Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Naarmu vaunussa. Voiko tuota maalata jollaikin tai vastaavaa?

<< < (7/10) > >>

Hauho:
Tutki ensin onko muovia vai lasikuitua tuo etukotelo.  Tarkista ettei hartsi/kovete sulata jos muovia eli muotissa puristettu.
Jos lasikuituetukotelos sa pääset toiselle puolelle, niin sinne lasikuitua tueksi 1-2 kerrosta, sitten kuivumisen jälkeen muovi/lasikuitukittiä julkisivuun ja hionnat + maalaus. 

-------:
Näissä suomi Solifereissa valitettavasti yleensä lasikuitua nokkapalat. Ja tässä kyseisessä yksilössä myös.

Pena10:
Tyhmä kysymys: Tuo on lasikuitua. Suosittelette siis lasikuitua siihen. Ööh mistä sitä saa? Lisäksi käytännön ohjeet, miten se kuumennetaan kiinni?

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena10 - 19.04.2015     kello on 20:24 ---Tyhmä kysymys: Tuo on lasikuitua. Suosittelette siis lasikuitua siihen. Ööh mistä sitä saa? Lisäksi käytännön ohjeet, miten se kuumennetaan kiinni?

--- Lainaus päättyy ---

Lasikuitumatto laitetaan hartsilla kiinni. Korjaussarjoja jossa tarvittavat tarvikkeet saa autotarvikeliikkeis tä.

Esim tuolta: https://www.motonet.fi/fi/haku?q=lasikuitu&category=3098

Itse pidän lasikuitua parempana kun muovinen rakenne. Joku piti asiaa valitettavana

Hauho:
Tuohon vaurioon riittää esim. rautakaupasta saatava lasikuitukorjaussar ja.  (Esim saman firman tuote joka tekee Plastic Paddingiä).
Muistaakseni siihen sarjaan kuuluu itse lasikuitumattoa sen verran kun tarvitset tuohon korjaukseen, hartsia ja sen sekaan kiihdykettä.
Ohjeet ovat pakkauksen mukana, mutta muistelen että näin voi toimia:
1. Leikkaa matosta sopivat paikka palat (1-2 kerrosta varten) ja puhdista kiinnityspinta rasvasta ja liasta.
2. Sekoita jonkin verran hartsia ja kiihdykettä/kovetetta.
3. Sudi pensselillä sinne kääntöpuolelle tartuntapinta.
4. Paina lasikuitumatto tiiviisti tuohon pintaan ja pensselillä sudi koko matto hartsisekoitteella.
Huomioi että hartsiseos kuivahtaa/lämpenee sekoitusastiaan nopeasti ja käytä koko ajan hartsia kestäviä suojahanskoja.
Kenties jos oikein vahvan haluat niin toinen kerros päälle vaikka yksintein.  (Tuskin tuohon paikkaan kuitenkaan tarvitset, mutta jos tavaraa riittää-miksei.
Heitä kaikki työkalut ja astiat pois koska niitä et saa puhtaiksi. 
Kun olen viimeksi työskennellyt kuitumaton ja hartsin kanssa n. 20 vuotta sitten siksi lue käyttöohje huolellisesti jos jossain minulla muistivirhe,

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View