rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1217523 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:58
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2655 : 24.04.2018 kello on 18:57 »
Mikä on fiiatin 2,8:n teho. Jossakin sanotaan että 107kW. Entäs tämä, 64kW.   https://www.nettikaravaani.com/swift/ducato/1495879  ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:46
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2656 : 24.04.2018 kello on 19:16 »
Mikä on fiiatin 2,8:n teho. Jossakin sanotaan että 107kW. Entäs tämä, 64kW.   https://www.nettikaravaani.com/swift/ducato/1495879  ::)

Tuon mukaan Ducatosta on ollut turboton 2.8 myös mutta siinä hevosvoimia 86, joka ei täsmää 64kw:n kanssa. Kylkimerkki viittaisi tuohon koneeseen. 2.5TD, 2.8 i.d.t.d. 2.8D itselle outo mutta jotenkin voisi olla juuri tuo.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato

edit: eiku tuohan täsmää just 64kw = 85.83hv. Turboton 2.8. Onkohan muuten sama kone muuten kuin idtd....

« Viimeksi muokattu: 24.04.2018 kello on 20:14 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:01

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:36
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2658 : 24.04.2018 kello on 21:27 »
Aika kestävä peli saattaa olla 2.8 D.  :)

Vaan alustaan kuuluu muutakin tekniikkaa kuin moottori.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:58
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2659 : 28.04.2018 kello on 07:40 »
Tästä tinkimään, jos etuveto+teli sekä truma kelpaa: https://www.nettikaravaani.com/hymer/b754/1496090

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:24
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2660 : 28.04.2018 kello on 12:24 »
Höpö näemmä tehnyt virheostoksen ja etsii taas uutta kun jatkuvasti näitä tuo esille.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:36
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2661 : 28.04.2018 kello on 12:36 »
Jos ei tykkää riittävästä tavaratilasta niin tuo on hyvä. Tavaraboksi varusteena kertoo heti, että tilapulaa on ollut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2662 : 28.04.2018 kello on 13:44 »
Höpö näemmä tehnyt virheostoksen ja etsii taas uutta kun jatkuvasti näitä tuo esille.

Minä luulen, että hän yrittää neuvoa meitä miniautoilla kulkevia vaihtamaan ainoisiin "oikean kokoisiin ja tyyppisiin" autoihin  ymmärtämättä, että kaikilla ei ole samanlaisia tarpeita kuin hänellä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:58
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2663 : 28.04.2018 kello on 13:59 »
^
^
^

^
Onko se niin kauhean paha jos näillä sivuilla otetaan esille karavan asiaa. En laita yhtään kuljinta (alkovi, puoli-intekroitu)  esille, ettei ole minun syy, kun vääriä ostoksia tulee entisten lisäksi myyntiin, kun niitä on jo pari tuhatta.
Kahtokeepa viimmeisiä monen sivun kirjoituksia, joissa samat henkilöt kirjoittaa jatkuvasti jonniin joutavia jorinoita, joilla ei karavan harrastuksen kanssa ole mitään yhteistä. Kirjoittavatkohan he samat jorinat Hieroja lehden sivuillekkin.  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:24
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2664 : 28.04.2018 kello on 14:19 »

Onko se niin kauhean paha jos näillä sivuilla otetaan esille karavan asiaa. En laita yhtään kuljinta (alkovi, puoli-intekroitu)  esille, ettei ole minun syy, kun vääriä ostoksia tulee entisten lisäksi myyntiin, kun niitä on jo pari tuhatta.


Eiköhän jokainen itse päätä mikä on virheosto ja mikä ei. Tuo täysin yhdestä näkökulmasta jatkuvasti esiin tuomasi näkökanta lähinnä huvittaa, joskus vituttaakin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2665 : 28.04.2018 kello on 14:52 »
Eiköhän jokainen itse päätä mikä on virheosto ja mikä ei. Tuo täysin yhdestä näkökulmasta jatkuvasti esiin tuomasi näkökanta lähinnä huvittaa, joskus vituttaakin.

Etkös juuri edellisessä viestissäsi arvellut höpön tehneen virheostoksen? Ja nyt annat ymmärtää, ettei pitäisi muiden hankintoja virheostoksiksi kutsua. Jota mieltä toki itsekin olen.

Vaan laita vaan Höpöttäjä linkkejä, yksi meni jo niin liki, että soittelin myyjältä lisätietoja, ei sitten ihan natsannut. Tää viimeisin homer on mulle liian iso.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:58
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2666 : 28.04.2018 kello on 16:37 »
Etkös juuri edellisessä viestissäsi arvellut höpön tehneen virheostoksen? Ja nyt annat ymmärtää, ettei pitäisi muiden hankintoja virheostoksiksi kutsua. Jota mieltä toki itsekin olen.

Vaan laita vaan Höpöttäjä linkkejä, yksi meni jo niin liki, että soittelin myyjältä lisätietoja, ei sitten ihan natsannut. Tää viimeisin homer on mulle liian iso.

Aivan.  Thumb

Luulisin että meillä jokaisella on mielessä, minkä hintainen ja minkälainen ostoksen pitää olla. Itse tiesin -70 luvun lopussa ekan. Sitten -80 luvun lopussa toisen. Seuraavan sitten -90 luvun lopussa. Ja nyt 2017 viimmeisen. Eikä yhtään kertaa ole tarvinnut vaihtaa (rakentaa) väärän ostoksen takia, tai vaihtamisen ilosta. Rahvaalla on liikkumisvara hankinnoissa hyvin pieni.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:36
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #2667 : 28.04.2018 kello on 17:00 »
Etpä sinä ainoa ole, joka kalustoa ei myötäänsä vaihda. Minä olen vaihtanut kerran, silloin syy oli taloudellinen. Ensimmäistä ostaessani ei ollut vielä varaa sellaiseen, jonka olisin halunnut. Kolmessa vuodessa hävisin hinnassa 5% eli noin 500 euroa ja saman verran haku-, rekisteröinti- ym. kuluja. Vaunua vedin siinä ajassa noin 30.000 km.

Nyt saattaisi ruveta olemaan vaihtamisen aika, mutta tiiä sitten, kummat tarpeet voittavat. Ajaako mukavuudenhalu käytännöllisyyden edelle. Vaikka kuinka toisin väitetään, niin yksi kulkine ei voi olla paras kaikkiin käyttötarkoituksiin . Aina tarvitaan kompromisseja ja sopeutumista.

Minua ei haittaa yhtään, että laitetaan linkkejä. Päinvastoin, niistä ja muiden kommenteista saa uusia näkökulmia, osaltani yritän antaa sellaisia muillekin. Se kyllä haittaa, jos mollataan toisten valintoja ja julistetaan oma ainoaksi oikeaksi. Tuohon kohta kymmenen vuotta kuultuun rahvas sitä ja rahvas tätä-argumentointiin alkaa olla jo tottunut. Siitä en ole mieltäni muuttanut, että tämä on kaikille sopiva harrastus ja sellaisena sen pitäisi pysyäkin.

  • Vieras
  • Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #2668 : 28.04.2018 kello on 17:10 »
    Ei kannattaisi ottaa näitä juttuja niin tosissaan Thumb Mut kyllä höpö oikeilla jäljillä on tuosta virheostoksesta. Hyvin helposti sellaisen tekee kuten itsekkin tein ensimmäisen. Toinen ei ollut virheostos vaikkakaan ei ollut ihan sitä mitä haettiin. Sen saneli budjetti ja varmaan seuraavakin on vielä harjoituskappale. Sinänsä virheostoksestakin on hyötyä kun senjälkeen tietää paremmin mikä itselle on sopiva. Autoja minäkin olen katsellut muttei niitä ole liiaksi tarjolla lapsiperheelle kera kahden koiran.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:46
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #2669 : 28.04.2018 kello on 17:38 »
    Mä en ole kyllä oikeaa vielä löytänyt:
    - B-kortilla ajettava (kuormattavuutta pitää kuitenkin olla)
    - Saunallinen
    - Luotettava ja huoltovapaa
    - Talvilämmin, kesäviileä
    - Pyykinpesukone ja  mielellään kodinhoitohuone
    - Takatallissa pitää olla Smart tai suurempi auto.
    - Makuuhuone, keittiö, olohuone ja työhuone erikseen.
    - Hinta ei voisi kyllä kovin paljoa yli 30teur olla.
    Paljon muita ominaisuuksia jäi mainitsematta. Mutta niin kauan kun esim. nämä ei täyty mennään täysin kompromisseillä.  ;)