rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1190465 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:46
  • viva la France

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3826 : 8.02.2019 kello on 08:28 »
^
 Entäs jos on jo liian tolokku.  ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3827 : 8.02.2019 kello on 10:49 »
Minä taas en ymmärrä ratkaisuja, joissa vanhemmille ei ole omaa rauhaa, eli käytännössä parivuodetta toisessa päässä kulkinetta.

Vähän tuommoinen pienen bändin keikkabussiratkaisu . Silloinkin vain alapetien kitaristi ja rumpali saa bändärit viereen, basisti ja roudari/äänentarkkailija jää ilman.  :)

Omaan mieleen sopii tämä paremmin, kuin mikään muu mitä olen puoli-integroiduissa nähnyt. Eli käytännössä muut vaihtoehdot ovat vaikuttaneet olevan pöytäryhmän päälle, eli keskelle autoa katosta laskeutuvat vuode, joka blokkaa kaiken oleilumahdollisuude n autosta käytön ajaksi tai pöytäryhmästä rakentelun, jolla on vähän sama efekti. Eli siis tähän mennessä ainoa puoli-integroidun sisätilaratkaisu, jota edes teoriassa harkitsisin kahden aikuisen ja kahden pienen lapsen asuntoautoksi. Tosin en ole kyllä vaihtamassa puoli-integroituun edelleenkään tässä vaiheessa. Ensisijaisesti nyt olen ajatellut seuraavaksi kokeilla integroitua, jos ei satu tulemaan jotain erikoisen hyvää mahdollisuutta alkoviautosta, joka muutoin vastaa kaikkia tarpeita, vastaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3828 : 8.02.2019 kello on 11:10 »
https://m.nettikaravaani.com/muu-merkki/extreme/1514740?vifAdCount=5&vifNav=Y

Aikaisemmin en olekkaan törmännyt puoli integroituun jonka sänkyratkaisu voisi meile sopiakin. Tämä menisi nelihenkiselle lapsiperheelle.
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-ducato-joint-spl-158-2-3-130-km-kempingowy-kamper-camper-ID6BhCiX.html
Minun silmään näyttäsi nuo yläsängyt vähän niinkuin omatekemältä.
Mutta mene nyt sitten tietämään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:48
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3829 : 8.02.2019 kello on 11:52 »
Omaan mieleen sopii tämä paremmin, kuin mikään muu mitä olen puoli-integroiduissa nähnyt. Eli käytännössä muut vaihtoehdot ovat vaikuttaneet olevan pöytäryhmän päälle, eli keskelle autoa katosta laskeutuvat vuode, joka blokkaa kaiken oleilumahdollisuude n autosta käytön ajaksi tai pöytäryhmästä rakentelun, jolla on vähän sama efekti. Eli siis tähän mennessä ainoa puoli-integroidun sisätilaratkaisu, jota edes teoriassa harkitsisin kahden aikuisen ja kahden pienen lapsen asuntoautoksi. Tosin en ole kyllä vaihtamassa puoli-integroituun edelleenkään tässä vaiheessa. Ensisijaisesti nyt olen ajatellut seuraavaksi kokeilla integroitua, jos ei satu tulemaan jotain erikoisen hyvää mahdollisuutta alkoviautosta, joka muutoin vastaa kaikkia tarpeita, vastaan.
Se on aika vaikea yhdistelmä; kerrossänky ja takatalli - ilman että alavuodetta joutuu yö/päivämoodiin vaihtaa. Mitäs teet tallin romuille.. Rimorissa mulla oli ohjaamo jouten asumisaikaan - no, sinne piti pihakalusto (tuolit+pöytä) siirtää, jos ei ulkona pitänyt. Nuorimmaiselle keräänty tavaraa, niin ettei omaan sänkyyn sekaan mahtunut - ne sitten päiväksi yläpunkkaan..
Jossakin automallissa takatallin lattia on matalalle tehty (ja perää saa sitten varoa), jolloin alasängyn alle jää hivenen parempi tila. Aika kompromissista kuitenki kyse. Kaikkeen tottuu, tai jos ei, niin vaihtoon..

Minusta lähtökohtaisesti 4hlöä, niin puolikas tai peltikoppi ovat asumisen/nukkumisen kannalta kovin ahtaita - se etupää pitäisi saada nukkumiskäyttöön, niin keskelle jää tilaa oleskeluun. Neljä ihmistä (pl päiväkoti-ikäiset tai alle) kaikki takapäässä - kesällä tulee kuuma/happiloppuu. Joskus tuollaista ratkaisuakin mietin (Kabella oli pohjaratkaisuna myös). Toinen asia on nukkumisrauha..
Kerrosänky erillään takana on ainakin meillä toiminut mainiosti 11 vuotta, ja olisi mennyt aikuiskokoonkin lapsilla - vaan hubbettiin vaihtui..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3830 : 8.02.2019 kello on 13:11 »
Aika pitkälti samoilla linjoilla 88k5 kanssa. Varsinaisesti nyt seuraavaa katsellessa, tuo sisätila ei meilläkään ole se suurin syy päivityshaaveille. Kerrossänky takana ja alkovi on toiminut meillä vähintäänkin hyvin. Peltikuoriaisia ja/tai puoli-integroituja en ole koskaan edes oikeastaan katsellut, kun itsekin olen ollut sitä mieltä, että eivät ole meille kuitenkaan soveliaita tilojen suhteen.

Ihan mielenkiinnosta jos raportoisit jonkin kokemusten jälkeen, miten teillä laspet sopeutuu yhteiseen petiin? Ensin en edes ajatellut asiaa, mutta kun joku mainitsi asiasta, niin tuli vaan mieleen, että meillä varmaan nukahtamisessa voi tulla ongelmia, kun homma menee helposti pelleilyksi samassa sängyssä. Toki voihan nuo ainakin silloin nukahtamisen ajaksi erottaakin eri puolelle autoa. Tällä hetkellä integroidun puolesta verrattuna alkoviin itselläni suurin houkutin on kommentit viime kesältä, ettei takaa matkustaessa oikein näe maisemia. Kun yritin mainostaa, että katselkaa nyt vähän uloskin. Tosin enpä tiedä meneekö tämän suhteen investoidut rahat hukkaan. Lapset tekee mitä tekee joka tapauksessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3831 : 8.02.2019 kello on 15:17 »
Sanoisin omasta kokemuksesta, että vasta yli kymmenvuotiaat saattavat sopia samaan petiin. Meillä reissurauha on ollut taattu kerrossängyn ansiosta.

Olen nähnyt yhden puoli-integroidun Bürstnerin mallin, jossa on takana sivulla kerrossänky ja edessä alaslaskettava roikkupeti. Siinäkin jälkimmäinen laskeutuu pöytäryhmän päälle ja vaikeuttaa liikkumista. Lisäksi tulevat mainitut tavaransäilytysonge lmat.

Eli se on alkovi tai integroitu, jos ei väenväkisin halua toimivuusongelmia. Viikonloppu saattaa mennä missä vain, mutta kuukauden reissussa menisi hermot kaikkiin peti- ja tavarajumppapuuhiin .

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:48
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3832 : 8.02.2019 kello on 15:34 »
Täysdinetteisessä alkoviautossa tuppaa olemaan takamatkustajilla eteennäkemisessä ongelmia - meillä lapsena näkivät vielä (jos niitä kiinnostikaa), mutta nyt kun pituutta enempi kuin itäsuomalaisella aikuisella, hankaluuksia. Saati, jos "tyhjänpaikan" niskatuki olisi ollut paikkoillaa muulloin kun katsastuksessa. Takavetoissa autoissa vielä lattia ylempänä. Kolikon toinen puoli on; alkovi matalalla. Tikkaat on, vaan ei tartte muut kui alle kouluikäiset  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3833 : 8.02.2019 kello on 16:24 »
Meillä lapset sekä henkilöautossa, että asuntoautossa on jouduttu erottamaan toinen eteen ja toinen taakse, että kuskilla ei pala käpy.  Mutta kun vaimo ei suostu missään olosuhteissa ajamaan, niin minä en toki tuosta maisemattomuudesta ole joutunut kärismään. Lapset olisi melkein poikkeuksestta jos itse saisivat valita mieluummin nenä kiinni pädissä tai kännykässä kuin katsoisivat maisemia. Tätä toki rajoitetaan muillakin tavoin, koska aiheuttaa muutenkin rauhattomuutta. Mutta tosiaan maisemien ja ehkä myöskin sen takia että tuntuisi että matkaa tehdään enemmän yhdessä. Nyt etupenkillä olevat ovat vähän kuin eri porukkaa dinetessä istuviin verrattuna. Keskustelukaan ei onnistu huutamatta tai erityisjärjestelyil lä.

Viikonloppu saattaa mennä missä vain, mutta kuukauden reissussa menisi hermot kaikkiin peti- ja tavarajumppapuuhiin .

Tämä itsellä on ollut monessa muussakin taka-ajatuksena. Samasta syystä myös nuo pöytäryhmästä rakennettavat nukkumapaikkaratkai sut olen järjestäen hyllännyt katsomatta edes muutoin auton, hintaan, varusteisiin, kuntoon yms.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3834 : 9.02.2019 kello on 15:29 »
Jos ihan varovasti laitan tämän esille: https://www.nettikaravaani.com/hymer/s-800/1514828

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3835 : 9.02.2019 kello on 15:38 »
Laita vaan. Ei mitenkään kyllä sopisi meidän käyttöön.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3836 : 9.02.2019 kello on 16:24 »
Jos ihan varovasti laitan tämän esille: https://www.nettikaravaani.com/hymer/s-800/1514828

Varmaan kiva peli, meille vähän turhan iso. mutta ihmettelen, että liike laittaa ilmoituksen matkailuautosta, ilman ainuttakaan kuvaa sisältä.. Kun omasta mielestä noi ulkokuvat ei oo mahdottoman tärkeitä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:48
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3837 : 9.02.2019 kello on 16:28 »
Jos ihan varovasti laitan tämän esille: https://www.nettikaravaani.com/hymer/s-800/1514828
Onko niin, että Hymer ei käytä kaksoispohjaratkais ua? Erillisluukkuja kuitenki helmoissa.. mitenhän lie yhtenäinen lattiakorko. Sisäkuvista näkis, jos olis.

Ikään ja kilsoihin nähden aika kova hinta..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3838 : 9.02.2019 kello on 16:46 »
Kyllä on kalliihko. Saksassa olen nähnyt samaan hintaan alle 100 t ajettuja 4-5 vuotta uudempia. Vähän niitä kyllä tarjolla on, tai sitten kilometrit on ylittäneet minun kriteerit.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:46
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3839 : 9.02.2019 kello on 17:30 »
Onko niin, että Hymer ei käytä kaksoispohjaratkais ua? Erillisluukkuja kuitenki helmoissa.. mitenhän lie yhtenäinen lattiakorko. Sisäkuvista näkis, jos olis.

Ikään ja kilsoihin nähden aika kova hinta..
Ihan uusimmissa introiduissa osassa on aito kaksoispohja, joissain vanhemmissa isoissa malleissa on keskellä runkopalkkien välissä matala tila. Ne sivussa olevat luukut peittää vain ohuet muovilaatikot lattia alla.