rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1189062 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #825 : 30.04.2016 kello on 08:39 »
^
Juurikin näiden asioiden kanssa painiskelen....

Oikeastaan tuo nykyinen retkuiluauto on likimain täydellinen omiin tarpeisiini. Yhdelle hengelle aivan loistava, mutta kahdelle jo hitusen liian tiivis tunnelma.
Ducaton kokoinen peltikuoriseen saisi jo kiinteät punkat ja erillisen vessan. Muutamiin olen tutustunut, mutta kyllä niissä on luvattoman heikosti tehdyt kalusteet. Paikat ovat huonosti viimeisteltyjä. Huomaa siitä, kun auton kalusteet sisällä kolisevat, kuin vajaa naulalaatikko. Lisäksi moottorin ja alustan äänieristys puhtaasti pakun luokkaa.Tällainen pieni hyvin tehty Westfalia kulkee kolinoitta ja muutenkin melu on lähinnä huminaa muistuttava. Lisäksi Ducaton kokoisessa autossa tulee yli metri lisää pituutta.
Mulle on tullut jostain sellainen tunne, että hyvin tehtyjä pieniä autoja olisi ehkä Westfalian lisäksi, vaikkapa Hymer, Karman, tai CS-Reisemobile. Pösslikin saattaisi olla. Onko nämä merkit saksalaisia? Uusina ihan mieletön hinta kumminkin. Tämä ihan vain fiilinkipohjalla, ilman mitään kokemusta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #826 : 30.04.2016 kello on 08:46 »
Minä kun aloitin tämän harrastuksen vasta -70 luvulla. Joten kolmas auto vasta menossa. Joten en voi silleen ketään neuvoa, kuin että matkailuauton oltava tilava ja hyvin varusteltu. Nuita uudempiä autoja en voi muuten arvostella, kuin ihmetellä.  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #827 : 30.04.2016 kello on 10:55 »
Ducaton kokoinen peltikuoriseen saisi jo kiinteät punkat ja erillisen vessan. Muutamiin olen tutustunut, mutta kyllä niissä on luvattoman heikosti tehdyt kalusteet.

Yleisin taitaa olla 6m peltikuorinen ja se ei kyllä pärjää 6m 'oikealle'.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #828 : 30.04.2016 kello on 11:15 »
Yleisin taitaa olla 6m peltikuorinen ja se ei kyllä pärjää 6m 'oikealle'.
Millä tavalla ei pärjää...

Onhan se kapeampikin ja sitä kautta ketterämpi.
Kunnollinen sivuovi sitä tarvitseville.
Iso takaovi monikäyttöisyydelle .
Vähemmän saumoja vesivahingoille.
Herkät muoviosat puuttuu.
Korirakenne saattaa olla tukevampi.
Kosteusvauriot vähäisempiä.
Jne.

Toki puuttuu leveys, jolloin pidemmät eivät pysty nukkumaan poikittain. talvilämminkään ei ole, joten jää kolmeen vuodenaikaan.
Paljon on sellaisiakin, jotka ovat vaihtaneet matkailuautonsa retkeilyautoon.

Yksi ongelma tuntuu olevan siinä, että retkeilyauto tuntuu pitävän hintansa. Käytetystä joutuu maksamaan lähelle uuden hintaa. Näyttäis siltä, että oikeissa matkailuautoissa hinnat laskevat nopeammin ja niitä on paljon myynnissäkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #829 : 30.04.2016 kello on 11:57 »
Millä tavalla ei pärjää...
Onhan se kapeampikin ja sitä kautta ketterämpi.
Kunnollinen sivuovi sitä tarvitseville.
Iso takaovi monikäyttöisyydelle .
Vähemmän saumoja vesivahingoille.
Herkät muoviosat puuttuu.
Korirakenne saattaa olla tukevampi.
Kosteusvauriot vähäisempiä.
Toki puuttuu leveys, jolloin pidemmät eivät pysty nukkumaan poikittain. talvilämminkään ei ole, joten jää kolmeen vuodenaikaan.
Paljon on sellaisiakin, jotka ovat vaihtaneet matkailuautonsa retkeilyautoon.
Yksi ongelma tuntuu olevan siinä, että retkeilyauto tuntuu pitävän hintansa. Käytetystä joutuu maksamaan lähelle uuden hintaa. Näyttäis siltä, että oikeissa matkailuautoissa hinnat laskevat nopeammin ja niitä on paljon myynnissäkin.

Leveys ei vaikuta ketteryyteen.
Sivuoven kulkuleveys on harvoin kokonaan käytössä, toki, jos haluaa tuulettaa, reikä voi olla isompi, jos siinä oven edessä ei ole korkeaa kaappia.
Jos tarvitset pakettiauton, osta pakettiauto..
Hyvä kori ei vuoda, eikä ruostu.
Muovia on joka auton keulassa liian kanssa, eikä koko perän tarvi olla muovia.
Saattaa.
Kuten yllä.
Ei ja ei.
Mielikuvilla on suuri vaikutus.

Kahdessa suhteessa peltikoppainen on parempi: Niissä on pitempi akseliväli suhteessa korin pituuteen ja vetokoukku on halvempi. Ensin mainittu sitten huonontaa sitä 'ketteryyttä'.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #830 : 30.04.2016 kello on 12:16 »
Minä kun aloitin tämän harrastuksen vasta -70 luvulla. Joten kolmas auto vasta menossa. Joten en voi silleen ketään neuvoa, kuin että matkailuauton oltava tilava ja hyvin varusteltu. Nuita uudempiä autoja en voi muuten arvostella, kuin ihmetellä.  ;)

Mitä te vanhukset teette sillä tilalla ja mikä on hyvä varustus. Meille vaatimattomasti varusteltu 7m toimii ihan hyvin meidän kahden käyttöön.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #831 : 30.04.2016 kello on 12:52 »
Toiset kehuvat sitä, mitä itsellä on. Minä arvostan monipuolista näkemystä ja kykyä tarkastella auton vaatimuksia hiukan laajemmasta näkökulmasta.

Omassa olisi parantamista, vaan en katso vaihtoa taloudellisesti järkeväksi ennenkuin tarpeet muuttuvat. Etenkin kun täydellistä autoa omiin tarpeisiini ei ole olemassakaan.

Onhan tilaa hyvä olla olemassa, jos auton koolla ja painolla ei ole väliä ja elämä on auton sisällä. Ilman muuta voisi omassa olla isompi tavaratila, mutta sopivakin riittää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #832 : 30.04.2016 kello on 13:17 »
Leveys ei vaikuta ketteryyteen.
Sivuoven kulkuleveys on harvoin kokonaan käytössä, toki, jos haluaa tuulettaa, reikä voi olla isompi, jos siinä oven edessä ei ole korkeaa kaappia.
Jos tarvitset pakettiauton, osta pakettiauto..
Hyvä kori ei vuoda, eikä ruostu.
Muovia on joka auton keulassa liian kanssa, eikä koko perän tarvi olla muovia.
Saattaa.
Kuten yllä.
Ei ja ei.
Mielikuvilla on suuri vaikutus.

Kahdessa suhteessa peltikoppainen on parempi: Niissä on pitempi akseliväli suhteessa korin pituuteen ja vetokoukku on halvempi. Ensin mainittu sitten huonontaa sitä 'ketteryyttä'.
Tuliko tästä maaottelu.... :)

En minä sitä tarkoita, etteikö aito matkailuauto olisi hyvä ja parempikin.
Kerroin lähinnä retkuiluauton plussista, ettei ihan mielikuvien varassa siinäkään mennä.
Mulla on kyllä paku erikseen, jolla suuremmat rahdit kulkee..
Onko 6m matkailuautossa tosiaan lyhyempi akseliväli, kuin 6m peltikuorisessa?
Leveydestä sanoisin, että totta kai se vaikuttaa ketteryyteen. Sen huomaa, kun ajelee kapeilla kujilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #833 : 30.04.2016 kello on 18:14 »
Tuliko tästä maaottelu.... :)

En usko, ainakaan meidän kesken.  :D

En minä sitä tarkoita, etteikö aito matkailuauto olisi hyvä ja parempikin.
Kerroin lähinnä retkuiluauton plussista, ettei ihan mielikuvien varassa siinäkään mennä.
Onko 6m matkailuautossa tosiaan lyhyempi akseliväli, kuin 6m peltikuorisessa?
Leveydestä sanoisin, että totta kai se vaikuttaa ketteryyteen. Sen huomaa, kun ajelee kapeilla kujilla.

Minusta ne kaikki asiat eivät olleet plussia, kuten jo väitin.  Katselin itsekin joskus moista ja tulin siihen tulokseen, että ei.
Ja kyllä se akseliväli on pääsääntöisesti pienempi ja pituus on saatu rungon jatkolla.
Kävin oikein mittaamassa.  Koppi tulee puolelleen 8cm ohjaamoa leveämmälle, eli jos vilkut ja sisään käännetyt peilit sopii, sopii koppikin. Kerran olen ajanut turhan kapealle. Siinäkään ei ongelmana ollut leveys, vaan 90asteen mutka, jossa piti peruuttaa, jotta auto sopi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2021 kello on 21:42
  • Ylöjärven koheltaja. SF-C:154955
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #834 : 3.05.2016 kello on 08:35 »
Mitä te vanhukset teette sillä tilalla ja mikä on hyvä varustus. Meille vaatimattomasti varusteltu 7m toimii ihan hyvin meidän kahden käyttöön.

Meillä on 6m ja vaatimattomat varusteet meilläkin, itse tosin lisäylly aina tarpeen mukaan ja toimii meillä hyvin neljän ihmisen käyttöön.

Toiset kehuvat sitä, mitä itsellä on. Minä arvostan monipuolista näkemystä ja kykyä tarkastella auton vaatimuksia hiukan laajemmasta näkökulmasta.

Omassa olisi parantamista, vaan en katso vaihtoa taloudellisesti järkeväksi ennenkuin tarpeet muuttuvat. Etenkin kun täydellistä autoa omiin tarpeisiini ei ole olemassakaan.

Onhan tilaa hyvä olla olemassa, jos auton koolla ja painolla ei ole väliä ja elämä on auton sisällä. Ilman muuta voisi omassa olla isompi tavaratila, mutta sopivakin riittää.

Juuri näin  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #835 : 3.05.2016 kello on 09:48 »
sopivakin riittää

Siinä se on lyhyesti, kahdessa sanassa, koko tämänkin homman juoni Thumb

Mikä sitten itse kullekin on se sopiva, on hänen ja vain hänen ihan oma asiansa, siinä muiden mielipiteillä ole nokan koputtamista. Ja ne tarpeet kun aikanaan muuttuu, pitää olla myös rohkeutta tehdä niitä muutoksia jos se wanha sopiva ei enää olekaan sitä nyt uudessa, muuttuneessa tilanteessa. Been there, done that, enkä todellakaan mene sanomaan että tuo nykyinenkään valintani olisi mitenkään ultimate, koko loppuelämäni ratkaisu 8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #836 : 3.05.2016 kello on 09:52 »
Etenkin kun täydellistä autoa omiin tarpeisiini ei ole olemassakaan.
Tässä viiden vuoden aikana olen leireillyt neljällä eri autoversiolla ja nyt vaunulla.
Ja ainoa oikea väite on todella tuo Alanin toteamus .
Kaikkein vähiten kaipaan sitä Adrian retkeilyautoa kun ei se puskassa oikein toiminut ,kaikkine pienine varusteineen , jääkaapista alkain .
Wessassa  ei pystynyt pesemään kuin perseen tai hampaat ja nenän.
Mutta kuitenkin taas on ikävä autoa ja tuollaisesta saisi modaamalla jotain sellaista mitä mä haluaisin.
Yksi Wappu SFC-alueella taisi riittää minulle ,kulkuri luonteelle.
Kukahan ostaisi tuon Articinan  ::)

  • Vieras
  • Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #837 : 3.05.2016 kello on 10:05 »
    Mikä sitten itse kullekin on se sopiva, on hänen ja vain hänen ihan oma asiansa, siinä muiden mielipiteillä ole nokan koputtamista.

    Ei se mene noin HiTec, aina on viisaampia jotka tietävät mikä olisi parempi ja miten asiat olisi parempi hoitaa kuin minä/sinä itse.  :-\

    Se on jännä juttu se että se minkä itselle on valinnut niin kuulemma pari-kolme tonnia enemmän rahaa laittamalla saisi toisenlaisen kärryn...muka paremman...mistä kukaan muu tietää kuin itse siitä mitä haluaa kärryltään, aivan...ei kukaan muu. Ja olisihan se "pari - kolme tonnia sitten laitettu jos oltaisi haluttu se toinen kärry..  ^-^

    Ja vaikka tämän tietää jokainen, aina sitä haluaa kertoa oman mielipiteensä siitä että ei tuo mulle kävisi...joo, saahan sitä mielipiteensä sanoa mikä ei käy itselle mutta turhaa sitä on toista alkaa neuvomaan mikä olisi parempi sitten sille toiselle. Valitettavasti niitä "viisaita viisastelijoita" löytyy joka foorumilta, myös täältä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #838 : 3.05.2016 kello on 14:01 »
    Mikä sitten itse kullekin on se sopiva, on hänen ja vain hänen ihan oma asiansa, siinä muiden mielipiteillä ole nokan koputtamista. Ja ne tarpeet kun aikanaan muuttuu, pitää olla myös rohkeutta tehdä niitä muutoksia jos se wanha sopiva ei enää olekaan sitä nyt uudessa, muuttuneessa tilanteessa. Been there, done that, enkä todellakaan mene sanomaan että tuo nykyinenkään valintani olisi mitenkään ultimate, koko loppuelämäni ratkaisu 8)

    Silloin pitää vaieta. Jos avautuu omista valinnoistaan pitää hyväksyä se, että niistä keskustellaan. Osa mielipiteistä, jos jopa suurin osa, on järkeviä ja perusteltuja. Kannattaa ottaa parhaat huomioon; voi olla, ettei sitten pety niin pahasti.

    Moni virhe jäisikin tekemättä, jos noita viisaampia uskoisi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #839 : 3.05.2016 kello on 17:22 »
    Jos avautuu omista valinnoistaan pitää hyväksyä se, että niistä keskustellaan.

    Totta kyllä tuokin, jos ei kestä kuulla toisten mielipiteitä omista valinnoistaan, niin pakkokos niitä omia valintojaan on silloin julkikaan tuoda ???

    Asiattomuudet toki on sitten ihan oma juttunsa, mutta ainakin henk.koht. olen omistani kertonut täällä(kin) juuri sen vuoksi että niistä syntyisi keskustelua, jaan omia kokemuksiani miksi juuri siihen päädyin - ja kenties jopa jatkossa oliko se kuitenkaan hyvä päätös :D