rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1189275 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:00
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #375 : 28.10.2015 kello on 13:04 »
Meille kun hommattiin tuo adria ,rekisteröity 5 henkilölle,niin kyllä meillä oli yksi painava kriteeri tuo tilan tarve. Oli jo silloin selvää että meillä kulkee usein lastenlapsia matkassa. Tosin ostohetkellä ei lapsosia ollut kuin yksi,nythän tilanne on jo toinen.
Jos nyt ostais auton tuolla kriteerillä niin bussihan mun pitäis ostaa.

  • Vieras
  • Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #376 : 28.10.2015 kello on 13:05 »
    Kuten Kimi sanoikin, lapsiperhe ja kahdestaan liikkuva pariskunta eroaa aika tavalla siitä millaisen tilan tarvitsee, tuon kun muistaa niin helpottaa ymmärtämään toisia.  Thumb

    Jos nyt ostaisin matkailuauton niin haluaisin sen olevan Kaben uusimpien autojen tyylisesti 250 cm leveä, ajatuksella että tilaa ei ole koskaan liikaa. . Ei tässä nykyisessä mitään vikaa ole mutta ei ole Toyotassakaan, silti henkilöautopuolelta kin haluaisin autolta lisää leveyttä, parikymmentä senttiä leveämpi kuten jenkkiautot konsanaan.  Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #377 : 28.10.2015 kello on 13:10 »
    Niin, sinä sen tiedät kun sulla on pariskunta-auto perhekäytössä. Kyllä on hyvät puolet puoli-integroidussakin, mutta perin harva sellainen soveltuu mukavasti nelihenkiselle perheelle.

    Leveydestä olisi paikallaan ollessa paljonkin hyötyä, mutta reissussa monin paikoin ihan yhtä paljon haittaa. Riippuu käyttötarkoituksest a siis. Kausipaikka-autossa 250 cm ihan ehdoton juttu.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #378 : 28.10.2015 kello on 13:13 »
    Jos ei liiku lainkaan, ei kannata hankkia ajoneuvoa vaan rakennus.

    Mutta onhan tuossa välimuotojakin, esim:
    1) liikkuu kovin usein (as.auto)
    2) liikkuu hieman harvemmin (as.vaunu kausipaikalla)
    3) tai tosiaan on kokonaan paikallaan (rakennus)

    Näin tuon olen itse "luokitellut" ja näistä 3) on jo kokeiltu (niin kesämökkinä kuin siirtolapuutarhana), nyt on menossa 1) ja 5...10v aikana tuohon 2) päädyttäneen :D

    Ja vielä ei edes puhuttu noista asumusten koosta mitään, mutta suuri asumus on myös suuri (ja kallis) liikuteltava, joka taasen tietää erilaisia rajoitteita siihen liikkumiseen. Näpsä puoli-integroitu voi sujahtaa kauppakeskuksen parkkihalliinkin, kun taasen joku linja-auto -luokan retkule pitää Hki:ssäkin käydä kääntämässä kauppatorilla ympäri kun pienemmässä ei mahdu ;) Ja suuri as.vaunu vaatii myös sitten sen veturinkin jolla sitä saa edes liikutella. Eli tarpeet vs. resurssit, niillähän tässä itse jokainen tasapainoillaan 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:43
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #379 : 28.10.2015 kello on 13:30 »
    Vietän kulkineessa neljä-viisikymmentä yötä vuodessa. Tilaa kaikille toiminnoille on tarpeeksi, vaikka reissussa pyykkiä ja tuliaisia kertyykin joka paikka täyteen. Metri lisää autossa ei paljoa tilaa toisi, ongelmia kylläkin.

    Autolla reissataan, kotona asutaan, painotukset sen mukaan. Eri juttu, jos (kun) joku asuu autossa tai vaunussa. Silloin on hyvä olla tilaa.

    Metri lisää tuo mahdollisesti L keittiön ja sen myötä reilusti keittiökaappitilaa, samoin yläkaappeja 2m lisää tai 1 korkea + 1m yläkaappeja.

    Poikkeuksia toki on ja jos esim viettää kausipaikalla paljon aikaa tilantarve on eri, puhumattakaan asumisesta.

    En pidä lukua öistä jotka autossa vietetään 60- 100 niitä taitaa tulla vuodesta riippuen ja kilometrejä kertyy reilusti. Kohta 6 vuodessa niitä on meille tullut n. 170 000km. Toki nuo vaikuttaa paljonkin valintaan kun käyttö painottuu reissaamiseen ja liikkumiseen

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #380 : 28.10.2015 kello on 13:34 »
    ^^

    4) Liikkuu vielä useammin ja haluaa tehdä sen ilman rajoituksia (reppu)

    Uudelleenarvion matkailuauton tarpeeni viime reissun jälkeen. Sen pitämiseen on oikeastaan vain kaksi syytä. Mahdollisuus reissata ja yöpyä rajoituksetta myös maaseudulla toisten makaamien ulottumattomissa, ja kesämökki, jossa mulla ei ole hyvin tilapäistä yöpymistä laajempaan käyttöön kunnollista majoitustilaa.

    Kaikki muu hoituu paremmin repun kanssa, kulkuvälinettä vaihdellen, Suomessa omaa henkilöautoa käyttäen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #381 : 28.10.2015 kello on 14:17 »
    Mahdollisuus reissata ja yöpyä rajoituksetta myös maaseudulla toisten makaamien ulottumattomissa

    On se kyllä mukavaa yöpyä omissa nurkissa vaikka sitten kyläpaikan parkkiksella vs. että joutuu olemaan jatkuvasti vieraskoree siellä kyläpaikan nurkissa siskonpetillä Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #382 : 28.10.2015 kello on 14:40 »
    On toki, mutta se on mukavuuslisää, ei välttämättömyyttä. No ei olisi mökkimajoituskaan.

    Nuo ei vaan riitä, kun ajattelee auton vuoden käyttökuluja. Suomalainen hotelli tulisi halvemmaksi mun kyläilyreissumääräl lä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:32
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #383 : 28.10.2015 kello on 14:46 »
    Mutta onhan tuossa välimuotojakin, esim:
    1) liikkuu kovin usein (as.auto)
    2) liikkuu hieman harvemmin (as.vaunu kausipaikalla)
    3) tai tosiaan on kokonaan paikallaan (rakennus)

    Näin tuon olen itse "luokitellut" ja näistä 3) on jo kokeiltu (niin kesämökkinä kuin siirtolapuutarhana), nyt on menossa 1) ja 5...10v aikana tuohon 2) päädyttäneen :D

    Ja vielä ei edes puhuttu noista asumusten koosta mitään, mutta suuri asumus on myös suuri (ja kallis) liikuteltava, joka taasen tietää erilaisia rajoitteita siihen liikkumiseen. Näpsä puoli-integroitu voi sujahtaa kauppakeskuksen parkkihalliinkin, kun taasen joku linja-auto -luokan retkule pitää Hki:ssäkin käydä kääntämässä kauppatorilla ympäri kun pienemmässä ei mahdu ;) Ja suuri as.vaunu vaatii myös sitten sen veturinkin jolla sitä saa edes liikutella. Eli tarpeet vs. resurssit, niillähän tässä itse jokainen tasapainoillaan 8)

    Sitten on vielä mahdollisuus, että on
    4) matkailuauto ja kesämökki
    5) matkailuvaunu ja kesämökki
    6) matkailuauto, vaunu ja kesämökki

    Me on kokeiltu kaikkia näitä 4-6 vaihtoehtoja. Viime vuodet 5-kohtaa ja nyt kokeillaan taas vaihtoehtoa 6.

    Mökki ei ole talviasuttava, joten rinnalla on hyvä olla vaunu/auto, jossa voi talvikaudellakin yöpyä. Meillä vaunu on kohtuu pieni (Caravelair la Bamba) ja auto on peltikuoriten itse rakennettu Renault Master. Viikon reissu menee autolla hyvin mutta jos matkassa ollaan useampia viikkoja niin tila loppuu kahdelta ihmiseltä ja kahdelta koiralta kesken. Silloin on hyvä laittaa perään matkailuvaunu. Tällöin pienellä matkailuautolla on hyvä käydä katsomassa nähtävyyksiä, kaupoissa jne. eikä koko leiriä tarvi purkaa vaikka tunnin kauppareissun takia.

    Kun on kesämökki niin auto/vaunu matkat kesäaikana on yleensä vain muutaman päivän retkiä. tai käyntejä erilaisissa urheilu- tai kulttuuritapahtumis sa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #384 : 28.10.2015 kello on 15:00 »
    Mulle mökkiosuus ei ole vaihtoehto, koska en siitä luovu. Sen käyttöä tehostamaan matkailuauto on ideaali (kuten Wiki kuvailit); modernit mukavuudet vanhalle, ei-talviasuttavalle mökille, jonka pihassa ei sovi ainakaan yli 7 metrisellä edes kääntymään.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #385 : 28.10.2015 kello on 15:42 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #386 : 28.10.2015 kello on 16:57 »
    Kuten aiemmin sanoin, pitempi auto menee samasta ilmareijästä kun lyhyt. Jos leveyttä tai korkeutta lisätään, silloin reikää joutuu työntämään isommaksi. Yhtä olen ihmetellyt, miten näppärä on matkailuvaunu vetoauto yhdistelmä reissatessa, kun ei sitä kukaan moiti. Mutta auta armias, jos matkailuautoon laitetaan pituuteen metri lisää, jopa muuttuu könttyräksi. On tutkittu Suomalaisen matkailijoiden eniten tykätyt matkailukohteet. Ne on marketit ja ostoskeskukset. Mikä marketti tai ostoskeskus on sellanen, mihin metriä pitempi kuljin ei sovi, kun sopii matkailuvaunu väkikin.
    Vaikka olen osapäiväeläkkeellä, ei ole aikaa 300 päivää vuodessa kotona olla.  ;)
    Jokkainen tyylillään. Ja jos on valinnut pienen auton, laittakkoon talveksi seisontaan, kukapa se alkaa pakkasella ulos lisätilaa virittelemään.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #387 : 28.10.2015 kello on 17:08 »
    Kuten aiemmin sanoin, pitempi auto menee samasta ilmareijästä kun lyhyt. Jos leveyttä tai korkeutta lisätään, silloin reikää joutuu työntämään isommaksi. Yhtä olen ihmetellyt, miten näppärä on matkailuvaunu vetoauto yhdistelmä reissatessa, kun ei sitä kukaan moiti. Mutta auta armias, jos matkailuautoon laitetaan pituuteen metri lisää, jopa muuttuu könttyräksi. On tutkittu Suomalaisen matkailijoiden eniten tykätyt matkailukohteet. Ne on marketit ja ostoskeskukset. Mikä marketti tai ostoskeskus on sellanen, mihin metriä pitempi kuljin ei sovi, kun sopii matkailuvaunu väkikin.
    Vaikka olen osapäiväeläkkeellä, ei ole aikaa 300 päivää vuodessa kotona olla.  ;)
    Jokkainen tyylillään. Ja jos on valinnut pienen auton, laittakkoon talveksi seisontaan, kukapa se alkaa pakkasella ulos lisätilaa virittelemään.
    Tällä lisä tilaa höpö ;) :D
    http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=kaasulammitin_thermalplus&gclid=Cj0KEQjw5MGxBRDiuZm2icXX2-sBEiQA619bq6Py85OkEjj-5PU2sO7FYwSiEB70SHDtaeURQkFzq-YaAmsR8P8HAQ

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #388 : 28.10.2015 kello on 17:13 »
    Tällä lisä tilaa höpö ;) :D


    Jos laitan teltan kulkimen kuppeeseen kiinni ja tuolla lämmitän. Mites sellasella kulkimella liikutaan. Pitäisi edessä ja takana kulkea auto jossa kyltti: Ylileveä kuljetus.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #389 : 28.10.2015 kello on 17:17 »
    Jos laitan teltan kulkimen kuppeeseen kiinni ja tuolla lämmitän. Mites sellasella kulkimella liikutaan. Pitäisi edessä ja takana kulkea auto jossa kyltti: Ylileveä kuljetus.  ;D
    Kyllä sää keksit ;) Thumb