rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1190685 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
  • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3255 : 24.09.2018 kello on 13:20 »
Jos omassani olisi ollut kerrossänky , en olisi ostanut sitä  :laugh:

Jälleen yksi syy mikä erottaa meiät toisistaan. Ilo on kyllä kokonaan mun puolellani!  :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3256 : 24.09.2018 kello on 14:00 »
Jälleen yksi syy mikä erottaa meiät toisistaan. Ilo on kyllä kokonaan mun puolellani!  :laugh:
Niin, kun ei ne lapset enää mukana kulje, ei aikoihin kulkeneet , miksi ostaa sellainen jossa järkevä tila on käytetty johonkin tarpeettomaan.
Vaikka se TOISENmielestä olisi mainio asia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
  • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3257 : 24.09.2018 kello on 14:23 »
Jos omassani olisi ollut kerrossänky , en olisi ostanut sitä  :laugh:

Niin, kun ei ne lapset enää mukana kulje, ei aikoihin kulkeneet , miksi ostaa sellainen jossa järkevä tila on käytetty johonkin tarpeettomaan.
Vaikka se TOISENmielestä olisi mainio asia.

Minkä takia se nyt sit närästää sua, että meillä muksut edelleen kulkevat mukana, ja pelit valitaan sen mukaan? Meillä kerrossängyt ovat kyl erittäin hyötykäytössä. Vai onko se susta jotenkin hassua, et meillä muksut haluavat edelleen nähdä maailmaa?  8)

Eikös sulla muuten sitäpaitti ollu vaunu jossain kausipaikalla, vai matkailuauto kans???

Eipä nyt pitäisi olla kovin iso asia, et jokainen tekee valintansa ja hankintapäätöksen itte. Vai onko se sullakin siks, kun muutkin täällä? Joskus tuntuu, että täällä jotkut ei vaan tajua ku yhdenlaisten eli samanlaisten hankkimista ku ittellä on. Välittämättä tippaakaan toisen tarpeista ja lähtökohdista. Kaikille nyt vaan ei sovi samanmalliset kengät, samasta koosta puhumattakaan. Ja juuei sikseen, et täällä laajalti levitettävä länkytys nyt meilläpäin mihinkään vaikuttais. Eikä tää loppujurnutus nyt ollu pelkästään tähän keskusteluun liittyvä. :-)

Edelleen, nostosängyn merkkaaminen ilmossa kerrossängyksi on vähintään isompi skeidanheitto ku auton leveyden merkkaaminen ~9 metrin luokkaan. Tuota leveyttä nyt ei usko kukaan, mut kerrossänkyä sellaista etsivä toivoisi sit kyl myös löytävänsä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3258 : 24.09.2018 kello on 14:50 »
Minä nyt en ymmärrä, mistä tämä sanailu. Itsekin kerrossänkykulkinei ta omistaneena ja omistavana hankin sellaisen tarpeen vuoksi; jos sitä ei ole niin sitten sen tilalla on muuta. Luonnollinen asia. Huonompana pidän sitä, että lapsiperhe yrittää majoittua petijumppavuoteisii n, kahdella parisängyllä varustettuihin tai vastaaviin ratkaisuihin. Sitten kun kerrossänkykulkinet ta ei tarvita, niin myydään se lapsiperheelle ja ostetaan tilalle sopivampi. Edessä itsellä joidenkin vuosien kuluttua, elleivät teinit halua sopia roikkupetiin jo aikaisemmin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3259 : 24.09.2018 kello on 15:39 »
Minkä takia se nyt sit närästää sua, että meillä muksut edelleen kulkevat mukana, ja pelit valitaan sen mukaan

En missään kohti ole sinun valintoja kiistänyt ……
Kirjoitin ilman ketään lainaamatta nostosänky/kerrossänky jatkumoon
Jos omassani olisi ollut kerrossänky , en olisi ostanut sitä  :laugh:
Tuohon !
Minulla on varmaankin aukkoja tiedoissa, kun en ole havainnut että nostosänky on myös kerrossänky.
Mikäli kykenet osoittamaan että olisin jotenkin puuttunut, vähätellyt jne niin pyydän nöyrimmästi anteeksi. Jokainen ostaa kulkimen itselleen, ei toisen kerrossänkytarvetta varten
Eikä tää loppujurnutus nyt ollu pelkästään tähän keskusteluun liittyvä. :-)
Sen huomasin kyllä , minä en koskaan kerro mikä on hyvä toiselle, niitä on ihan eri henkilö(t)

Edelleen, nostosängyn merkkaaminen ilmossa kerrossängyksi on vähintään isompi skeidanheitto.....
Tuohon netticaravaanin varusteitten ruksaamiseen olen kyllä tottunut että niissä virheitä, minunkin autossa oli generaattori ja vetokoukku. Totuus oli invertteri ja fillariteline
Minä nyt en ymmärrä, mistä tämä sanailu. Itsekin kerrossänkykulkinei ta omistaneena ja omistavana hankin sellaisen tarpeen vuoksi; jos sitä ei ole niin sitten sen tilalla on muuta. Luonnollinen asia. Huonompana pidän sitä, että lapsiperhe yrittää majoittua petijumppavuoteisii n, kahdella parisängyllä varustettuihin tai vastaaviin ratkaisuihin. Sitten kun kerrossänkykulkinet ta ei tarvita, niin myydään se lapsiperheelle ja ostetaan tilalle sopivampi. Edessä itsellä joidenkin vuosien kuluttua, elleivät teinit halua sopia roikkupetiin jo aikaisemmin.

Aina ei voi ymmärtää. Oli minullakin parissa vaunussa kerrossängyt , tuoreena autoilijana ja nuoremman lapsen ollessa 33v , en koe sitä itselle tarpeelliseksi

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3260 : 24.09.2018 kello on 18:57 »
Jälleen yksi syy mikä erottaa meiät toisistaan. Ilo on kyllä kokonaan mun puolellani!  :laugh:
Parissakin autossa olen nähnyt kun kerrossängystä on modattu kunnollinen iso tankokaappi henkarisäilytykseen ,mikä on mun mielestä paras vaatteiden säilytystapa niin autossa kuin kotonakin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
  • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3261 : 24.09.2018 kello on 20:43 »
Parissakin autossa olen nähnyt kun kerrossängystä on modattu kunnollinen iso tankokaappi henkarisäilytykseen ,mikä on mun mielestä paras vaatteiden säilytystapa niin autossa kuin kotonakin.

Väittäisin kuitenkin, et tankokaappi on aika huono lasten säilytykseen, henkareilla tai ilman. Nukkumisen kanssa on varmaan vielä heikompaa. Liekö edes laillista? Tankokaapista en tiiä et kukaan olis tehny kerrossänkyä.  ::)
Siinä vaiheessa kun me ei kerrossänkyjä enää tarvita, kulkinekin on varmaan jossain vaiheessa vaihtunut matalammalla olevalla parisängyllä varustettuun. Eipä ole sen kummempi juttu.

Jälleen käyttötapa- ja käytöseroja. Omat ja perheen muitten t-paidat, farkut sun muut rennot reissuvaatteet menee näppärimmin viikattuina hyllylle. Joskus tuntuu et jopa ihan ittekseen... Paksumpia talvikamppeita ei tarvi viikata, eikä ripustaa hankkimaan, kun niitä ei kuitenkaan kulkineeseen viedä. Ja mikäs siinä, ei sun henkarit vie kuiteskaan meitin hiukka pienempää tankotilaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
  • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3262 : 24.09.2018 kello on 20:51 »
Minä nyt en ymmärrä, mistä tämä sanailu. Itsekin kerrossänkykulkinei ta omistaneena ja omistavana hankin sellaisen tarpeen vuoksi; jos sitä ei ole niin sitten sen tilalla on muuta. Luonnollinen asia. Huonompana pidän sitä, että lapsiperhe yrittää majoittua petijumppavuoteisii n, kahdella parisängyllä varustettuihin tai vastaaviin ratkaisuihin. Sitten kun kerrossänkykulkinet ta ei tarvita, niin myydään se lapsiperheelle ja ostetaan tilalle sopivampi. Edessä itsellä joidenkin vuosien kuluttua, elleivät teinit halua sopia roikkupetiin jo aikaisemmin.

Juuh, liikkuvalle luonteelle jokailtainen petausjumppa olis tosi iso miiiinus. Ja aikoinaan tuli koklattua pikkutenavien sijoitusta samaan parivuoteeseen. Ihan liikaa erotuomarihommia nukkumaanmenovaihee ssa, nyt sais jo suunnilleen olla nyrkkeilyhanskat.. Mut joo, kakaroita kun on erilaisia. Ja nää omat nukkuu parhaiten kerrostettuina.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3263 : 24.09.2018 kello on 21:02 »
No mulla kun on kerrossänky tuossa kulkineessa. Niin alapeti toimii tallina, ja yläpedillä on muuten vaan tavaraa. Siellä on esim. mikroaaltouuni, reppua yms. (ei pääse tuolta jarrutuksessa tulemaan eteenpäin kun siinä on seinä). Onkohan kahtena yönä ollut vajaan kymmenen vuoden aikana peti alkuperäisessä tarkoituksessa käytössä..



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
  • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3264 : 24.09.2018 kello on 21:03 »
Tuohon netticaravaanin varusteitten ruksaamiseen olen kyllä tottunut että niissä virheitä, minunkin autossa oli generaattori ja vetokoukku. Totuus oli invertteri ja fillariteline

Joo, mut noita sentään harvemmin. Nostosänky vs. kerrossänky-sotkuja on aika helskatin paljon enemmän. Systemaattiset virheet olis kuvallinen ja helpompi saada poies.

Aina ei voi ymmärtää. Oli minullakin parissa vaunussa kerrossängyt , tuoreena autoilijana ja nuoremman lapsen ollessa 33v , en koe sitä itselle tarpeelliseksi

Mikäs ongelma se nyt sitten on? Mä ymmärrän ihan hyvin, ettet halua tai tarvi kerrossänkyä. Miks se olis vaikeeta?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3265 : 24.09.2018 kello on 21:09 »
Minulla lapsenlapset nukkuu ohjaamon päällä olevassa laskettavassa vuoteessa. Eivät tappele, eikä kähise, kun toinen mahdollisuus nukkua ulkona. Ja ottavat lakin pois ruokapöydässä. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3266 : 24.09.2018 kello on 21:25 »
Mikäs ongelma se nyt sitten on? Mä ymmärrän ihan hyvin, ettet halua tai tarvi kerrossänkyä. Miks se olis vaikeeta?
Sanotaanko nyt niin ettei se ole minulle ongelma, vaan jouduin ongelmaksi  ??? Kun kerroin yleisesti etten MINÄ KAIPAA KERROSSÄNKYÄ
en kieltänyt muita, en sanonut ettei sillä tee mitään, enkä kohdistanut sitä keneenkään. Onko asia loppuunkäsitelty ?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3267 : 24.09.2018 kello on 21:26 »
Minulla lapsenlapset nukkuu ohjaamon päällä olevassa laskettavassa vuoteessa. Eivät tappele, eikä kähise, kun toinen mahdollisuus nukkua ulkona. Ja ottavat lakin pois ruokapöydässä. :D
Jep , se on hyvä meillä jos vaimo kuorsaa liikaa  ::) :-* ;D :laugh: :laugh: :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3268 : 24.09.2018 kello on 22:28 »
Kaverillani Arskalla (nimi muutettu) oli pitkään kerrossänkyauto senkin jälkeen, kun lapset ei enää reissussa mukana kulkeneet. Rouvan paikka oli alkovissa, Arskan kerrossängyn alapetillä. Kertoi, että käy kyllä mieluusti alkovissa kylässä, mutta palaa omaan petiin yöunet nukkumaan.  ;D

Talli pitäisi saada kunnollinen, se tässä on oikeastaan ainoa, joka autonvaihtoon on ajamassa, sellaisella kantavuudella, että ei rajoita elämää. Lisäksi paremmat näkymät dinetistä ulos ja eristetty ohjaamo kiinnostaisi. Erillinen suihku päälle. Tiedossa on, mikä vaatimukset täyttää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:44
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3269 : 24.09.2018 kello on 23:08 »
https://www.nettikaravaani.com/muu-merkki/seket-peugeot/1506521  bensakoneella, ilman dsl veroa, kotimaisella korilla oleva m-auto vailla uutta kotia.