rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1214671 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3495 : 19.11.2018 kello on 17:01 »
Miksiköhän ne pilaa hyvän kulkimen parivuoteella ;) ;D ;D
tähä vois heittää vastakysymyksen.. miks pilata toimiva parisuhde erillisvuoteilla?.... ite en kyllä kattelis semmosta miss ei oo parisänkyy.....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3496 : 19.11.2018 kello on 17:03 »
Miksiköhän ne pilaa hyvän kulkimen parivuoteella ;) ;D ;D

Onko Tiplomaatilla kotonakin erillisvuoteet...     ...Ja seinä välissä.  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:10
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3497 : 19.11.2018 kello on 17:14 »
Liekkö se tuossa?
https://www.helsinkicaravan.fi/matkailuauto/flair-7100i-1494627

Muuten voisi olla mutta tavoitteena lienee katsella autoja joiden pyynti olisi siellä 20 kilon pienemmällä puolella. Tai sitten isosti tinkivaraa. Mikä tarkoittaa että nämä 7100 lienee lähes säännönmukaisesti yli budjetin. Fiat alustaista 6700 pidän realistisempana budjetille. Ja sitten jotain Artoja. Vetotavalla ei minulle niin väliä. Eikä merkilläkään. Toki jos samanlainen  on samaan hintaan eri alustoilla voi vaikuttaa mutta muuten minä teen päätöksen perustuen kovin moneen muuhun kriteeriin ennen alustan merkkiä, moottoria tai vetotapaa. Kantavuus välillä on kyllä huono. Jossakin kai olisi mahdollista rekisteröidä uudestaan c- kortilliseksi jolloin saisi lisää kantavuutta.

Seuraavan ostoksen ajattelin ennen kauppoja kierrättää kyllä puntarin kautta jotta tiedän mitä olen hankkimassa.

Eläkelläiset saavat puolestani ostaa sellaisia kuin haluavat. Itselleenhän ne uudet auyot tuleekin ostaa ei sille seuraavalle käyttäjälle. Mutta joskus olen kyllä pohtinut että onnistuuko tuollaisen roikkupedin asentaminen jälkikäteen ja millä kustannuksilla?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3498 : 19.11.2018 kello on 17:36 »
Onko Tiplomaatilla kotonakin erillisvuoteet...     ...Ja seinä välissä.  ;D
Häh,häh ei ole ;) ;D Seinä välissä ::) Onks se sitten sitä turva seksiä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:22
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3499 : 19.11.2018 kello on 17:51 »
Muuten voisi olla mutta tavoitteena lienee katsella autoja joiden pyynti olisi siellä 20 kilon pienemmällä puolella. Tai sitten isosti tinkivaraa. Mikä tarkoittaa että nämä 7100 lienee lähes säännönmukaisesti yli budjetin. Fiat alustaista 6700 pidän realistisempana budjetille. Ja sitten jotain Artoja. Vetotavalla ei minulle niin väliä. Eikä merkilläkään. Toki jos samanlainen  on samaan hintaan eri alustoilla voi vaikuttaa mutta muuten minä teen päätöksen perustuen kovin moneen muuhun kriteeriin ennen alustan merkkiä, moottoria tai vetotapaa. Kantavuus välillä on kyllä huono. Jossakin kai olisi mahdollista rekisteröidä uudestaan c- kortilliseksi jolloin saisi lisää kantavuutta.

Seuraavan ostoksen ajattelin ennen kauppoja kierrättää kyllä puntarin kautta jotta tiedän mitä olen hankkimassa.

Eläkelläiset saavat puolestani ostaa sellaisia kuin haluavat. Itselleenhän ne uudet auyot tuleekin ostaa ei sille seuraavalle käyttäjälle. Mutta joskus olen kyllä pohtinut että onnistuuko tuollaisen roikkupedin asentaminen jälkikäteen ja millä kustannuksilla?
Itse en k****skaan 6700:n suuntaan kun tällainen näillä kilometreillä on tarjolla. Tuosta autosta olimme itsekin kiinnostuneita. Jätettiin kakkoseksi koon vuoksi. Kaupatkin oli jo pääpiirteissään valmiiksi laskettuna.
Roikkupeti ei kovin yksinkertainen jälkikäteen laittaa . Ainakaan Hymeriin ei taida saada sitä sisäpuolelle ilman tuulilasin irroitusta . Ja itku tulis silmään sen asennuksessakin.
Mekanismi sen verran järeä. Uusin tuon hubbetin suojakankaan omaani. Joku oli potkinut rikki sitä vähän. Saksasta tilasin uuden alkuperäisen. Eikä sitten kovin helppo tehdä juuri samanlainen jos miettii halvemmalla hankkimista. Eihän noita tartte alvariinsa ostaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:21
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3500 : 19.11.2018 kello on 19:04 »
Häh,häh ei ole ;) ;D Seinä välissä ::) Onks se sitten sitä turva seksiä?

Glory Hole, sitä ei tosin pidetä mitenkään turallisena

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:10
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3501 : 19.11.2018 kello on 20:29 »
Itse en k****skaan 6700:n suuntaan kun tällainen näillä kilometreillä on tarjolla. Tuosta autosta olimme itsekin kiinnostuneita. Jätettiin kakkoseksi koon vuoksi. Kaupatkin oli jo pääpiirteissään valmiiksi laskettuna.

20 kilon budjettiin pitää valitettavasti laittaa 50 prosenttia lisää maahua että päästään 30 kilon budjettiin. Ei sillä että tuo auto olisi huono ratkaisu.

Ymmärrän että takaveto on jossain olosuhteissa ilmeisesti parempi. Mutta mitä muita etuja 7100 on verrattuna tuohon 6700? Alustan puolesta itselleni on tosiaan merkittävää oikeastaanainoastaa n kustannustehokkuus. Moottorin tehosta en oikeastaan välitä lainkaan, uskon että kaikissa näissä auto kiihtyy sinne matkanopeuteen lopulta.

Kantavuus on tosiaan yksi jota tuossa Ivecossa näyttäisi olevan kivasti. Muistanko oikein että näitäkin olisi Alkon alustoilla. Onko niissä hyviä / huonoja puolia.

Onkos tuossa sivuttaisessa penkissä turvavöitä? Vaimolta en ole vielä teoriassakaan kysynyt että mitä jos autossa on vain kolmet vyöt että haittaako? Voi olla että vaimo on sitä sorttia ettei halua matkustaa jos ei ole vöitä.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2018 kello on 20:44 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3502 : 19.11.2018 kello on 20:44 »
7100/8000:ssa on Ivecon alusta. Sivuttaissa penkissä on turvavyöt. Ymmärtääkseni Alkon alusta on etuvetoinen.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 23:31
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3503 : 19.11.2018 kello on 20:47 »
7100/8000:ssa on Ivecon alusta. Sivuttaissa penkissä on turvavyöt. Ymmärtääkseni Alkon alusta on etuvetoinen.

Meillä on etuvetoinen arto ja alkon alusta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:10
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3504 : 19.11.2018 kello on 20:59 »
Näin olen tosiaan ymmärtänyt tuon Ivevon. Ja olikos jossain Mersuukin alustana? No lähinnä minä siis arvotan alustan arvioitujen kustannusten perusteella  eli polttoainekustannuk set, arvioidut huoltokustannukset, lauttamaksut, siltamaksut, verot jne.

Muutoin sisätilat ja niiden käytännöllisyys omiin tarpeisiin on huomattavasti isommassa asemassa. Tämä asetelma ainakin hieman arveluttaisi. Näyttäisi että pöydässä on jokin laajennusosa alla? Mihin suuntaan tuo mahdollisesti laajenee?

https://m.nettikaravaani.com/arto/fiat-niesmann/1508087?vifAdCount=0&vifNav=Y

Tämä olisi oikeasti lähempänä realismia omissa ajatuksissa. Mutta sen verran laimeasti on tämäkään sytyttänyt kiimaa että jollekin muulle kai menee.

Mitenkäs mahtuuko tuosta Arton takatallin ovesta aikuisten fillarit sisään?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:00
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3505 : 19.11.2018 kello on 21:02 »
aika pieni kantavuus^

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:10
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3506 : 19.11.2018 kello on 21:05 »
Sepä tuossa olisi yksi ongelma ja jos on yhtään samaa vikaa näissä 2000 luvun autoissa kuin omassa 80-luvun lopun ihmeessä, niin vielä vähemmän on oikeasti. Mikäli tuota kylttiä ja käytäntöä ymmärrän tuon kokonaismassan kai voisi korottaa 3850 kiloon aika kivuttomasti?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:00
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3507 : 19.11.2018 kello on 21:13 »
niimpä onkin helppo homma, periaatteessa katsastuskonttorill a käynti ja ilmoitus nostosta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:58
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3508 : 19.11.2018 kello on 21:20 »
https://m.nettikaravaani.com/arto/fiat-niesmann/1508087?vifAdCount=0&vifNav=Y
Mitenkäs mahtuuko tuosta Arton takatallin ovesta aikuisten fillarit sisään?

Vain yxi ovi.
Täytyy olla taitettavat fillarit.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 23:31
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3509 : 19.11.2018 kello on 21:39 »
Mitenkäs mahtuuko tuosta Arton takatallin ovesta aikuisten fillarit sisään?

Auto ollut meillä vasta muutaman kuukauden ja en ole kuskannut sillä kun pojan pyörää mikä ainakin mahtui hyvin, siinä 24" renkaat ja ns. Nuorisopyörä.