Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
Alan:
^
2000 tonnia tuskin.
Jos 2000 kg tarkoitetaan, niin tietäisikö tuo omistaja paremmin.
Eihän tuo ole vielä mitään, teholle ja väännölle. Vedetäänhän noilla tehoilla samanpainoisia vaunujakin. Muissa veto-ominaisuuksissa ne erot tulee.
tahko:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 25.12.2015 kello on 21:02 ---^
2000 tonnia tuskin.
Jos 2000 kg tarkoitetaan, niin tietäisikö tuo omistaja paremmin.
Eihän tuo ole vielä mitään, teholle ja väännölle. Vedetäänhän noilla tehoilla samanpainoisia vaunujakin. Muissa veto-ominaisuuksissa ne erot tulee.
--- Lainaus päättyy ---
Niinpä, 2000t olikin tuo suure josta alunperin oli kyse :(
Catiska:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 25.12.2015 kello on 19:59 ---Minulle kävis hyvin. Kun olen jo tottunut "alitehoiseen" autoon. Joo, ja harvempi riittävän kokoisen kulkimen hankkinut tarvitsee enää peräkärryä hinata. Hevosvoimilla ja "hevosvoimilla" on eroa.
--- Lainaus päättyy ---
En näkisi tuon poistavan kärrynvetotarvetta minkään vertaa. Tuonne ei edelleenkään mahdu äkkilähtöautoa kyytiin tai montaa moottorikelkkaa.
Tuollainen moottori on mopo jo ilman kärryä tuossa painoluokassa ja vaikka siihen olisi itse tottunut on se tien tukko kuitenkin. Tuollaisen ymmärtää silloin kun on kyse halpamerkeistä jolloin kaikesta säästetään, mutta tuollaisessa autossa...
Hevosvoimat on aivan samat oli kyse sitten höyrykoneesta tai moottorisahan moottorista. Jos ei ole heppoja tarpeeksi ei siinä auta vaikka niitä olisi tasaisesti laajalla alueella vähän. Ei tietty sekään ole hyvä jos niitä on vain ampiaisen piston verran kapealla kierroslukualueella mutta kun puhutaan moottoreista mitä näissä tyypillisesti käytetään on näissä dieseleissä melko samankaltainen tehoalue, joten sikäli vertailukelpoisia. Toisissa se tehoalue on vain koko alueella liian matalalla...
Leader dog:
Kyllä se vanha sanonta pätee edelleen; huuto ei auta,voimaa pitää olla. Thumb
Catiska:
Juu, tasamaalla. Mutta mäkisellä tiellä loppuu tehot tai into kepittää joka mäkeen. Kyllä tuo on alamittainen kone tuollaiseen autoon, ei se miksikään muutu.
Tuossa luokassa asioiden pitää tapahtua mukavasti ja laadukkaan oloisesti. Alamittainen kone joka vaatii kepittämistä ja turhaa huomiota ajon aikana ei tarjoa sitä.
Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta