Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Muumuupapa - 5.01.2015 kello on 12:22 ---Ei siihen paperikantavuuteen kannata tuijotella. Ei niitä täällä punnita. Jos auto on Maxi-alustalla, sen tekninen kantavuus voi olla vaikka 750 kg.
Itse suosisin juuri sellaista autoa, joka on rekisteröity "vain" 3500 kg:n kokonaispainolle, mutta jonka omapaino ja tekninen suurin sallittu kokonaispaino ovat mahdollisimman suuria.
Esimerkiksi tässä Ivecossa kantavuutta on paperilla vain 215 kg, mutta todellisuudessa 715 kg. Ja se todellinen kantavuus on tärkeämpää.
http://www.nettikaravaani.com/fendt/t-580/1419102
--- Lainaus päättyy ---
Periaatteessa noin jos Suomessa liikkuu. Toistaiseksi täällä ei noita punnita mutta esim. Ruotsissa tilanne on jo aivan toinen. Saksassa katsovat alustan kantavuuden mukaan, käytäntöjä on erilaisia.
Ruotsissa ylipaino sakotetaan raskaasti ja 50% ylitys vie käräjille. Siellä tuo vielä lasketaan nimenomaan rekisteriotteen kantavuuden ylityksestä eikä kokonaispainon kuten monessa muussa maassa.
eura665:
Kyllä siihen paperikantavuuten kannattaa hieman huomiota kiinniittää, voi tulla kalliiksi jos niitä ruvetaan jossain vaiheessa valvomaan. Euroopassa jos huonotuuri käy niin matkahan ei jatku ennenkuin painot täsmää. Todellinen kantavuushan on se mikä on papereissa, tekninen suurin sallittu massahan voi olla mitä vain, mutta ei poista sitä tosiasiaa että sakot voi saada suomessakin. Kyllä nuo poliisit täälläkin vielä alkaa tuolla rahastamaan.
Muumuupapa:
--- Lainaus käyttäjältä: eura665 - 5.01.2015 kello on 12:52 ---Kyllä siihen paperikantavuuten kannattaa hieman huomiota kiinniittää, voi tulla kalliiksi jos niitä ruvetaan jossain vaiheessa valvomaan. Euroopassa jos huonotuuri käy niin matkahan ei jatku ennenkuin painot täsmää. Todellinen kantavuushan on se mikä on papereissa, tekninen suurin sallittu massahan voi olla mitä vain, mutta ei poista sitä tosiasiaa että sakot voi saada suomessakin. Kyllä nuo poliisit täälläkin vielä alkaa tuolla rahastamaan.
--- Lainaus päättyy ---
Epäilen hieman sitä, että matkailuautojen punnituksilla alettaisiin Suomessa rahastamaan. Valtio joutuisi kiusalliseen tilanteeseen: se tavallaan sakottaisi ajoneuvon käyttäjää siitä, että on itse rekisteröintivirano maisena mennyt hyväksymään autolle sellaisen kokonaispainon, ettei autoa voisi laillisesti käyttää siihen tarkoitukseen, mihin se on tehty.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Muumuupapa - 5.01.2015 kello on 13:01 ---Epäilen hieman sitä, että matkailuautojen punnituksilla alettaisiin Suomessa rahastamaan. Valtio joutuisi kiusalliseen tilanteeseen: se tavallaan sakottaisi ajoneuvon käyttäjää siitä, että on itse rekisteröintivirano maisena mennyt hyväksymään autolle sellaisen kokonaispainon, ettei autoa voisi laillisesti käyttää siihen tarkoitukseen, mihin se on tehty.
--- Lainaus päättyy ---
Rekisteröintivirano mainen on hyväksynyt kokonaispainot ja omapainot samoilla ehdoilla kun muillekin autoille. Ruotsissa painoista puhutaan paljonkin ja laskenta tehdään poikkeavasti kantavuudesta. Kyllä Suomi seuraa tavalla tai toisella perässä.
eura665:
--- Lainaus käyttäjältä: Muumuupapa - 5.01.2015 kello on 13:01 ---Epäilen hieman sitä, että matkailuautojen punnituksilla alettaisiin Suomessa rahastamaan. Valtio joutuisi kiusalliseen tilanteeseen: se tavallaan sakottaisi ajoneuvon käyttäjää siitä, että on itse rekisteröintivirano maisena mennyt hyväksymään autolle sellaisen kokonaispainon, ettei autoa voisi laillisesti käyttää siihen tarkoitukseen, mihin se on tehty.
--- Lainaus päättyy ---
Minä taas en yhtään hämmästyisi jos näin alettaisiin tehdä, nythän ollaan Suomessa No jokainen päättäköön itse kuinka toimii, omallakohdallani en tuollaista hyväksyisi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta