Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Nettikaravaanista poimittua (m-autot)

<< < (641/1162) > >>

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: palokurki -  2.09.2018     kello on 09:50 ---Onko totta, että tässäkin Hymerin retkiautossa on noiden paksujen ovien sisäpuolella 1 cm:n telttapatja "eristeenä".
www.nettikaravaani. com/hymer/sportline-322/1507393

--- Lainaus päättyy ---

https://www.hymer.com/de/service-und.../download.html

Tuolta jostain sen tekniset tiedot löytyy ;)

https://www.promobil.de/supercheck/so-klappt-das/

Tuossa testi.
Ja youtubessa on videon pätkiä ihan malli nimellä vaikka kuinka paljon

palokurki:
Minulle ei tuo Saksa oikein taivu.
Pointtini oli, että kun matkailuautoja on ns. kolmen vuoden ajan autoja ja talviautoja, niin onko nuo retkiautot kaikki yhden vuoden ajan autoja sentin telttapatjaeristeel lä, vai onko seassa semmoisia sanotaanko "arctic-retkiautoja"?
Kai nyt joku retkiauton omistaja on tehnyt esityötä ennen kymmenien tuhansien sijoitustaan ja päättänyt, että ottaa yhden vuoden ajan auton telttapatjaeristyks ellä jos autoa ei muuten kuin kesällä tarvii tai liikkuu pääsääntöisesti Etelä-Euroopassa.
Toisena vaihtoehtona sijoittaa rahansa paremmin eristettyyn.
Ei voi asia olla niin, että tällä foorumilla, missä tietoa jaetaan, minun pitää ottaa selvää millainen eristys jonkun omistamassa kulkineessa on muualta, kuin täältä kysymällä.

mike:
Kyllä sillä retkipatja eristetylläkin pärjää pakkasessa 6kw trumallakin,kaasua vaan kuluu enemmän!

porakone:

--- Lainaus käyttäjältä: palokurki -  2.09.2018     kello on 09:50 ---Onko totta, että tässäkin Hymerin retkiautossa on noiden paksujen ovien sisäpuolella 1 cm:n telttapatja "eristeenä".
www.nettikaravaani. com/hymer/sportline-322/1507393

--- Lainaus päättyy ---
Meillä on just tollanen. Mittausta en oo suorittanu, mut näppituntumalta sanoisin että ainakin takaovien sisällä oleva materiaali on 15-20mm paksuista. En osaa materiaalia tarkasti määritellä, mutta tuntuu se kuitenkin enemmän eristeeksi tehdyltä materiaalilta kuin jumppamatolta :-) Ja on se jollain ajatuksella sinne tungettu/muotoiltukin.

Eikai noita ovien sisätiloja oikein ton paremmin pysty tekemäänkään, ja kyllä minä sanoisin et suurempi lämpöhukka niissä ovissa tulee korin ja ovien välistä kuin eristemateriaalin määrästä ja laadusta. Koskee tietenkin vain näitä yleisimpiä merkkejä missä ei ole tehty mitään erillisiä eristysrakenteita tilanteen parantamiseksi. -15 oli Joulukuussa Äkäslompolossa, vähän jänskätti kun oli vasta toka yö menossa tällä autolla mutta ihan hyvin se meni ja aijotaan tulevana talvenakin reissata pääasiassa kalenterin eikä sääennusteiden mukaan.

Aakku:
Mulla on tässä Westfalia Volkkarissa eristeenä kotelomassa, joka Suomessa ruiskutettiin...

Ekassa junakeula Volkkarissa mulla oli styroksit pellin ja verhoilun välissä. Kyllä ruostu iloisesti, kun ei tainnut hengittää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View