rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1190364 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4830 : 10.08.2020 kello on 15:49 »
15" renkaat? Liekö uudemmissakin sama homma. Tekisi tuumaa isompi hyvää, jos sopii.

Yllättävän paljon löytyy p****puhetta näistä ilmoituksista, mutta sama se on Saksassakin. Siellä ne yleisesti ottaen paremmin laadittuja, mutta asiavirheitä löytyy samaan tapaan, ja kelvottomia valokuvia. Viitaten tuohon satasen lätkään.
Yli 2006 :ssa kai 16" ja on 6 pulttiset. Niinhän ne vanhemmat viiutkin on 15"

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:03
  • Retkeilijä
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4831 : 10.08.2020 kello on 15:52 »
Juttelin vkl tuossa festareilla 7,8m Lmc intikan omistajan kanssa. Kehui että saisi olla vielä 1-1.5m pituutta lisää. Å:ssa olivat juuri käyneet Lofooteilla. Eikä mitään ongelmia ollut, ilmeisesti pätevä kuljettaja Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:19
  • Jaa mitä että?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4833 : 10.08.2020 kello on 17:45 »
Virpimu ajo just kortin, siitä sille kulku peli Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4834 : 10.08.2020 kello on 18:19 »


..
Yksi asia on vielä se L-keittiön puute joissakin muuten sopivissa malleissa. Laskutilaa ei ole ollenkaan, jos lieden kansi on ylhäällä ja lavuaarin peittolevy pois paikaltaan.
Fränkissä vaikka onkin L-keittiö, ei laskutilaa liikaa ole. Altaiden kansista tulee hanan yläpuolelle tarjoilutaso. Spesiaali uralista  kansissa, jonka varaan rakentuu taso.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 03:09
  • Escucha el Oi!
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4835 : 10.08.2020 kello on 18:46 »
Fränkissä vaikka onkin L-keittiö, ei laskutilaa liikaa ole. Altaiden kansista tulee hanan yläpuolelle tarjoilutaso. Spesiaali uralista  kansissa, jonka varaan rakentuu taso.

mulla oli samanlaiset herkut jo vuoden 74 münsterlandissa..  :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4836 : 10.08.2020 kello on 21:23 »
Juttelin vkl tuossa festareilla 7,8m Lmc intikan omistajan kanssa. Kehui että saisi olla vielä 1-1.5m pituutta lisää. Å:ssa olivat juuri käyneet Lofooteilla. Eikä mitään ongelmia ollut, ilmeisesti pätevä kuljettaja Thumb

Pätevyys ei riitä, jos tila loppuu. Mulla noin kolmannes käytöstä on mökkireissuja. Mittailin viimeksi käydessäni, jotta 8 metrinen on maksimi ja sekin edellyttää maansiirtotöitä. Ihan samalla tavalla tila loppuu osalla alueista. Useamman kerran olen ollut alueella, jossa kuusimetrinen oli ihan maksimi. Ei Suomessa tosin.

Toinen juttu on se, mitä pariskunta tekee lisäpituudella, jos autoon ei tarvita autotallia. Iso takatalli, pitkittäinen takasänky,  L- keittiö ja erilliset suihku ja vessa sopivat 8 metriin hyvin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4837 : 10.08.2020 kello on 21:24 »
Tuota minäkin pohdin, mutta kun on ihan erikseen Alde mainittu.

Mulle on joka tapauksessa liian pitkä ja myös vanhempi kuin mitä olen tähän asti katsellut. Suomesta ei sopivaa tunnu löytyvän ja kun sattuu myynnissä olemaan, niin on ylihinnoiteltu.
Mulla oli tosiaan ihan sama ongelma sopivan löytämisessä. 1.5 vuotta Suomesta etsin enkä löytänyt yhtään jota olisin edes käynyt katsomassa.

Olethan tarkastanut sen Ruotsin tarjonnan mistä jossain toisessa ketjussa vinkkasin? Just paremmanpään integroiduissa oli yllättäviä hintaeroja Saksaan verrattuna.

Edit.
Tässä se mun aikaisempi teksti aiheesta.

https://karavaanari.org/index.php?topic=1943.msg497345.msg#497345
« Viimeksi muokattu: 10.08.2020 kello on 21:39 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4838 : 10.08.2020 kello on 21:31 »
mulla oli samanlaiset herkut jo vuoden 74 münsterlandissa..  :P
Saku on etevä eläin  :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4839 : 10.08.2020 kello on 21:32 »
Juttelin vkl tuossa festareilla 7,8m Lmc intikan omistajan kanssa. Kehui että saisi olla vielä 1-1.5m pituutta lisää. Å:ssa olivat juuri käyneet Lofooteilla. Eikä mitään ongelmia ollut, ilmeisesti pätevä kuljettaja Thumb
Mulla kans vajaat 8 metriä nykyinen kulkine. Ihan hyvin ois saanut olla vaikka sen 1 metrin pidempi. Ennen ajokokemuksia nykyisenkin koko hirvitti. Minulla kun ei ole aikaisempaa kokemusta mistään isommasta kalustosta.

Nyt kesän 7 viikon reissun jälkeen huomasi, ettei kasvanut koko vaikuttanut meidän käytössä mihinkään negatiivisesti. Entinen Hymeri oli 6.6m. Ihan samanlailla käytiin keskustoissa jne. tänäkin kesänä.
Yli 6 metrinen ei mahdu yhteen parkkiruutuun ja 9 metrinen menis niihin kahteen ruutuun ihan yhtä hyvin kuin se 6.6 metrinen.

Eri juttu tietenkin jos jossain erikoisen ahtaissa paikoissa kulkee tai ei pihalle mahdu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4840 : 10.08.2020 kello on 21:45 »
Mulla oli tosiaan ihan sama ongelma sopivan löytämisessä. 1.5 vuotta Suomesta etsin enkä löytänyt yhtään jota olisin edes käynyt katsomassa.

Olethan tarkastanut sen Ruotsin tarjonnan mistä jossain toisessa ketjussa vinkkasin? Just paremmanpään integroiduissa oli yllättäviä hintaeroja Saksaan verrattuna.

Ei sattunut osumaa. Myynnissä oli yksi lähes ajamaton kaksivuotias. Liian kallis minulle ja riski, sillä takuu ummessa eikä ole käytetty, jolloin vikoja ei ole voinut ilmetäkään. Valitettavasti noissa on ollut valmistusvirheistä johtuvia vuotojakin, jotka ovat edellyttäneet tehdaskorjauksen.

Voisi kyllä tutkia uudelleen. Mobile.de:n katson päivittäin, mutta sakut osaa pyytää oikeista yksilöistä riittävästi ja ne silti myös menevät nopeasti. Loput on myynnissä kuukausitolkulla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4841 : 10.08.2020 kello on 21:52 »
Ei sattunut osumaa. Myynnissä oli yksi lähes ajamaton kaksivuotias. Liian kallis minulle ja riski, sillä takuu ummessa eikä ole käytetty, jolloin vikoja ei ole voinut ilmetäkään. Valitettavasti noissa on ollut valmistusvirheistä johtuvia vuotojakin, jotka ovat edellyttäneet tehdaskorjauksen.

Voisi kyllä tutkia uudelleen. Mobile.de:n katson päivittäin, mutta sakut osaa pyytää oikeista yksilöistä riittävästi ja ne silti myös menevät nopeasti. Loput on myynnissä kuukausitolkulla.
No harmi ettei siellä sopivaa löytynyt. Kannattaa kyllä välillä vilkuilla tarjontaa. Tosiaan Suomeen verrattuna tarjontaa premiumeista ja integroiduista yleensä paljon enemmän. Monet autot oli Ruotsissa halvempia kuin Saksassa.

Ihmeen vähän tuontijuttuja ja kokemuksia Ruotsista. Tuo bytbil.com ei tullut edes ihan heti vastaan kun myyntisivustoa itse etsin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4842 : 11.08.2020 kello on 09:32 »
Katsoin Bytbiliä.

Hintataso tuntuu olevan Ruotsissa huomattavasti Saksaa korkeampi ja myymättöminä paljon uusia ylivuotisia autoja. Sellaisia en etsi vaan suunnilleen 4-7 vuotiaita, joita on vähemmän ja hintaa se 10-15 tonnia Saksaa enemmän.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4843 : 11.08.2020 kello on 09:36 »
Katsoin Bytbiliä.

Hintataso tuntuu olevan Ruotsissa huomattavasti Saksaa korkeampi ja myymättöminä paljon uusia ylivuotisia autoja. Sellaisia en etsi vaan suunnilleen 4-7 vuotiaita, joita on vähemmän ja hintaa se 10-15 tonnia Saksaa enemmän.
Äkkiseltään minusta hinnat oli Suomenkin hintatasoa korkeammat...

Toki katselin vain retkiautoja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4844 : 11.08.2020 kello on 10:16 »
Ruotsissa tuli reipas vuosi sitten uudet maksut matkailuautoille ja siitä johtuen kauppa pysähtyi.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2020 kello on 12:05 »