rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1207177 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3465 : 17.11.2018 kello on 20:44 »
https://m.nettikaravaani.com/arto/69/1511623?vifAdCount=1&vifNav=Y

Tämä auto oli viikko sitten huutokaupat.comissa myytävänä. Olisko päättynyt nokn 13 kilon huutoon. Tunti ennen deadlinea hinta oli 9k paikkeilla. En sinänsä ihmettele että ei myyneet. Olisi silti järkevää kaikkien ajan käyttöä että jos myydään huutokaupassa lähtöhinta laitettaisiin sellaiseksi jolla kauppa myös syntyy. No eipähän harmita että saunoin tarjousten kyytäämisen sijaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:54
  • Callengr
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3466 : 17.11.2018 kello on 20:57 »
Palstaa lukee moni aloittelija. Joten on ajattelematonta johtaa heitä harhaan.  ::)

Minä olen tuolla kyllä pärjännyt. Tosin laavullakin. 22 asteen pakkasella oli autossa 21 lämmintä peitteet tuulilasilla etu sivuikkunoihin asti ,sivulouskuovessa ja takaikkunassa kans. Kyllä tietty vedon tunnettakin oli se on selvä. Kyseessä adria win 2004 normaalilla varustuksella.Mielu ummin tuossa nukun kun laavulla.
Onko tämä harhaanjohtamista?
Kyllä ex mersun fiiliksessäkin oli vedon tunnetta tuolla pakkasella vaikka oli primuksen vesikiertoinen lämmitys.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3467 : 17.11.2018 kello on 21:13 »
Minä olen tuolla kyllä pärjännyt. Tosin laavullakin.2004 normaalilla varustuksella.Mielu ummin tuossa nukun kun laavulla.
Onko tämä harhaanjohtamista?


Ei ole. Jos vertaus kohtana on laavu. Luulen että kulkimen ostaja kuitenkin hakee jotakin parempaa.
 Mutta on hyvä että olet tyytyväinen valintaasi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:56
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3468 : 18.11.2018 kello on 09:35 »
Minä olen tuolla kyllä pärjännyt. Tosin laavullakin. 22 asteen pakkasella oli autossa 21 lämmintä peitteet tuulilasilla etu sivuikkunoihin asti
Ei ole. Jos vertaus kohtana on laavu. Luulen että kulkimen ostaja kuitenkin hakee jotakin parempaa.
 Mutta on hyvä että olet tyytyväinen valintaasi.

Tässä mennään taas sivuraiteelle.
Jos auto on hyvin tehty, sillä pärjää Suomen talvessa, oli ilmat millaiset tahansa.
Ja vaikka jossain harakanpesässä olisi Alde, kylmä tulee.

PS. Alkuperäinen kysymys koski kosteusvaurioita... .

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:50
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3469 : 18.11.2018 kello on 09:48 »
PS. Alkuperäinen kysymys koski kosteusvaurioita... .
Jos palataan näihin kosteusvaurioihin.. .

Ne peltikuoriset nyt on helppo tsekata eristeiden osalta. Varsinkin jos niitä ei ole.
Onko sitten joku Hymer, tai muu merkki sellainen, mikä ei periaatteessa kostu lainkaan? Peltikuorisena sekin merkki ilmeisesti on liki eristeetön.
Voiko pelkästä tuoksusta havaita kosteusvaurion, vai pitääkö olla jonkinlainen kosteusmittaus? Voiko sellaiseenkaan sitten luottaa?
Autoliikkeiden pihalla vaihturit ja ehkä uudetkin ajokit ovat paksun lumikerroksen peittämiä. Voisiko uusikin olla siten kosteusvaurioitunut?

Kun auto ostetaan, niin se on niin kallis sijoitus, että sen pitää kestää vuosia hyvin pidettynä. Mielummin vuosikymmeniä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3470 : 18.11.2018 kello on 09:58 »
Vähäisellä kokemuksella voi todeta, että vaikkapa Carthagon rakenne on aika varma. Omassani vuotaa kattoluukun kehys, mutta ei se mitään ongelmia aiheuta, kun eriste kahden alumiinilevyn väliin puristettuna ei ime vettä.

Myös seinän ja pohjan liitos on hyvin toteutettu, verraten vaikka samanikäiseen burstneriin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:08
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3471 : 18.11.2018 kello on 10:30 »
^

Mietin mitä mahtaa tapahtua, jos pakkanen jäätäisi välillä vuotokohdasta?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3472 : 18.11.2018 kello on 13:00 »
Liekkö paljon mitään. Rakenne joustaa sen vähäisen laajenemisen ongelmitta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3473 : 18.11.2018 kello on 13:50 »
No sittenhän Carthago on ikuinen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 02:32
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3474 : 18.11.2018 kello on 14:31 »
Tämä Hymerin rakenteella/rakentama. Vaikuttaisi että kondensio on kostuttanut sisällä joskus jotain paikkoja (sitä tulee mullakin). Sitten tuossa on helman ja seinän välinen liitos kostea, pelti puhki. Ilmeisesti alareunoista sitten saatu sisältä mitattua vai mitähän tarkoittaa.

Aika roisissa kunnossa muuten tuo ja konevikaisena kallis...
https://m.nettikaravaani.com/solifer/mobile/1510022?vifAdCount=0&vifNav=Y

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3475 : 18.11.2018 kello on 19:31 »
No sittenhän Carthago on ikuinen.

Niinpä, hyvin pidettynä. Moni muukin merkki, jossa on vastaavia rakenteita. Ongelmaksi muodostuukin alustan kestävyys ja mahdolliset edellisen omistajan virheet.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 18:36
  • seniori
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3476 : 18.11.2018 kello on 20:02 »
Tuosta McLouis Laganista. Sellainen oli minulla neljänä kesänä. Juttua siitä on pakinassa Retkeilijän pelit ja vehkeet. Ja lopussa vaihdosta pieneen asuntovaunuun.

Pidin sen välityksistä ja moottorin pirteydestä. Lähes täydellinen kesäauto pariskunnalle, mutta meluisa ja ilman ohjaamon ilmastointia.

Kosteusvairioita oli (takasivu) luukussa ja korin ja otsan liitosta oli korjailtu. Myöhemmin kosteutta löytyi kummankin takakulman alaosasta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:50
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3477 : 18.11.2018 kello on 20:07 »
Tuosta McLouis Laganista. Sellainen oli minulla neljänä kesänä. Juttua siitä on pakinassa Retkeilijän pelit ja vehkeet. Ja lopussa vaihdosta pieneen asuntovaunuun.

Pidin sen välityksistä ja moottorin pirteydestä. Lähes täydellinen kesäauto pariskunnalle, mutta meluisa ja ilman ohjaamon ilmastointia.

Kosteusvairioita oli (takasivu) luukussa ja korin ja otsan liitosta oli korjailtu. Myöhemmin kosteutta löytyi kummankin takakulman alaosasta.
Pitäiskös tämä tulkita sitten niin, että ei jatkoon....?

Tuollainen Carthagokin on hieman kallis, kun retkuiluautossakin on hintaa 80 tuhatta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:56
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3478 : 18.11.2018 kello on 20:26 »
Pitäiskös tämä tulkita sitten niin, että ei jatkoon....?

Käy katsomassa, koputtele ja kuuntele.
Villi arvaus, näkemäni perusteella, on, että ko. auto on vain ruuvattu kasaan ja se on sitten siinä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:50
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3479 : 18.11.2018 kello on 20:39 »
Käy katsomassa, koputtele ja kuuntele.
Villi arvaus, näkemäni perusteella, on, että ko. auto on vain ruuvattu kasaan ja se on sitten siinä.
Ei tässä vielä niin kauhiaa ostokuumetta ole... :)

Kuulostelen kaikki vaihtoehtoja. Ainoa lisä, mitä kaipaisin nykyiseen, olisi WC tila suihkulla. Muuten saisi olla yhtä pieni.