rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)  (Luettu 1190602 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3195 : 1.09.2018 kello on 22:37 »
^ Mutta onhan tässä 12 vuotta aikaa isontaa vehjettä, siis sitä matkailu ;)

Tuosta ymmärsin, mikä minua tässä keskustelussa ja kaikessa muussakin mun auto on parempi kuin sun-väittelyssä vaivaa. No se, että välinettä pidetään tärkeämpänä kuin sitä, mitä sillä tehdään.

Mulla on tullut sellainen käsitys nykymenosta, että kannattaa matkustaa ja etenkin karavaanarimatkusta a, kun vielä voi. Koko ajan hommaa ollaan tekemässä vaikeammaksi ja kalliimmaksi. Siihen yhtälöön kulkineeseen investoiminen kuulostaa ainakin minun lähtökohdista huonolta vedolta. Vaan katsellaan, mitä tulee ja toivotaan parempaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 06:56
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3196 : 2.09.2018 kello on 00:12 »
Missä merkeissä ja malleissa on eristeet? Sitä ei jostain syystä laiteta myynti-ilmoitukseen. Olisi helpompi etsiä, kun voisi edes jotenkin lisätä hakuehtoja.
Aika heikoilla tiedoilla ostotilanteessa ollaan, tuskin myyjäkään aina sitä tietää mitä siellä seinien sisällä on. Ainoa tapa saada varmuus asiaan taitaa olla pistää kysely suoraan valmistajalle.
Silloin kun olin vielä ostohousut jalassa, laitoin viestiä tehtaalle josta taas oltiini kyselyni ohjattu maahantuojalle (cm-autocaravan). Sieltä sainkin puhelinsoiton ja todella hyvin kaikki tekniset tiedonpuutteet tuli täytettyä vaikka käytettyä autoa olinkin ostamassa.
Ja jos nyt peltikuorisesta on kyse, niin ei niissä pääsääntöisesti mitään oikeita eristeitä ole niinkuin Catiska jo aiemmin  mainitsi.
Suurin merkitys on kuitenkin se miten lämmitys on toteutettu, sekä muut pienet yksityiskohdat rakenteiden toteuksissa. Ja se kaikki selviää vasta käytössä...
Aina näissä on kompromisseja, oli kyse sitten halvemmasta perusautosta tai laatumerkistä kaikilla mausteilla.
Mutta eiköhän tuo ongelma koske myös noita "oikeitakin" matkailuautoja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:46
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3197 : 2.09.2018 kello on 09:27 »
Mulla on tullut sellainen käsitys nykymenosta, että kannattaa matkustaa ja etenkin karavaanarimatkusta a, kun vielä voi. Koko ajan hommaa ollaan tekemässä vaikeammaksi ja kalliimmaksi. Siihen yhtälöön kulkineeseen investoiminen kuulostaa ainakin minun lähtökohdista huonolta vedolta. Vaan katsellaan, mitä tulee ja toivotaan parempaan.
Niin kannnattaa matkustaa ja investoida välillä itseesänkin, kas kun on kuusi jalkaa multaa niskassa et niillä työ-elämässä tehdyillä in-
vestoinneilla tee mitään. Eli nyt on se aika antaa ne mukavuudet itselleen. ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:41
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3198 : 2.09.2018 kello on 09:50 »
Onko totta, että tässäkin Hymerin retkiautossa on noiden paksujen ovien sisäpuolella 1 cm:n telttapatja "eristeenä".
www.nettikaravaani. com/hymer/sportline-322/1507393

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3199 : 2.09.2018 kello on 09:55 »
Niin kannnattaa matkustaa ja investoida välillä itseesänkin, kas kun on kuusi jalkaa multaa niskassa et niillä työ-elämässä tehdyillä in-
vestoinneilla tee mitään. Eli nyt on se aika antaa ne mukavuudet itselleen. ;)
Juurikin näin Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:46
  • viva la France
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3200 : 2.09.2018 kello on 10:13 »
Onko totta, että tässäkin Hymerin retkiautossa on noiden paksujen ovien sisäpuolella 1 cm:n telttapatja "eristeenä".
www.nettikaravaani. com/hymer/sportline-322/1507393

https://www.hymer.com/de/service-und.../download.html

Tuolta jostain sen tekniset tiedot löytyy ;)

https://www.promobil.de/supercheck/so-klappt-das/

Tuossa testi.
Ja youtubessa on videon pätkiä ihan malli nimellä vaikka kuinka paljon

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:41
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3201 : 2.09.2018 kello on 13:10 »
Minulle ei tuo Saksa oikein taivu.
Pointtini oli, että kun matkailuautoja on ns. kolmen vuoden ajan autoja ja talviautoja, niin onko nuo retkiautot kaikki yhden vuoden ajan autoja sentin telttapatjaeristeel lä, vai onko seassa semmoisia sanotaanko "arctic-retkiautoja"?
Kai nyt joku retkiauton omistaja on tehnyt esityötä ennen kymmenien tuhansien sijoitustaan ja päättänyt, että ottaa yhden vuoden ajan auton telttapatjaeristyks ellä jos autoa ei muuten kuin kesällä tarvii tai liikkuu pääsääntöisesti Etelä-Euroopassa.
Toisena vaihtoehtona sijoittaa rahansa paremmin eristettyyn.
Ei voi asia olla niin, että tällä foorumilla, missä tietoa jaetaan, minun pitää ottaa selvää millainen eristys jonkun omistamassa kulkineessa on muualta, kuin täältä kysymällä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:14
  • Callengr
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3202 : 2.09.2018 kello on 13:36 »
Kyllä sillä retkipatja eristetylläkin pärjää pakkasessa 6kw trumallakin,kaasua vaan kuluu enemmän!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:58
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3203 : 2.09.2018 kello on 21:04 »
Onko totta, että tässäkin Hymerin retkiautossa on noiden paksujen ovien sisäpuolella 1 cm:n telttapatja "eristeenä".
www.nettikaravaani. com/hymer/sportline-322/1507393
Meillä on just tollanen. Mittausta en oo suorittanu, mut näppituntumalta sanoisin että ainakin takaovien sisällä oleva materiaali on 15-20mm paksuista. En osaa materiaalia tarkasti määritellä, mutta tuntuu se kuitenkin enemmän eristeeksi tehdyltä materiaalilta kuin jumppamatolta :-) Ja on se jollain ajatuksella sinne tungettu/muotoiltukin.

Eikai noita ovien sisätiloja oikein ton paremmin pysty tekemäänkään, ja kyllä minä sanoisin et suurempi lämpöhukka niissä ovissa tulee korin ja ovien välistä kuin eristemateriaalin määrästä ja laadusta. Koskee tietenkin vain näitä yleisimpiä merkkejä missä ei ole tehty mitään erillisiä eristysrakenteita tilanteen parantamiseksi. -15 oli Joulukuussa Äkäslompolossa, vähän jänskätti kun oli vasta toka yö menossa tällä autolla mutta ihan hyvin se meni ja aijotaan tulevana talvenakin reissata pääasiassa kalenterin eikä sääennusteiden mukaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3204 : 2.09.2018 kello on 21:32 »
Mulla on tässä Westfalia Volkkarissa eristeenä kotelomassa, joka Suomessa ruiskutettiin...

Ekassa junakeula Volkkarissa mulla oli styroksit pellin ja verhoilun välissä. Kyllä ruostu iloisesti, kun ei tainnut hengittää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3205 : 2.09.2018 kello on 22:37 »
https://www.nettikaravaani.com/volkswagen/caddy-maxi/150749 Nyt tahtoo jo enemmän mukavuuksia mutta nuorena miehenä tuo olisi ollut huippujuttu likkakaverin kanssa kesäreissuilla ja miksei käyttöautonakin. Tykkään Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
« Vastaus #3206 : 2.09.2018 kello on 22:46 »
Mulla on tässä Westfalia Volkkarissa eristeenä kotelomassa, joka Suomessa ruiskutettiin...

Ekassa junakeula Volkkarissa mulla oli styroksit pellin ja verhoilun välissä. Kyllä ruostu iloisesti, kun ei tainnut hengittää.

Eikö metallipinnat kostu tai jäädy kylmällä. Edellisessä kulkimessa oli lämpölasit ohjaamossa, mutta pakkasella alumiiniset karmit oli jäässä.

  • Vieras
  • Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #3207 : 2.09.2018 kello on 22:50 »
    Mulla on tässä Westfalia Volkkarissa eristeenä kotelomassa, joka Suomessa ruiskutettiin...

    Ekassa junakeula Volkkarissa mulla oli styroksit pellin ja verhoilun välissä. Kyllä ruostu iloisesti, kun ei tainnut hengittää.


    Edelleen keskeneräisessä projektissa ilma kiertää korin ulkopellin sisäpinnan ja lämmöneristeen välissä. (suulakepuristettu eriste) Ilma poistuu takana olevista ilmaventtiileistä ulos. Lämpöeristeen paksuus 40-70 mm.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #3208 : 2.09.2018 kello on 22:52 »
    Eikö metallipinnat kostu tai jäädy kylmällä. Edellisessä kulkimessa oli lämpölasit ohjaamossa, mutta pakkasella alumiiniset karmit oli jäässä.
    Jäätyyhän ne...

    Ne myös kuivuu, kun ei sullo eristettä verhoilun ja pellin väliin siten, että ilma ei kierrä.
    Eikö tästä syystä kunnon matkailuatot juuri mätänekin. Kosteus menee jostain saumasta sisään, mutta ei tule tiiviistä rakenteesta ulos.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
    « Vastaus #3209 : 5.09.2018 kello on 21:39 »
    Käykää tinkimässä tuosta kuljin itsellenne:  https://www.nettikaravaani.com/matkaaja/classic/1507820