Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
Pertti K:
Juu maatalon poikana on tullut raktorilla ajettua satoja jos ei tuhansia tunteja, joten periaatteessa on. 70-lukuista uudemmalla raktorilla en kuitenkaan ole ajanut juuri ollenkaan, velipojan 80-luvun lopun Valmettiakin kun piti siirtää niin kauan piti pähkäillä miten saa haluamansa vaihteen päälle ja etukuormaajan ylös. Uutta Valtraa tuskin saisi liikkeelle ilman ohjekirjaa.
C-korttia en ole tarvinut kuin armeijassa telakuorma-auton puikoissa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 3.10.2015 kello on 08:35 ---Mutta saahan sitä jo nykyiselläänkin BE-kortilla liikutella 7tn (3,5tn veturi + 3,5tn jarrulllinen kärry) ja kun otetaan huomioon että tuo n yhdistelmä, niin kyllä minä ainakin ihan turvallisin mielin antaisin tuolla BE:llä ohjastaa yli 3,5tn veturia, mutta ilman peräkärryä 8)
--- Lainaus päättyy ---
Se oli kyllä SFC:tä melkoinen lobbauksen maailmanennätys, kun saivat silloin kaikille halukkaille Be kortin!
Ja on siellä liian paljon tumpeloita joukossa.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 3.10.2015 kello on 10:58 ---Se oli kyllä SFC:tä melkoinen lobbauksen maailmanennätys, kun saivat silloin kaikille halukkaille Be kortin!
--- Lainaus päättyy ---
Itselläkin tuo lahja-e kortissani on ja onhan tuota jo muutama kerta tarvittukin. Mutta tosiaan massojen ja hallinnan suhteen veikkaisin että 7tn yhdistelmä on hieman hankalampi hallittava kuin vaikkapa 4,5tn pelkkä veturi. Siksi en näkisi mitään syytä miksei Be voisi sallia tuota 3.5tn suurempaakin :-X
Tai sitten jopa niin että 7tn on Be-kortin katto ja kuski itse päättää miten tuon jakaa veturin ja kärryn kesken Thumb
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 3.10.2015 kello on 11:31 ---Tai sitten jopa niin että 7tn on Be-kortin katto ja kuski itse päättää miten tuon jakaa veturin ja kärryn kesken Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Ajatuksena mielenkiintoinen... Noinhan se menee pelkän B-kortinkin kanssa.
Olen tuolla matkalla usein miettinyt, että Be-kortilla voisi jarrullisen kärryn nopeuden nostaa sataseen.
Turhan Höpöttäjä:
Nyt pikkunätti intekroitu Aldella: http://www.nettikaravaani.com/knaus/640/1444270.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta