rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1189304 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5175 : 28.08.2022 kello on 10:40 »
Kattelin, että kaikki yli oman auton (käsittelyn kannalta aivan riittävän) 8 metrin on tuossa autossa ruokailuryhmässä, ehkä pieni osa vessassa.

Takatalli saattaa olla hiukan lyhyempikin. Kojelaudan ja tuulilasin välinen alue paremmin toteutettu kuin Hymerissä.

Komia on kyllä. Ja korkea. Ei kai tuo hintakaan ihan mahdoton ole, vaikka ikää onkin.

--------------

Kävin tuossa huvikseni kesällä nimeltä mainitsemattomassa matkailuautoliikkee ssä, jossa silmään sattui kaksikin käytettyä, jotka olin aiemmin nettikaravaanista bongannut. Oli hellepäivä. Toinen haisi oksennukselle tai sen hajuiselle wunderbaumille, toisessa kun laittoi sähköt päälle niin paneelissa valot vilkkui kuin kasaridiskossa. Mieleen vaan tuli, että joku nekin ostaa, ehkä ensimmäiseksi autoksi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5176 : 28.08.2022 kello on 11:44 »
Eipä ikävä tuollaista tuu. Näin liikkuvana tulee mieleen. Toinen asia kun puutarhaleirissä asuu ja trimmereitä ostelee. 😁



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5177 : 29.08.2022 kello on 00:31 »
Kyllä tuossa karttaakos on vähän tolkuttoman korkea alusta, ja sen sekä tuplapohjan myötä korikorkeus iso - ja ehkä jopa suhteellisen matala sisältä (joutuisinkoha ottaa hatun pois :D )
Muutenkin edestä on vähän kuin "helsingin metro" kapeilla kumipyörillä. Ehkä rumasti sanottu, mutta yllättävän esteellinen näkymä a-pilareihin (2 / puoli). Pystytuulilasi/keula aika metrokopio (unaerodynaaminen), minkä takia kojelauta vaikuttaa pitkältä.

Alustarakenne joka tuplapohjan myötä tolkuttoman korkea (hyvä maavara=kiikkerämpi ajettava) yritetty korvata neljällä eri lattiakorkeudella - voi syödä sukkia/varpaita, jos pimeässä vessaa ettii  :laugh:
Nöyränä tultava myös ulos, niin alhaalla oven yläkarmi on vaikka portaita useita

Etujakkarat vaikutti kovin kääntymättömiltä ja matalilta sohvapöytää nähden kun ohjaamon lattia kovin alhaalla. Olisko ollut toinen sivupenkki palasina tallikuvassa, vai minne ne 5 takamatkustajaa muuten sijoitetaan?
Takatalli minusta aika epäkäytännöllinen (omiin tarpeisiini) kun vain 1 iso ovi. Sekin yläsaranoitu - ovea operoidessa pienilläkin vesisateella, tuppaa valuva vesi tulemaan "väärästävälistä", jos liikaa avaa (aiemmassa autossa oli tämä riesa). Eikä isoa yläsaranoitua ovea voi avata ahtaissa tiloissa (p-paikka, laivalla jne..) tai operoitua vähällä avauksella.
Ehkä sitä eri silmin kattelee tuplapohjallista Aldellista takavetoista kun on sellaisesta matala-alustainen versio. Jokainen (tulevakin) voi pohtia omia tarpeitaan..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5178 : 29.08.2022 kello on 02:58 »
Muutenkin edestä on vähän kuin "helsingin metro" kapeilla kumipyörillä.

Mun mielestä tuo näyttää siltä, että suunnittelija on kopioinut keulan tästä: https://www.whirlpool.fi/r/tuotteet/mikroaaltouunit/vapaasti-sijoitettava-whirlpool-mikroaaltouuni-valkoinen-max-34-fw/858703499260

Onneksi nykyään tehdään jo hyvänkin näköisiä integroituja Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:24
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5179 : 29.08.2022 kello on 07:44 »
On muuten kautta aikojen Carthagon paras malli tuo Opus minkä ovat valmistaneet saksalaisten mukaan eli myös paras minkä Hymer group on tehnyt ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5180 : 6.09.2022 kello on 15:36 »
Ei ole tässä varsinaisesti ollut haku päällä uuden auton suhteen. Tulipahan kuitenkin vilaistua nettikaravaania ja vähän jo alkoi lämmetä ajatukset, josko päivittäisi uudempaan korimalliin. Kilsojakin olisi, ei nyt ihan puolia vähempää, mutta kun itsellä on kohta kaksisataa tuhatta, niin tässä olisi pikkaisen päälle sata tuhatta ajettu, eli kyllä tuossa ostaisi itselle siis lisää oletettuja kilometrejäkin.

https://www.nettikaravaani.com/flair/niesmann-bischoff/1597333#show_contact

Kuvassa ei näytä olevan pöytää. Puuttuukohan tuo kokonaan. Onko kukaan sattunut käymään Lahden Rinta-Joupilla? Nykyisillä dieselin hinnoilla ei ihan hupireissukaan yhtä herkästi tee mieli tehdä kuin aiemmin. Tosin eipä tuo nyt oikeasti montaa euroa isompi hinta olisi kuin aiemmin. Henkinen kynnys on vain kasvanut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5181 : 6.09.2022 kello on 17:46 »
Tolokku on auto.  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:24
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5182 : 6.09.2022 kello on 17:51 »
Tolokku on auto.  Thumb

Laita Höpö tuommoiset teipit kuin tuossa on niin kiiltää ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5183 : 6.09.2022 kello on 18:22 »
Aivan, uudet teipit on tarkoitus laittaa.  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5184 : 7.09.2022 kello on 10:14 »
Nykyisen auton teippaamista olen kanssa itse harkinnut jo siitä asti kun se minulla on ollut. Tuo turkoosi ei vain omiin mieltymyksiin istu millään. Mutta toisaalta olen aina pohtinut sitä, että vaikuttaako tuo esim museokatsastusmahdo llisuuteen? Eihän tässä ole enää kuin viisi vuotta kun auto olisi tuohokin kelvollinen.

Alkukiima tuohon autoon on nyt vähän laskenut, mutta ehkä käyn kuitenkin katsomassa. Huomasin pari asiaa, mitkä autossa on näemmä eri tavalla kuin oletin. Eli tuossa näyttäisi olevan edelleen käsikäyttöiset nuo etuvisiirit. Oletin että ne on tässä uudemmassa korimallissa vakiona, kun ne autot mitä olen livenä käynyt ihmettelemässä niin nuo on olleet. Pieni juttu, mutta tuo käsikäyttöisyys on siinä mielessä inhottava, että siihen ei ajaessa millään kädet riitä. Kakkoskuskin hommia, jos sattuu sopivan mittainen olemaan. Toinen on ulko-ovi. Muistelen kanssa että olisi uudemmissa ollut jo paksumpi. Kun tässä ekassa on melkoinen rimpula, kun oli siihenc Cloun panssarioveen tottunut. Järeämpiä oviakin olen mielestäni jotakuinkin tämän ikäisissä nähnyt. Semmoiisia missä on myös ikkuna ja kahva ei ole tällainen ulostyöntyvä. Onkohan sekin ollut sitten lisävaruste.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:56
  • Italiafani
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5185 : 7.09.2022 kello on 14:14 »
Jos pääkaupunkiseudulla asuu niin kannattaa kysyä teippausta Teurosen Juusolta Serafiina niminen yritys Espoossa. Juuson puh. 0456972553

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5186 : 7.09.2022 kello on 15:06 »
Nykyisen auton teippaamista olen kanssa itse harkinnut jo siitä asti kun se minulla on ollut. Tuo turkoosi ei vain omiin mieltymyksiin istu millään. Mutta toisaalta olen aina pohtinut sitä, että vaikuttaako tuo esim museokatsastusmahdo llisuuteen? Eihän tässä ole enää kuin viisi vuotta kun auto olisi tuohokin kelvollinen.

Alkukiima tuohon autoon on nyt vähän laskenut, mutta ehkä käyn kuitenkin katsomassa. Huomasin pari asiaa, mitkä autossa on näemmä eri tavalla kuin oletin. Eli tuossa näyttäisi olevan edelleen käsikäyttöiset nuo etuvisiirit. Oletin että ne on tässä uudemmassa korimallissa vakiona, kun ne autot mitä olen livenä käynyt ihmettelemässä niin nuo on olleet. Pieni juttu, mutta tuo käsikäyttöisyys on siinä mielessä inhottava, että siihen ei ajaessa millään kädet riitä. Kakkoskuskin hommia, jos sattuu sopivan mittainen olemaan. Toinen on ulko-ovi. Muistelen kanssa että olisi uudemmissa ollut jo paksumpi. Kun tässä ekassa on melkoinen rimpula, kun oli siihenc Cloun panssarioveen tottunut. Järeämpiä oviakin olen mielestäni jotakuinkin tämän ikäisissä nähnyt. Semmoiisia missä on myös ikkuna ja kahva ei ole tällainen ulostyöntyvä. Onkohan sekin ollut sitten lisävaruste.

Seroprint, Järvenpää. Teki sovitusti tilaamani teipit. Tuo Serfiina Espoo ei jostain syystä vastannut s-postiin, edes uusinta uteluun..

Etuvisiiri  :laugh:, auringon häikäisysuojat. On muuten pakollinen katsastusvaruste. Jotta toimia pitää..
Mulla Frankissa on hubbetin pohjassa etummaiset rullaversiot. Samoin myös sivulaseissa, mutta ei peitä sivupeileistä näkemistä kummaltakaan puolelta. Sakemanni miettinyt sijoitusta. Kuski yltää operoimaan yhdellä kädellä oman puolen molempia ihan istualtaan. Apparin hoidettava omansa. Enempi noille sivuverhoilla on tarvetta. Integroidussa istuu edestä sen verta takana, että laskeva aurinko etusuunnasta kiusaa joskus, mutta sivusta kokopäivän

Puuttuuko tuosta autosta pimennysverhot (laskos tai rullat)? Noista häikäisysuojista ei siihen ole.

Takatalli takaluukulla, vaan joku pilannut sen toiminnan fillaritelineellä. Millähän takatalli täytetty jos ei fillarit mahdu, ei kuvia? Itse en kyllä seinätelineesen enää suostu, jos talliin menee. Mieluummin vaikka nuppiin (jos olisi) teline. Tuo N-B:n teline on käytettävyyden kannalta "taivaissa"..

Alde 3000, onkohan 3kW vastuksia, vaihdinta? Ei kait jos ei mainita, mutta ko. firman tekstit heikkoja - lupaavat tuohon ovia 2 kpl. Tekevätkö jälkikäteen  :D Onko siinä ovessa tupla lukitus (tai tripla)? Yhdellä ei tahdo tulla tiivistä..

Trafin tiedoista pisti silmään;
- on muutoskatsastettu 100:seen
- jos vetokoukun laittas, kytkentämassaa jää vain 700kg (yhd.massa 5200kg)

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5187 : 7.09.2022 kello on 17:57 »
Jos pääkaupunkiseudulla asuu niin kannattaa kysyä teippausta Teurosen Juusolta Serafiina niminen yritys Espoossa. Juuson puh. 0456972553

On muuten huippu teippifirma.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5188 : 7.09.2022 kello on 19:00 »
Etuvisiiri  :laugh:, auringon häikäisysuojat. On muuten pakollinen katsastusvaruste. Jotta toimia pitää..
Mulla Frankissa on hubbetin pohjassa etummaiset rullaversiot. Samoin myös sivulaseissa, mutta ei peitä sivupeileistä näkemistä kummaltakaan puolelta. Sakemanni miettinyt sijoitusta. Kuski yltää operoimaan yhdellä kädellä oman puolen molempia ihan istualtaan. Apparin hoidettava omansa. Enempi noille sivuverhoilla on tarvetta. Integroidussa istuu edestä sen verta takana, että laskeva aurinko etusuunnasta kiusaa joskus, mutta sivusta kokopäivän

En tiedä onko tuossa uudemmassa mallissa ohjaamo jotenkin parempi. Minulla ainakin nuo häikäisysuojat on sen verran etäällä, että seisaaltaankin on vähän hankalassa paikassa kun kuskin penkiltä nousee, kun ratti tulee ikävästi tielle. Kyllä ne siitä saa, mutta kesken ajon ei kyllä ole onnistunut. Joskus kun pikkupoikien kanssa olen ajellut, niin on ollut pakko tehdä ihan pysähdys tätä varten. Koeajamassa joskus kävin tätä uudempikoppaista, jota harkitsin ennen kuin nykyisen ostin, niin siinä nuo toimi sähköllä. Oli kyllä kätevämmät.

Sivuikkunat kieltämättä kiusaa kesäisin useammin minullakin. Siitä samaa mieltä. 


Puuttuuko tuosta autosta pimennysverhot (laskos tai rullat)? Noista häikäisysuojista ei siihen ole.

Tuo näkyy kuvassa usein aika huonosti. Tässä korimallissa, tuo tietääkseni on jo siinä hyvin lähellä tuulilasia. Vanhemmassa on kauempana ja tulee suoraan alas. Uudemmassa mielestäni tulee noita pilareita pitkin, jotka siis edempänä.

Takatalli takaluukulla, vaan joku pilannut sen toiminnan fillaritelineellä. Millähän takatalli täytetty jos ei fillarit mahdu, ei kuvia? Itse en kyllä seinätelineesen enää suostu, jos talliin menee. Mieluummin vaikka nuppiin (jos olisi) teline. Tuo N-B:n teline on käytettävyyden kannalta "taivaissa"..

Samaa mieltä itsekin. Noin ylhäällä varmaan säästyisi ainakin jonkin verran kuralta. Mutta silti takatallissa minä olen kuljettanut ja on ollut hyvä ratkaisu vaikka kesälomareissulla aika täysi takatalli onkin. Vaikka takatalli onkin tilava, niin neljä pyörää sen kyllä täyttää kohtuu tehokkaasti. Toki mahtuu kaikki muukin tarpeellinen vielä ja terpeetonkin. Kon Maritus voisi kyllä olla hyvä idea takatalliin. Olin itsekin miettinyt kyllä, että saakohan tuon irti helpostikin. Jos teline ei ole joku niistä hissillisistä malleista, en tidä miten tunnistaisi ulkonäöstä, niin varmasti kyllä käyttömukavuus aika minimissä noilla tienoin. Varmaan pitää takatalli täyttää rakennustelineillä, että pääsee nostamaan fillarit telineeseen.

Ilmoituksissa on järjestäen näillä ihan liikkeilläkin niin puuta-heinää, että jätän usein ison osan varsinkin teknisestä osasta ihan lukemattakin. Voivat ilmoittaa ihan mitä sattuu. Kaikki kannattaa kyllä tarkistaa itse rekisteriotteesta tai Trafilta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5189 : 21.09.2022 kello on 06:36 »
huutokaupasta erikoisempi projekti  8)...https://huutokaupat.com/3706598/volvo-patanokka-1952

Tuosta kyllä saisi hyvinkin hienon tehtyä, mutta onhan siinä hommaa.
Sitä en ehkä käsitä millä kaavalla tuota 30 000€ on laskettu? tietty jos siihen on laskettu tuon 25vuoden tallivuokra ja tallioluet niin sitten... Mutta siihen hintaan ois pitänyt muuten saada jo valmistakin eikä pelkät pellitykset :-X