rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1189179 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #615 : 12.02.2016 kello on 13:44 »
Varmaan sitäkin. Itse olen tehnyt muutamia kauppoja (en kyllä matkailuajoneuvoist a, mutta ajoneuvoista kuitenkin) ostoilmoituksen perusteella ja muutama läheltä piti -tapauskin on ollut. Lähinnä pari syytä:
1. Myyjä ei ole halunnut tosiostajien(tm) soittoja ja myytkö tonnilla -tekstiviestejä, josta syystä on ns. hiljaisessa myynnissä.
2. Myyjä ei ole tullut ajatelleeksi tai ehtinyt vielä laittaa myynti-ilmoitusta ja herännyt ostoilmoituksen nähtyään että "voishan sen myydäkin". Näin ei ole päässyt syntymään kilpailutilannetta ostajien välille ja myyjäkin saattaa antaa pikkuisen alennusta kun ei tarvi lähteä myyntirumbaan.

Eivät kyllä ole torilla olleet nuo ostoilmoitukset vaan taannoin ihan sanomalehdessä ja sitten harrastajien keskustelupalstoill a.

Minä luokittelen nuo ostetaan-ilmoitukset kahteen luokkaan:

1. Jobbarit, jotka odottavat että joku hinnoittelee tuotteensa niin pieleen että siitä saa pikavoiton. Tai sitten että löytyy joku on niin kovassa ahdingossa, että pakko myydä heti ja pilkkahinnalla.

2. Niitä, jotka haluavat asettautua kuningas-asiakkaan asemaan ja juoksuttavat myyjiä nauttien asetelmasta. Tämä on tavallaan laiskempi versio renkaanpotkijoista. "Tuo vaunusi sieltä Tampereelta nähtäväksi tänne Kaustisille, niin katsotaan sitä kurjaa tuotettasi". Ja Kaustisilla tarjotaan sitten puolet siitä, mikä oli myyjän tiukka hinta...

Molempiin olen törmännyt silloin kun vielä erehdyin vastailemaan ostetaan-ilmoituksiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #616 : 12.02.2016 kello on 15:00 »
Olen pari kertaa maksanut koko kauppasumman myyjän tilille näkemättä myyjää tai edes myytävää ajoneuvoa. Saattaa kuulostaa typerältä, mutta varmistan myyjän ja myytävän tuotteen taustat huolellisesti ennen maksua ja kyse on ollut reilusti alle kymppitonnin kaupoista. Jos myyjä on ansiotöissä, omistaa omakotitalon ja myytävä ajoneuvo on ollut vuosia myyjän omistuksessa on huijatuksi tulemisen riski todella pieni. Myyjän ei kannata riskeerata muutaman tonnin vuoksi omaisuuttaan ryhtymällä rikokseen.

Saattaa vain olla niinkin, että myyjäksi tekeytyvä ei ole se, joka väittää olevansa.  :(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #617 : 12.02.2016 kello on 15:20 »
Saattaa vain olla niinkin, että myyjäksi tekeytyvä ei ole se, joka väittää olevansa.  :(

Tuota riskiä pyrin minimoimaan pyytämällä myyjää lähettämään kännykkäkuvat ajokortistaan, pärstästään ja rekisteriotteen ilmoitusosasta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #618 : 12.02.2016 kello on 17:22 »
^
En kyllä ottais tuollaista ostajaa vakavasti  8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.01.2024 kello on 08:52
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #619 : 12.02.2016 kello on 17:26 »
Tuota riskiä pyrin minimoimaan pyytämällä myyjää lähettämään kännykkäkuvat ajokortistaan, pärstästään ja rekisteriotteen ilmoitusosasta.

no kaskun et pyydä samalla vielä verkkopankkitunnare itakin. huijareita on niin myynti, kun ostopuolellakin....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #620 : 12.02.2016 kello on 17:36 »
^
En kyllä ottais tuollaista ostajaa vakavasti  8)

Aina olen saanut hyvät kaupat tehtyä. Ja säästänyt tuhansia kilometrejä turhaa ajoa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #621 : 12.02.2016 kello on 17:42 »
no kaskun et pyydä samalla vielä verkkopankkitunnare itakin. huijareita on niin myynti, kun ostopuolellakin....

Arvelen että jo hieman alle keskitason älykkyysosamäärällä tunnistaa huijarit kohtuullisen nopeasti. Jotkut tosin näkevät vaarallisen rikollisen jokaisessa kanssaihmisessä, mutta se on jo yhden sortin sairautta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #622 : 12.02.2016 kello on 21:15 »
Arvelen että jo hieman alle keskitason älykkyysosamäärällä tunnistaa huijarit kohtuullisen nopeasti.

Suurin osa suomalaisista on sitten alle keskitason, päätellen siitä, minkälaisia päättäjiä olemme Arkadianmäelle äänestäneet....    >:D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2021 kello on 09:49
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #623 : 13.02.2016 kello on 21:09 »
2. Niitä, jotka haluavat asettautua kuningas-asiakkaan asemaan ja juoksuttavat myyjiä nauttien asetelmasta. Tämä on tavallaan laiskempi versio renkaanpotkijoista. "Tuo vaunusi sieltä Tampereelta nähtäväksi tänne Kaustisille, niin katsotaan sitä kurjaa tuotettasi". Ja Kaustisilla tarjotaan sitten puolet siitä, mikä oli myyjän tiukka hinta...
En usko. Kukaan Kaustisella asuva ei sano Kaustisille.  :D

Kattelin tässä 60-luvun 4 d HT:ta tai farkkua, Ameriikan mantereella valmistettua. Niitä nyt ei ihan pilvin pimein näy palstoilla myynnissä, joten ostoilmoitusta kehiin. Kovin montaa ei kyllä tarjottu mutta yhtä kävin 270 km päässä katsomassa. Oli juuri sitä mitä olin etsimässä, mutta sainkin mahdollisuuden ostaa yhden exän jonka myyntiä olin harmitellut. Eli renkaanpotkija taisin olla siinä kohti sitten.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #624 : 14.02.2016 kello on 07:35 »


Kattelin tässä 60-luvun 4 d HT:ta tai farkkua, Ameriikan mantereella valmistettua. Niitä nyt ei ihan pilvin pimein näy palstoilla myynnissä, joten ostoilmoitusta kehiin.

Ostetaan-ilmoitus on varmasti perusteltu kun haetaan tiettyä erikoiskohdetta, jota ei löydy avoimilta markkinoilta. Olen joskus itsekin hakenut erästä tiettyä vuosimallin -64 jenkkifarkkua, mutta lopulta vakuutuin, ettei niitä ole enää koko Euroopassa.

Itse asiassa meinasin turvautua ostetaan-ilmoitukseen myös kun hain vanhempaa Tabbertin Comtesse/Diademia erillissängyillä. Yksi myynti-ilmoitus löytyi kuitenkin ja se riitti ettei tarvinnut lähteä Saksasta hakemaan.

Lähinnä kritisoin noita hyvin väljiä ostetaan-ilmoituksia tyyliin "Ostetaan matkailuauto/vaunu. Tarjoa."

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #625 : 14.02.2016 kello on 09:53 »
Jotkut tosin näkevät vaarallisen rikollisen jokaisessa kanssaihmisessä

Terve lähtökohta, mutta siitä sitten asteittain luovutaan prosessin edetessä.

Kerran olisi pitänyt lähettää mopo Muhammedille Matkahuollon kautta Lappeenrantaan, maksu jälkikäteen.  :o

Enempikin on niin, että kulkineen ostajat, jotka on ensimmäistä hankkimassa, ovat uskomattoman tietämättömiä. Mulla kävi kaksi Knausia, joka oli oikeesti hyvä ostettava, kattomassa. Ensimmäiset kiinnitti huomion täysin epäoleellisiin asioihin, toiset sitten uskoi minua ja voitti. Toivottavasti vaan hankkivat uuden veturin, se ei tod ollut kohdallaan kummallakaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #626 : 16.02.2016 kello on 12:23 »
Tuossa http://www.nettikaravaani.com/matkaaja/transit/1449201  olisi jollekkin edullinen auto, jos lie kondiksessa.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #627 : 16.02.2016 kello on 18:15 »
Tuossa http://www.nettikaravaani.com/matkaaja/transit/1449201  olisi jollekkin edullinen auto, jos lie kondiksessa.  :D
siinä taaas mökkiauton myyjä yks huono kuva asuntopuolelta, siinä tulee heti myyjän asiantuntemus mieleen...

  • Vieras
  • Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #628 : 16.02.2016 kello on 19:38 »
    siinä taaas mökkiauton myyjä yks huono kuva asuntopuolelta, siinä tulee heti myyjän asiantuntemus mieleen...

    Olet oikeassa, aina pitäisi olla kunnon kuvat myytävästä tuotteesta, oli se mikä tahansa.

    Aika-ajoin elämäni varrella olen ostellut mm, henk./ pakettiautoja. Netti aikaan jos joku auto miellyttää, mutta jos on kuvassa esim, rapainen tai siinä on "paperiarkistot" kojelaudalla, työkaluja penkeillä / lattialla, tms, katselu loppuu siihen. Kertoo mielestäni myyjästä aivan tarpeeksi.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #629 : 16.02.2016 kello on 22:10 »
    Tuossa http://www.nettikaravaani.com/matkaaja/transit/1449201  olisi jollekkin edullinen auto, jos lie kondiksessa.  :D

    Toihan on ihan siistin näköinen peli :)