rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1208970 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4125 : 19.05.2019 kello on 21:30 »
Se olisi todella yksinkertainen tehdä, jos mekanismi toimisi niin, että nousee tasaisesti ylös, eikä niin kuin mulla, että kallistuu heti noston alkuvaiheessa.
Laskeutuu mielestäni tasaisesti ja nousee myös. En tosin ole mitannut kulmaa.


Ainakaan siinä Bürstnerissä, mikä mulla oli, ei ollut niin paljoa tilaa, että pienikään ihminen pedissä ja illan viettäjä alla samaan aikaan, olisi ollut mahdollista.
Eipä minullakaan sinne alle mahdu istumaan. Eikä tarttekaan , siinä on keittiötä vastapäätä 4:lle istuinryhmä 2+2 naamat vastakkain.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4126 : 19.05.2019 kello on 22:14 »
Itsellä menee jopa 30 sekuntia. Molemmista selkänojista kääntää vipua ja itsestään selkänojat kaatuu etuasentoon (ISRI) penkit ja sitten painaa peukalosalpaa ja tipauttaa hubbetin alas , tulee pehmeästi ja nousee kevyesti takaisin.
Tolleen se tapahtuu Fränkissäkin, ja samat jakkarat. Jos nyt jakkarat unohtuu naamat vastakkain, niin kopsaavat kallistuessa.. muuten pikanopea.
Kulmasohva ja sivusohva jää olohuuoneen puolelle. Pöydästä saa päättää - lattiassa menee kiskot, työntääkö pois hubbetin alle vai antaako olla tai työntääkö sivuu  :D

Ainakin Fr:ssä hubbet kallistuu vasta aivan viimeisillä senteillä yläasennossa - mutta ei väliasennosta iloa ole kuin petaus hommissa (pysyy missä asennossa vain), mutta alimmassa asennossa nukkumishommissa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.10.2019 kello on 08:32
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4127 : 19.05.2019 kello on 22:57 »
Juuri tästä syystä ei voi kuin ihmetellä, miksi sen pedin korkeutta ei voi säätää? Lapset(ja minä) mahtuisivat nukkumaan pienempäänkin tilaan ja alle jäisi enemmän oleskelutilaa.

Tämä seikka on osoitus siitä, että matkailuautojen suunnittelijat eivät niitä käytä.
Vaikka sen pedin korkeutta voisi säätää on auton korkeus sen verran matala että väkisin syö tilaa. En näe että asiaa voisi millään tapaa pitää suunnittelijan vikana. Kyse on enemmän kompromissista tilojen suhteen ja käyttäjä loppujen lopuksi määrittää sen itselle paremma tavan. Itse näen sen tilaa pienentävänä tekijänä kun penkkien määrä vähenee kun sänky lasketaan.

Sama asia on myös takatallien kanssa ja siksi siellä takana pitää olla oikea täysleveä parisänky eikä mitään kerrossänkyä tai viistettyä sänkyä jotta hyysikkän taittuu. Kerrossängyn toinen sänky vie suurimman osan tuosta tallista ja silloin ei voi paljoa puhua enää siitä takatallista kuin myyntiargumenttina. Se on jo silloin kompromissin kompromissi suunnittelijalta. Joko sängyssä nukutaan ja tavarat jätetään pois tai tavarat mukaan ja nukkuja jää pois kyydistä.

Nämä vehkeet on muutoinkin täynnä kompromisseja joten ei enää vitsisi tehdä itselle valinnaisia kompromisseja mitä milloinkin voidaan tehdä kun pitää valita jompi kumpi. Ennemin pelaan Pitkävetoa. Täytyy jatkaa katsomista josko löytyisi varteenotettava vaihtoehto mikä vielä kestää katseet.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 23:31

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4129 : 25.05.2019 kello on 08:57 »
^

Näin luulisi. Ostakaa pois. Etuistuimia ihmettelin, onko istuinosan päällinen poistettu? Kuluuhan se tuohon ikään, vaikka kilometrejä ei paljoa olekaan, tai ainakaan ole ilmoitettu.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4130 : 25.05.2019 kello on 12:06 »
Tuollaisen Hymerin kelpuuttaisin minäkin. Ei vain mahdu millään budjettiin. Siinä ikäluokassa mitä itse Hymereistä budjetin puitteissa joudun katselemaan on takatallit vaan väärän kokoisia.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2019 kello on 14:08 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4131 : 25.05.2019 kello on 12:48 »
Siinä ikäluokassa mitä itse Hymere
istä budjetin puitteissa joudun katselemaan on takatallit vaan väärän kokoisia.

Mitkä ovat takatallin kriteerit?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4132 : 25.05.2019 kello on 14:08 »
Mitkä ovat takatallin kriteerit?

Tuollainen korkea takatalli olisi hakusessa. Eli käytännössä poikittainen parisänky takana. Sellainen johon periaatteessa mahtuu fillarit sisälle.

Uudemmissahan noita vaikuttaisi olevan huomattavasti useammin, kuin tuon ikäisissä mitkä tuonne lähemmäs parin kympin hintaluokkaan tippuu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4133 : 25.05.2019 kello on 19:08 »
https://www.nettikaravaani.com/hymer/b-664-cl-aldella/1519790

Menee nopeesti
Ei ole mennyt - silloin vuoden vaihteessa kun franksua vasta vilkuilin, muistan tämän ilmon.  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 03:11
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4134 : 25.05.2019 kello on 19:18 »
Ei ole mennyt - silloin vuoden vaihteessa kun franksua vasta vilkuilin, muistan tämän ilmon.  8)

Ja torissa kanssa.
Itse olin vaihdon jo henkisesti siirtänyt tämän kauden ulkopuolelle mutta mielenkiintoinen vaihtoehto.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4135 : 25.05.2019 kello on 19:44 »
Tuollainen korkea takatalli olisi hakusessa. Eli käytännössä poikittainen parisänky takana. Sellainen johon periaatteessa mahtuu fillarit sisälle.

Tuota minä pelkäsinkin.   ;D
Mietipä vielä, tarviikko niitä fillareita änkeä sisään ja samalla käyttää hyvä tavaratila siihen?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 03:11
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4136 : 25.05.2019 kello on 19:47 »
Tuota minä pelkäsinkin.   ;D
Mietipä vielä, tarviikko niitä fillareita änkeä sisään ja samalla käyttää hyvä tavaratila siihen?

Fillarit on aika kovilla tuolla auton takana vaikka peitto onkin päällä.
Joka kerta putsaus kun ottaa alas. Ketjut täynnä hiekkaa ja pölyä. Lisäksi saa olla tarkkana että ei jää sivuttaista vääntöä kun kaksi pyörää lähekkäin (menee vanteet kieroon)
Kyllä itse ottaisin mieluusti sisään tällä reilun 150tkm matkailuautokokemuk sella jossa fillarit käytännössä kokoajan auton perässä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4137 : 25.05.2019 kello on 19:53 »
Fillarit on aika kovilla tuolla auton takana vaikka peitto onkin päällä.
Joka kerta putsaus kun ottaa alas. Ketjut täynnä hiekkaa ja pölyä. Lisäksi saa olla tarkkana että ei jää sivitraista vääntöä kun kaksi pyörää lähekkäin .

Riippuu muuten autosta.
Toiset pöllyttää kaiken peräänsä, toiset ei yhtään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:33
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4138 : 25.05.2019 kello on 20:51 »
Riippuu muuten autosta.
Toiset pöllyttää kaiken peräänsä, toiset ei yhtään.

Tuohon väitteeseen pitäisi kyllä nyt saada ihan fakta tietoa. Henkilöauto puolella kaikki ajamani pystyperäiset sotkee takapään, samoin oma matkailu kulkine sotkee takapään. Ei toki ole ollut pp. telinettä mukana.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:33
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #4139 : 25.05.2019 kello on 20:54 »
Tuota minä pelkäsinkin.   ;D
Mietipä vielä, tarviikko niitä fillareita änkeä sisään ja samalla käyttää hyvä tavaratila siihen?

Kun takatalli on tarpeeksi iso niin sinne mahtuu muutakin kuin polkupyörät.