Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Nettikaravaanista poimittua (m-autot)
"Masi":
Oisko Oulaalle oiva peli ?
https://www.nettikaravaani.com/mercedes-benz/814/1504216
Antza0:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 30.08.2018 kello on 11:21 ---Oisko Oulaalle oiva peli ?
https://www.nettikaravaani.com/mercedes-benz/814/1504216
--- Lainaus päättyy ---
'Monien mahdollisuuksien kohde', eikä pahassa mielessä. Jos tohon lätkäiseen esm LMC-tarrat päälle, menee aika täydestä tehdastekoisesta, ainaskin keulan puolesta. :D
Tuo 136 hepan pata on kyllä ehkä hiukan alimittainen imho. Pituuskin menee laivareissailun kannalta kohtuullisiin mittoihin, tollanen 2/3-osamittainen kun on.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 30.08.2018 kello on 10:10 ---Miksi niitä ei eristetä paremmin?
Mitä enemmän asioita selviää, niin asia kääntyy pois retkiautoista ja suosittelen pientä oikeaa matkakulkinetta. Kertokaa nyt vähän provosoituneena jolla kokemusta on, miksi suosittelisin retkiautoa.
--- Lainaus päättyy ---
Minä en ainakaan suosittele retkeilyautoa, mikäli halajaa kunnon matkailuautojen ominaisuuksia....
Itse olen mieltynyt omaan VW pohjaiseen. Se on henkilöautomaisempi, kuin moni henkilöauto. Mahtava ajaa matkaa pehmeästi, ketterästi ja yhtä äänettömästi kuin tavan henkilöauto. Mitä pienempi tie, sitä mielenkiintoisempi ajella. Vaikkapa nyt joku Norjan vanha postitie.
Se sivuovi jakaa mielipiteitä ja onhan se hankala talvella. Kesäajossa se on enemmänkin eduksi, kun saa avaruutta muuten niin pieneen autoon. Kylminä aikoina se on varmasti vetoisa. Itse olen varustautunut koko takaoven kokoisella eristepeitolla ja kaikkiin ikkunoihin on eristeet olemassa. Siitäkin huolimatta, vaikka en talvella sillä ajakaan. Vastapainoksi Eberi lämmittää dieselillä kylmän tilan hetkessä siedettäväksi.
Takaovi puolestaan luo monikäyttöisyyttä pidemmänkin tavaran kuljettamiselle ja meneehän sivuovestakin kuution kokoinenkin pala sisälle.
Transporterin kokoluokka ei kyllä vastaa Ducaton pakua, ja ehkä isoin puute on WC ja suihkutilojen puute. Yksin kuljettaessa sillä ei ole mitään merkitystä, mutta kaksinkin kuljettaessa jotain yksityisyyttä kaipaisi.
Toisaalta mitä saa mahtumaan 4,8 m pituuteen? Sopii takuuvarmasti kaikkiin henkilöautoruutuihi n taivasalla, mikäli ei ole matkailuautolla pysäköintiä kielletty.
palokurki:
Hyvä, Aakku ja kiitos rehellisestä kommentista. Omaa saa ja pitää kehua, kun sen aika on, mutta pitää olla munaa myös moittia omaa valintaa, jos aihetta on. Muuten on turha kysellä mitään. Thumb Parhaita asiantuntijoita luulisi olevan ne joilla retkeilyauto juurikin on.
Joskus olen ollut ostamassa jotakin laitetta, joka ei liittynyt karavaanailuun ja tiesin kaverilla olevan semmoisen laitteen. Kysyin, mitä on ollut mieltä hankinnastaan ja se kehui sen hyväksi. Ostin samanlaisen ja huomasin puuttteet pian oston jälkeen. Kysyin samalta kaverilta puutteista, niin se sanoi, että niin ,onhan siinä noita vikoja, mutta olen kuitenkin pärjännyt. Teki mieli huitaista.
Antza0:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 30.08.2018 kello on 10:43 ---Virheiden korjaus hankinnassa on kallista. Sitä säästää, kun ostaa kerralla oikean.
--- Lainaus päättyy ---
Ja samaa viestin henkeä tarkentain, kunkin olis hyvä saada nimenomaan se oma oikeensa, eikä ottaa sitä täälläkin niin usein kaupattavaa jonkun toisen oikeeta. Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta