (Tuskin tuohon paikkaan kuitenkaan tarvitset, mutta jos tavaraa riittää-miksei. Heitä kaikki työkalut ja astiat pois koska niitä et saa puhtaiksi. Kun olen viimeksi työskennellyt kuitumaton ja hartsin kanssa n. 20 vuotta sitten siksi lue käyttöohje huolellisesti jos jossain minulla muistivirhe, Nuo vauriot näyttää pinta vaurioilta, eikä kuitu vaurioilta. Lasikuitu työt saat unohtaa. Pääset helpolla. Nyt vaunu pesty ja vahattu autoglymin punaisella. Ei ne naarmut kokonaan lähteny, joten täytyy jossain vaiheessa kokeilla maalia. Kuitu sisäpuolelle. Ulkopuolelle hionta ja uusi pinta. Lisäys: Suurensin tuon kuvan 600 % jolloi näyttää siltä siltä että läpi asti on nuo vauriot. ![]() |