rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1189742 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1035 : 1.07.2016 kello on 10:44 »
Nythän tuota on päivityksellä pyritty Fordissa korjaamaan. Jos kone on kunnossa ja softan päivitys tehty/tehdään, niin huoli on varmaan pienempi.

Tuo päivitystieto on mennyt kokonaan ohi, missä tietoa?
Alavääntöhän noista on kokonaan kateissa alunperin ja siihen on softaa saatavissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:20
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1036 : 1.07.2016 kello on 11:07 »
^
http://www.etis.ford.com

..VIN koodi ao. kohtaan (valmistenumero esim. otteesta) antaen tietoa avautuu..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1037 : 1.07.2016 kello on 11:44 »
Tuo päivitystieto on mennyt kokonaan ohi, missä tietoa?

Tällä viikolla käytin omani tuossa päivityksessä. Työnvastaanottajan puheista ymmärsin, että sillä saatetaan välttää 8-tonnin remontti.

Jännä yksityiskohta on, että käytin marraskuussa auton merkkihuollossa  ja tieto tuosta päivityksestä tuli joulukuussa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2021 kello on 09:49
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1038 : 1.07.2016 kello on 12:59 »
Onko toi Adria laadultaan paljonkin huonompi? Esim. korin saumat, vuodot jne.
Velipojalla oli n. tuonikäinen Adria uudesta ja vaihtoi sen pari vuotta sitten pois. Pikkuvikaa (sähkövikaa, sisustan repsotuksia ym.) oli ihan tolkuttomasti, sanoi että n. 50-kohtainen vikalista oli parhaimmillaan, tosin osa niistä Hiivatissa. Oli kyllä varmaan joku ma-kpl, luulisi kuuluvan enemmänkin jos tuo on normistaso. Vuodoista en muista maininneen.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:22.02.2024 kello on 00:33
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1039 : 1.07.2016 kello on 13:04 »
Tällä viikolla käytin omani tuossa päivityksessä. Työnvastaanottajan puheista ymmärsin, että sillä saatetaan välttää 8-tonnin remontti.

Jännä yksityiskohta on, että käytin marraskuussa auton merkkihuollossa  ja tieto tuosta päivityksestä tuli joulukuussa.

Eli oliskos viisainta sitten katsoa fiiun 2.3 tekniikalla (kyllähän sillä alustalla varmaan suoraankin pystyy ajamaan). Jakohihnaa, niveliä ja pisteosia jne. nyt vaihtelee surutta, mutta mäntävauriot tms.  rupee kuulostaan mul...ta suussa  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1040 : 1.07.2016 kello on 13:04 »
Eikös se ole parempi ostaa kunnollinen iso auto. Eikä alkaa kopperossa muksuja tappeluttamaan. Pieni auto ja sadepäivä, siinä pohjat riitelylle ja toralle. Tietysti jos kortti tekee rajoituksen, silloin on tyydyttävä pieneen autoon.

Harmi, ettei kahdeksanakselisia hirviplaneja enää tehdä.

Kannattaahan se ostaa auto, jossa on kaksi parisänkyä. Tappeluttaa lapset siinä toisessa sitten. Toista on, jos on kerrossängyssä jokaisella oma paikka, siinä pohjat omalla tilalle, hyvälle mielelle ja rauhoittumiselle. Uni tulee hetkessä ja herää hyvin levänneenä. Eikä tarvi "ison auton" täysdinetistä petailla.

Lapset jos on tottuneet viihtymään ulkona tai sadepäivänä jossain, missä on tekemistä eikä mettätien varressa autossa sateensuojassa, niin menee paremmin. Kahdeksanmetrisen parkkeeraus kaupungille voi olla hiukan haasteellista, kun pienemmällä paikka löytyy helposti.

Isoa tilaa voi olla mukava katsella, mutta jos sillä ei mitään tee niin herätys. Kannattaa hankkia tarpeeseensa, millainen se nyt sitten sattuu olemaankaan. Lapsiperheelle alkoviauto on paras, kun oikeasti toimivat integroidut on harvassa, kalliita ja isoja. Suurin osa ostajista kun ei ole entisiä tai nykyisiä autoalan ammattilaisia tai muuten vain remonttitaitoisia. Jos sattuu olemaan niin se on sitten toinen juttu, mutta pitäisi muistaa kelle mitäkin suosittelee.

Kannattaa siis aika tiukalla suodattimella näitä "oman auton suosituksia" lukea. Myös minun kirjoittamia, vaikka nyt satunkin olemaan perheellinen enkä isoisä. Minä kun liikun autolla retkeillen, mutten asu siinä enkä vaadi kaikkia kodin mukavuuksia. Vanhalle reppureissaajalle matkailuauto on luksusta edelleen. Jos on mukavuudenhaluinen lyhyitä matkoja Suomessa tekevä paikallaanolija, niin en osaa sellaisen tarpeita oikein mieltää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:02
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1041 : 1.07.2016 kello on 13:16 »
Tärkein asia on ne petit. Jos kolme lasta niin olisi tuo Alanin systeemi hyvä. Taka kerrossänky kolmelle ja edessä alkovi, tilava sellainen.
Se peti jumppa on se tappaja, kun kaikilla on se oma sopi minne mennä murjottamaan, niin matkailu sujuu hyvin.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:22.02.2024 kello on 00:33
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1042 : 1.07.2016 kello on 13:25 »
Tärkein asia on ne petit. Jos kolme lasta niin olisi tuo Alanin systeemi hyvä. Taka kerrossänky kolmelle ja edessä alkovi, tilava sellainen.
Se peti jumppa on se tappaja, kun kaikilla on se oma sopi minne mennä murjottamaan, niin matkailu sujuu hyvin.

ja 4-5 vuoden kuluttua kalusto vaihtoon ::) kun kerrossängyt pelkkänä romuhyllynä mukana ja itse könyät edelleen sinne alkoviin puolisosi kanssa maate. Ei onnistu :D eihän siellä jaksa peuhatakkaan lopun ikää :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:02
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1043 : 1.07.2016 kello on 14:01 »
Vekotin on helppo vaihtaa ja neljän viiden vuoden päästä sitten tietääkin jo oman tarpeensa hyvin.
Mutta tietysti iso takatallli sen päällä parivuode, alkovi ja junapenkeillä oleva pöytäryhmä ja toisella laidalla pitkä sohva tai kahden hengen pöytäryhmä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1044 : 1.07.2016 kello on 14:29 »
ja 4-5 vuoden kuluttua kalusto vaihtoon ::) kun kerrossängyt pelkkänä romuhyllynä mukana ja itse könyät edelleen sinne alkoviin puolisosi kanssa maate. Ei onnistu :D eihän siellä jaksa peuhatakkaan lopun ikää :laugh:

Niin saattaa käydä. Vaan miettii sitten, kumpi on tärkeämpää.

Mulle ainakin lasten viihtyvyys, enkä olisi ihan saletti siitä, että jäävät pois matkasta ihan äkkiä. Aikahan sen näyttää, mutta me tehdään hyviä reissuja.

Meillä saa muuten nostettua pystyyn alemman kerrossängyn ja siten isomman takatallin. Varmaan sama muillakin merkeillä kuin Hymerillä. Silloin ongelma enää yhden sängyn kokoinen, ja tilahan tunnetusti täyttyy nopeasti.

Kerrossänkyautot on muuten aika harvassa. Saattaa olla sopivan löytyminen työn takana.

Ja tärkein viimeisenä; peuhuupaikka on oltava, se on kaikkein tärkeintä. Muuten ei homma toimi.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1045 : 1.07.2016 kello on 19:12 »
Kysyit adrian laadusta,tosin mulla on vain kokemusta 05 vuotisesta,minulla on halki ulkoseinä, kuulemma tyyppivika,en tiedä onko jo tuon vuotisessa jo tämä italialainen laatu lasikuitu vsihdettu parempi laatuiseen.  Tosiaan sisustasta sen verran että istuinryhmän jokainen liitos on pettänyt, sisällä olevat muovilistat kutistuneet,osa kaapistojen lukoista asennettu silleen ettei edes lukonkieli osu vastakappaleeseen.. Mutta jotain on tehty viimisen päälle,keväällä meinasin korjata tuon haljenneen seinän niin empä saannut kaapistoa millään irti,. Itse en voi sanoa että adria olisi laadukas,enkä koskaan ostaisi toista adriaa.


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:59
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1046 : 1.07.2016 kello on 20:06 »
Kysyit adrian laadusta,tosin mulla on vain kokemusta 05 vuotisesta,minulla on halki ulkoseinä, kuulemma tyyppivika,en tiedä onko jo tuon vuotisessa jo tämä italialainen laatu lasikuitu vsihdettu parempi laatuiseen.  Tosiaan sisustasta sen verran että istuinryhmän jokainen liitos on pettänyt, sisällä olevat muovilistat kutistuneet,osa kaapistojen lukoista asennettu silleen ettei edes lukonkieli osu vastakappaleeseen.. Mutta jotain on tehty viimisen päälle,keväällä meinasin korjata tuon haljenneen seinän niin empä saannut kaapistoa millään irti,. Itse en voi sanoa että adria olisi laadukas,enkä koskaan ostaisi toista adriaa.
Hiukan arka aihe....

Itse suuntaisin ajatukset lähinnä saksalaisiin tekeleisiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1047 : 1.07.2016 kello on 21:00 »
Itse suuntaisin ajatukset lähinnä saksalaisiin tekeleisiin.

Niin minäkin. Jos osaa itse tuunailla ja korjailla, niin pärjää paremmin muualla kuin Saksassa ja Ruotsissa valmistettujen kanssa. Vaan tehdään muissakin maissa hyviä, ainakin Rapidot Ranskassa. Mitään en hauku, vain kehun.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1048 : 1.07.2016 kello on 21:19 »
Kysyit adrian laadusta,tosin mulla on vain kokemusta 05 vuotisesta,minulla on halki ulkoseinä, kuulemma tyyppivika,en tiedä onko jo tuon vuotisessa jo tämä italialainen laatu lasikuitu vsihdettu parempi laatuiseen.  Tosiaan sisustasta sen verran että istuinryhmän jokainen liitos on pettänyt, sisällä olevat muovilistat kutistuneet,osa kaapistojen lukoista asennettu silleen ettei edes lukonkieli osu vastakappaleeseen.. Mutta jotain on tehty viimisen päälle,keväällä meinasin korjata tuon haljenneen seinän niin empä saannut kaapistoa millään irti,. Itse en voi sanoa että adria olisi laadukas,enkä koskaan ostaisi toista adriaa.


Sent from my iPad using Tapatalk

Onpa harmillisia tuollaiset. Nuo autothan kasataan silleen että ensten lattia ja sen kilkkeet, sitten kaapit ym. viimesenä tulee seinät kaiken päälle. Eli purkaminen varmaan tehdään sitten päinvastasessa järjestyksessä jos seiniä vaihtaa. Ikävää että on tuollain käynyt.

https://www.youtube.com/watch?v=WoMXIFBmfvg

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #1049 : 1.07.2016 kello on 21:22 »
Hiukan arka aihe....

Joo niin on, siksipä vain kerroin tästä mun autosta tosiasiat.. mutta fiattiin palatessa niin muistini mukaan ei siinä niin hirveesti vikaa ole ollut, parina vuonna on melkein jättänyt tielle, kun nuo suuttimille menevät johdot on löystyneet liittimistään,kuormajarru vuoti jarrunesteet pihalle, jälkiasennettu ilmastointi vuotanut kahdesti kaasut pihalle, mystisiä löpövuotoja/hajuja. Mutta ei mitään sikakallista remppaa ole tarvinnu teettää. Voi olla että muutakin on teetetty,mutta tää muisti on sellanen kun on .