rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1189078 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4860 : 2.10.2020 kello on 16:30 »
Nii, mulle pitää auton olla integroitu ja takaveto.
Varusteina: Alde, Hubbet-vuode edessä, L-keittiö, kaasu-uuni, iso jääkaappi, aurinkopaneeli, invertteri, iso takatalli, ketjukone, erillinen suihku ja WC, vaatekaappi.
Ei saisi olla bussin kokoinen, niin se karsii monesti ne saarekevuoteet pois. Toisen yli kömpiminen ei haittaa.

Tuo Concorde näyttäisi hyvältä.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4861 : 2.10.2020 kello on 17:00 »
https://www.nettikaravaani.com/mercedes-benz/concorde/1554074

Mitä ootte mieltä tästä? Näyttäis pätevältä.
Mahtaakohan olla Alde vai Truma?


Ohjauspaneelista päätellen Alde 3010.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4862 : 2.10.2020 kello on 18:40 »
Nii, mulle pitää auton olla integroitu ja takaveto.
Varusteina: Alde, Hubbet-vuode edessä, L-keittiö, kaasu-uuni, iso jääkaappi, aurinkopaneeli, invertteri, iso takatalli, ketjukone, erillinen suihku ja WC, vaatekaappi.
Ei saisi olla bussin kokoinen, niin se karsii monesti ne saarekevuoteet pois. Toisen yli kömpiminen ei haittaa.

Kuvaus sopii esimerkiksi vajaa 8 metriä pitkään Hymer B680:een. Vähän matalampi ja aerodynaamisempi kuin Concorde, ja samanikäisenä halvempi. Concorde varmasti on vieläkin tukevammin tehty.

Mikä se bussikoon raja on?


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4863 : 2.10.2020 kello on 18:59 »
Kuvaus sopii esimerkiksi vajaa 8 metriä pitkään Hymer B680:een. Vähän matalampi ja aerodynaamisempi kuin Concorde, ja samanikäisenä halvempi. Concorde varmasti on vieläkin tukevammin tehty.

Mikä se bussikoon raja on?
Minulla se kulkee siinä 8 metrissä. Ei haittaisi, jos olisi jopa lähempänä seitsemää. Painon puolesta saa olla kuormuri, kunhan saa satasta ajella.
Tuo minun Hymeri ei ole, kuin 6,6 metriä ja kaikki luetteloimani on siinä, paitsi Alde. Tilaa on säästetty sillä pitkittäin olevalla kapenevalla takasängyllä.

Mietin, että jos takasänky olisi poikittain ja mittaa joku 60 cm lisää, niin kaikki luettelon asiat mahtuisivat kyytiin ja takatalli olisi isompi. Uudet seitsemän metriset integroidut tuntuvat hävittävän sen tilan johonkin. Olisko se etupöytäryhmä sitten niissä tilavampi, vai mikä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4864 : 2.10.2020 kello on 21:46 »
Minulla se kulkee siinä 8 metrissä. Ei haittaisi, jos olisi jopa lähempänä seitsemää. Painon puolesta saa olla kuormuri, kunhan saa satasta ajella.
. Uudet seitsemän metriset integroidut tuntuvat hävittävän sen tilan johonkin. Olisko se etupöytäryhmä sitten niissä tilavampi, vai mikä?
Entine oli 7,42 cm ja nykynen 798 cm. Oikeastaan ainut ero sisätiloissa on entisen poikittainen sänky vastaan nykyisen erilliset pitkittäiset. Muuten on tilat suurin piirtein samaa kokoa.
Toisin  Iveco pohjainen hukkaa huomattavasti vähemmän pituutta kojelautaan mersuun tai fiuun verrattuna.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4865 : 2.10.2020 kello on 21:47 »
Uudet seitsemänmetriset integroidut tuntuvat hävittävän sen tilan johonkin. Olisko se etupöytäryhmä sitten niissä tilavampi, vai mikä?

Vaikea sanoa. Tuntuvat ahtaammilta, enkä pidä yhtään uusista harmaista sävyistä. Alan tulla vanhaksi varmaan.

Hae/tuota Saksasta.   :)

Entine oli 7,42 cm ja nykynen 798 cm.

Tarkkaan samaan mittaan menee kuin Hymereissä. Sentin pitempi kuin tuo linkkaamani.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4866 : 2.10.2020 kello on 21:56 »
Off-Topic:
Entine oli 7,42 cm ja nykynen 798 cm.
Mulle tulee tuon entisen mitoista mieleen pienoismalli...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4867 : 2.10.2020 kello on 21:59 »
Off-Topic:
Mulle tulee tuon entisen mitoista mieleen pienoismalli...
Pieneksi menee kun pilkun kanssa puuhaa metrejä senteiksi ;)
Typo silloin tällöin tekee hyvää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4868 : 2.10.2020 kello on 22:16 »
Se on hyvä, että tilaa riittää. Jos sitä kaipaa.

Tila vastaan ketteryys. Siitä ei mihinkään pääse. Pitää vaan päättää, kumpaa painottaa.

Sen osaan suositella (jos tätä nyt joku harrastusta aloittava lukee, kuten toivon), että harrastus kannattaa aloittaa ketterällä. Ei rajoita mahdollisuuksia. Mukavuudesta ehtii nauttia myöhemminkin.

Vaikka näissä orgin jutuissa on välillä aika paljon tyhjää ja tyhjänpäiväistä mukana, niin kyllä sieltä seasta on perhanan hyviä neuvoja saanut.  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:03
  • Escucha el Oi!
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4869 : 3.10.2020 kello on 07:57 »


Sen osaan suositella (jos tätä nyt joku harrastusta aloittava lukee, kuten toivon), että harrastus kannattaa aloittaa ketterällä. Ei rajoita mahdollisuuksia. Mukavuudesta ehtii nauttia myöhemminkin.



peltikuoristen manifesti.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4870 : 3.10.2020 kello on 10:03 »
peltikuoristen manifesti.

Mun mielestä ei. Olen sitä mieltä, että peltikuorisen mittainen oikea matkailuauto on monessa suhteessa parempi vaihtoehto. Tämä ei ole bensan heittoa liekkiin, aiheesta on jo ketju(ja).

Mutta tarvehan sen myös sanelee, millä aloittaa. Ja joskus jopa yksilö, etenkin jos pienellä budjetilla lähtee hommaan.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:03
  • Escucha el Oi!
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4871 : 3.10.2020 kello on 12:26 »
Mun mielestä ei. Olen sitä mieltä, että peltikuorisen mittainen oikea matkailuauto on monessa suhteessa parempi vaihtoehto. Tämä ei ole bensan heittoa liekkiin, aiheesta on jo ketju(ja).

Mutta tarvehan sen myös sanelee, millä aloittaa. Ja joskus jopa yksilö, etenkin jos pienellä budjetilla lähtee hommaan.

Tiesin kyllä kantasi, siksi kirjoitinkin ;)

Ja olen samaa mieltä.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:23.06.2021 kello on 23:09
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4872 : 31.10.2020 kello on 01:24 »
Matkailuauto, retkeilyauto harkinnassa. Mitä mieltä raati oheisesta Hobby SIESTA T650 vm.2010, kilometrejä on vähäisen mutta onko uhka vai mahdollisuus? Mitä tuossa aloittelijan kannattaisi ottaa huomioon jos autoa käy katsomassa. ilmeisesti saksan-maalta tuotu liikkeen toimesta. Kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan.
https://www.nettikaravaani.com/hobby/siesta-t650-flc/1555540

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:02
  • Retkeilijä
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4873 : 31.10.2020 kello on 08:50 »
Kaikki kohdallaan Thumb Ainoastaan pieni takatalli miinuksena. Truma saisi olla 6kw ja sähkövastuksin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4874 : 31.10.2020 kello on 11:02 »
Kosteusmittaus korista kirjallisessa muodossa liikkeen leimalla ja kuittauksella koska muuten näyttää asialliselta autolta.