rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1211062 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:06
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5100 : 31.01.2022 kello on 11:01 »
OnkFiat-alustaisissa autossa takarenkaat leveämmällä, kuin eturenkaat, kuten voisi esimerkiksi alla olevan linkin ulkokuvista päätellä?

https://www.nettikaravaani.com/hymer/b-708-sl-alde/1583217

Alko alustaisissa on leveämmällä

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5101 : 31.01.2022 kello on 11:07 »
Alko alustaisissa on leveämmällä
Nyt sitten niitä kokemuksia. Luulisi, että polanteisellä tiellä hankala ajettava. Samoin lumessa, jos pitää tehdä neljä ajouraa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:29
  • Eläkeläinen
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5102 : 31.01.2022 kello on 11:09 »
Olisi melko kiikkerä auto jos raideleveys olisi sama kuin edessä.
Pyöräkotelot veisi myös tilaa paljon enemmän takana.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5103 : 31.01.2022 kello on 11:12 »
Ei tuo minun Mersu ole ollut kiikkerä ajella, vaikka renkaat ovat syvällä lokarien sisällä. En tietysti ole tuommoista Al-Ko-alustaista edes kokeillut. Ymmärrän kyllä tuon ajovakausasian, mutta oma käyttö on talvella melkein yhtä vilkasta, kuin kesällä ja jos pomppii urissa ja meno loppuu, kun lunta tiellä yli kymmenen senttiä, niin se ei siitten ole vaihtoehto.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:06
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5104 : 31.01.2022 kello on 11:20 »
Nyt sitten niitä kokemuksia. Luulisi, että polanteisellä tiellä hankala ajettava. Samoin lumessa, jos pitää tehdä neljä ajouraa.
En tuota ole hankalaksi todennut. 88k5 omaa paljon enemmän aiheesta kokemuksia. Hänellä Mersussa Alko alusta. Ja harvoinpa autojen urat ihan samoissa menee muutenkaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:29
  • Eläkeläinen
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5105 : 31.01.2022 kello on 11:25 »
Ei tuo minun Mersu ole ollut kiikkerä ajella, vaikka renkaat ovat syvällä lokarien sisällä. En tietysti ole tuommoista Al-Ko-alustaista edes kokeillut. Ymmärrän kyllä tuon ajovakausasian, mutta oma käyttö on talvella melkein yhtä vilkasta, kuin kesällä ja jos pomppii urissa ja meno loppuu, kun lunta tiellä yli kymmenen senttiä, niin se ei siitten ole vaihtoehto.
Onhan niissä yleensä myös kallistuksenvakaaja t jotka vähän estää sitä kallistelua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:51
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5106 : 31.01.2022 kello on 11:39 »
Jostain olen saanut käsityksen, että  Fiatilla on myös "matkailuautoalusta", jossa raideleveys takana on suurempi kuin edessä. Ei tarvitse olla Alkoalusta

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:29
  • Eläkeläinen
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5107 : 31.01.2022 kello on 11:56 »
Jostain olen saanut käsityksen, että  Fiatilla on myös "matkailuautoalusta", jossa raideleveys takana on suurempi kuin edessä. Ei tarvitse olla Alkoalusta
Pitää paikkansa
https://www.fiatcamper.com/en/product/perfect-layout

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:55
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5108 : 31.01.2022 kello on 11:57 »
Jostain olen saanut käsityksen, että  Fiatilla on myös "matkailuautoalusta", jossa raideleveys takana on suurempi kuin edessä. Ei tarvitse olla Alkoalusta
Fiat ccs alusta on tuommoinen, etuakseli 178 cm ja taka-akseli 198 cm .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5109 : 31.01.2022 kello on 13:22 »
Tämä näyttää kuvissa kans, että takapyörät kulkee ulompana, kuin etuset. Ilmoituksesta ei selviä, onko Al-Ko vai mikä?
https://www.nettikaravaani.com/hymer/b-594/1583352

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:06
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5110 : 31.01.2022 kello on 14:20 »
Tämä näyttää kuvissa kans, että takapyörät kulkee ulompana, kuin etuset. Ilmoituksesta ei selviä, onko Al-Ko vai mikä?
https://www.nettikaravaani.com/hymer/b-594/1583352
Videon mukaan Al-Ko
https://www.youtube.com/watch?v=cDYXKjO7za4

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5111 : 8.02.2022 kello on 14:41 »
Ei tuo minun Mersu ole ollut kiikkerä ajella, vaikka renkaat ovat syvällä lokarien sisällä. En tietysti ole tuommoista Al-Ko-alustaista edes kokeillut. Ymmärrän kyllä tuon ajovakausasian, mutta oma käyttö on talvella melkein yhtä vilkasta, kuin kesällä ja jos pomppii urissa ja meno loppuu, kun lunta tiellä yli kymmenen senttiä, niin se ei siitten ole vaihtoehto.
https://www.nettikaravaani.com/hymer/b-594-alde/1583352

Vastaan tässä nyt sitten itse itselleni. Kävin koeajamassa linkin ajoneuvon ja ei siitä päästy kauppoja miettimään. Syynä se, että se jäi sutimaan pieniinkin mäkiin jos vauhtia ei saanut tarpeeksi. Viikonloppu vietettiin sukulaisen mökillä ja nyt kun sitä lumipyryä oli, niin sinne olisin jäänyt, jos olisin tuolla etuvedolla lähtenyt. Ei ollut mökin pihasta mahdollista vauhtia ottaa.
Mutta, itse muu koeajo oli positiivinen yllätys. Ei se vedellyt urissa ja auton Al-Ko-alusta oli kyllä jämäkkä ajaa. Kolmen vuodenajan autoksi ja talvella satunnaiseen käyttöön hoidetuilla teillä etuvetoinen kyllä sopii.

*****
  • Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla:14.03.2022 kello on 15:54
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5112 : 23.02.2022 kello on 08:41 »
Ja sitten tolokku vanhus. Oi niitä aikoja: https://www.nettikaravaani.com/fiilis/35-10-38t/1583449  :D

Tämä sai uuden kodin meiltä. Tarve kun oli 7 hengen autolle ja eipä niitä ole pilvin pimein tarjolla, varsinkaan jos ei halua sijoittaa autoon omaisuuksia.

Aiemmin ollut pari "kesäautoa" jotka on syksyllä myyty eteenpäin. Tässä voisi olla pitoauto vähäksi aikaa...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5113 : 23.02.2022 kello on 08:49 »
Tämä sai uuden kodin meiltä. Tarve kun oli 7 hengen autolle ja eipä niitä ole pilvin pimein tarjolla, varsinkaan jos ei halua sijoittaa autoon omaisuuksia.

Aiemmin ollut pari "kesäautoa" jotka on syksyllä myyty eteenpäin. Tässä voisi olla pitoauto vähäksi aikaa...
Onnittelut... :)

Tuosta voisin olla jo kateellinenkin. Itse museokatsastaisin sen välittömästi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:01
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #5114 : 23.02.2022 kello on 08:56 »
Muhkean näköinen, onnittelut hyvästä valinnasta. Moikataan kun nähdään.

Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla