Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Nettikaravaanista poimittua (m-autot)

<< < (930/1158) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Kumisimo - 13.02.2020     kello on 21:51 ---https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvon_massa
Muista iltasatu

--- Lainaus päättyy ---

Niin kuin tuossa jo edellä todettiin, niin käytäntö on eri asia. Minä olen vuosien mittaan punninnut/punnituttanut aika monta autoa. Joitakin on ollut, joissa vaaka näyttänyt saman kuin paperissa omamassa. Ne ovat silloin olleet AIVAN TYHJINÄ. Niissä ei ole ollut edes polttoainetta kuin sen verran, että on päässyt vaa´alta täyttämään p-ainetankin. Suurimmassa osassa on todellinen omamassa ollut TYHJÄNÄ suurempi kuin paperissa.

Aakku:
Itse ihmettelin, kun oma retkuiluautoni painoi likimain saman kuin papereissa...

Kaikki normivarusteet. Kuitenkin lisätty ajan saatossa varmaan koukku, pyöräteline ja markiisi. Polttoainetta ja vettäkin matkaa varten.
Varmaan vaaka ollut epäkunnossa.

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 14.02.2020     kello on 06:35 ---Itse ihmettelin, kun oma retkuiluautoni painoi likimain saman kuin papereissa...

Kaikki normivarusteet. Kuitenkin lisätty ajan saatossa varmaan koukku, pyöräteline ja markiisi. Polttoainetta ja vettäkin matkaa varten.
Varmaan vaaka ollut epäkunnossa.

--- Lainaus päättyy ---
Sinulta puuttuu se normaali 200-300 litraa vettä eristeistä mikä näillä ylipainoisilla on usein varusteena.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Kumisimo - 14.02.2020     kello on 14:56 ---Sinulta puuttuu se normaali 200-300 litraa vettä eristeistä mikä näillä ylipainoisilla on usein varusteena.

--- Lainaus päättyy ---
Kuule, löytyy useita merkkejä ja malleja missä tuo omapaino heiluu lähellä kokonaispainoa heti kaupasta ulos ajettuna. Ilman vesiä.
Haluttu väkisin saada B-kortille

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: Kumisimo - 14.02.2020     kello on 14:56 ---Sinulta puuttuu se normaali 200-300 litraa vettä eristeistä mikä näillä ylipainoisilla on usein varusteena.

--- Lainaus päättyy ---
7 m matkailuauto painaa ilman varusteita yleensä noin 3200- 3300 kg. Siihen ilmastointi (alustan )
markiisi, tv + anteenit, ja vähän muuta hauskaa . Ja äkkiä papereista puuttuu pari sataa kiloa.

Kaapeli 25 m, vesi- ,kaasu- ja polttoainesäiliöt 90 % täynnä, 10 kg varusteita per alkava metri ja kuljettaja 75 kg
ovat ne jotka lasketaan jo valmiiksi painoon mukaan.
Mutta useimmat tehtaat laittavat esimerkiksi vesisäiliöön välille tyhjennyshana noin 20 l jolloin saadaan tuo oma paino satakiloa alaspäin
ja maininnan että ajettaessa 20 l vettä säiliöön.
Ja pöhlöimmät uskoo papereita ja myyjää, sinäkin ?

P.s. vararengas tai paikkasarja ovat nykyisin vapaehtoisia varusteita ja harvassa matkailuautossa on nykyisin vararengas.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View